چشم‌ها تو را می‌بینند و دست‌ها برایت دعا می‌کنند

تو طبیب همه‌ای؛ از چه تو بیمار شدی + عکس

  • شناسه خبر: 45874
تو طبیب همه‌ای؛ از چه تو بیمار شدی + عکس

مقام معظم رهبری چند روزی است به علت عمل جراحی در بیمارستان بستری شده است. هرچند پزشکان اعلام کردند حال آقا خوب است اما دیدن تصاویر حضرت آیت الله خامنه ای روی تخت بیمارستان دل هر مومنی را آتش می زند. و اینجاست که اشعار جان دوباره می گیرد: تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی …

خانه » آخرین اخبار » تو طبیب همه‌ای؛ از چه تو بیمار شدی + عکس

 

به گزارش خانه خشتی به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ساعت حدود ۷ صبح بود که صدای پیغام های وایبری و پیامک های خبرنگاران به صدا در آمد. “خبر فوری؛ مقام معظم رهبری در بیمارستان برای عمل جراحی بستری شد”. باورش کمی سخت بود. در پاسخ می گفتیم: ببخشید منبع خبر؟ … منبع خبر؟ …

مقام معظم رهبری: عمل جراحی دارم اما جای نگرانی نیست

تا اینکه ساعت ۰۷:۳۶ دقیقه پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و همچنین اخبار سیما صحت خبر را اعلام کردند. در این خبر شخص آیت الله خامنه ای فرمودند: من یک عمل جراحی دارم و اکنون عازم بیمارستان هستم. البته جای نگرانی نیست. این به معنای آن نیست که مردم دعا نکنند لیکن ان شاءالله جای نگرانی نیست و یک عمل خیلی معمولی و عادی است. ان شاءالله لطف خدای متعال شامل خواهد شد و کارها بخوبی پیش خواهد رفت. (بیماری که به اعلام پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری عارضه پروستات بوده است.)

هرچند گفته های ایشان آرامش بخش بود اما مگر می شود نگران نبود. گروه زیادی از مردم و مسئولان با رسانه ها و حتی دفتر مقام معظم رهبری تماس می گرفتند تا از صحت سلامت ایشان مطلع شوند و در جریان درمان معظم له قرار بگیرند. این خبر رسانه ها را هم در شوک برده بود. همه به دنبال تصاویر یا حتی یک عکس از مقام معظم رهبری در بیمارستان بودند. می خواستند لحظه به لحظه درمان را پوشش دهند. تلاش ها ادامه داشت تا اینکه دکتر مرندی مسئول تیم پزشکی مقام معظم رهبری به دستور ایشان بعد از عمل فورا با رسانه ملی مصاحبه کرد تا مردم را از نگرانی درآورد.

دکتر مرندی: تشریح وضعیت درمان مقام معظم رهبری

دکتر مرندی در ساعت ۱۰:۵۴ دقیقه در مصاحبه ای ضمن ابراز رضایت  کامل از عمل جراحی پروستات انجام شده، گفت: این عمل جراحی بدون بیهوشی و با بی حسی موضعی انجام شد و وضعیت عمومی رهبر انقلاب اسلامی کاملا خوب و طبیعی  است. عمل پروستات برای افراد در محدوده سنی سالمندی و حتی میانسالی، عمل رایجی است که در اغلب موارد نیاز به برداشتن پروستات بوجود می آید.

وی افزود: مدتی بود که این عارضه در رهبر انقلاب ایجاد شده بود و نظر پزشکان این بود که اکنون زمان مناسبی برای عمل است و رهبر معظم انقلاب نیز از نظر پزشکان معالج تبعیت کردند. عمل مزبور صبح امروز و در مدت کمتر از نیم ساعت با بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی و بدون هرگونه عارضه ای انجام شد. رهبر انقلاب در طول عمل در هوشیاری کامل بودند و صحبت می کردند و اکنون نیز در وضعیت خوبی هستند و از بنده خواستند که سلامت ایشان را به مردم ابلاغ کنم.

دکتر مرندی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در خصوص انجام عمل در یک بیمارستان دولتی،افزود: رهبر انقلاب تأکید داشتند که مزاحمتی برای سایر بیماران انجام نشود، لذا عمل صبح زود انجام شد. مرندی در پاسخ به سوالی درباره زمان ترخیص رهبر معظم انقلاب از بیمارستان نیز گفت: بطور معمول مراقبتهای بعد از این عمل برای همه بیماران بین ۳ تا ۵ روز در بیمارستان انجام می شود و در خصوص ایشان نیز همین روند طی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از ترخیص نیز مانند همه بیماران، در دوره نقاهت، محدودیتهای بعد از عمل از لحاظ میزان فشار کاری وجود دارد و ایشان اگرچه فردی فوق العاده پر کار هستند، اما باید به مدت چند هفته از فشار کاری خود کم و برخی کارها را نیز حذف کنند، البته اراده ایشان بر این است که هر چه زودتر به حالت طبیعی بازگردند.

رئیس جمهور: همه باید شکرگزار وجود ذی جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور که برای سفر استانی به مشهد مقدس رفته بود پس از شنیدن این خبر به سرعت خود را به بیمارستان رساند و پای تخت مقام معظم رهبری حاضر شد. ساعت ۱۲:۱۷ دقیقه بود که پس از ملاقات رئیس جمهور با حضرت آیت الله خامنه ای روحانی خطاب به مردم ایران  با اظهار خرسندی از وضعیت عمومی رهبر انقلاب و انجام دقیق و مطلوب عمل جراحی و مراقبتهای پزشکی پس از عمل گفت: همه مردم باید برای سلامتی، طول عمر و افزایش توفیقات ایشان در خدمت به ملت ایران و جهان اسلام دعا کنند.

روحانی حال عمومی رهبر معظم انقلاب را بسیار خوب و همراه با شادابی و نشاط توصیف کرد و گفت: عوارض پس از عمل کاملاً طبیعی است و تیم پزشکی مجرّب، این عمل جراحی را به بهترین و دقیق ترین وجه انجام دادند و در خصوص مراقبتهای پس از عمل نیز باید با همین دقت کار را دنبال کنند.

رئیس جمهور دعای ملت ایران برای رهبر انقلاب را دعایی دائمی و مستمر خواند و اظهار داشت: حال عمومی رهبر انقلاب بسیار خوب است، بنابراین مردم اصلاً نباید نگران باشند و در کنار دعا برای سلامتی ایشان، همه باید شکرگزار وجود ذی جود و سلامت رهبر معظم انقلاب باشند.

نگرانی سید حسن نصرالله

دیگر نگرانی ها برطرف شده بود و پزشکان اطمینان داده بودند که حال مقام معظم رهبری خوب است اما انتشار تصاویر آیت الله خامنه ای روی تخت بیمارستان دل هر مومن و شهروند ایرانی را آتش می زد. ساعت حدود ۲۰ روز گذشته بود که موج نگرانی ها تا لبنان هم رسید و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در تماس تلفنی جویای احوال ایشان شد و ضمن اظهار  خرسندی از وضعیت عمومی خوب حضرت ایت الله خامنه ای، از خداوند متعال بهبود سریعتر ایشان را مسئلت کرد.

بوسیدن روی ماه

مسئولان و مدیران عالی رتبه کشور و لشکری ساعت ها منتظر اعلام تیم پزشکی معظم له بودند تا فرمانده کل قوا را ملاقات کنند. بالاخره ساعت حدود ۱۸ یک به یک مسئولان وارد اتاق مقام معظم رهبری در بیمارستان شدند و اخبار و تصاویر آن ساعت ۲۰ به بعد روی سایت پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری و همچنین از طریق اخبار سیما منتشر شد.

انتشار تصاویر حضور شخصیتها و مسئولان نظام اعم از هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، هاشمی وزیربهداشت، سید علی و سید حسن خمینی نوه های حضرت امام خمینی(ره)، سردار عزیزجعفری فرماندهی سپاه پاسداران، سردار احمدی مقدم فرماندهی نیروی انتظامی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای عالی حل اختلاف قوا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، دریادار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و جمعی از فرماندهان عالیرتبه نظامی و نوع احوالپرسی آنان نسبت به فرماندهی کل قوا قابل تامل بود.

فرماندهی که سالهاست سکان هدایت و رهبری کشور را به دست گرفته و امروز ناخدای کشتی اسلام و مسلمین در جهان است. برخی از روی ارادت نگران بودند و اشک می ریختند و برخی هم صورت مقام معظم رهبری را می بوسیدند.

و چقدر آرامش بخش است وقتی روی ماه را می بوسی … دلمان قرص است به نور ولایت و اینکه زیر سایه ولی فقیه زندگی می کنیم. اما حالا قسمت شود بتوانی رویش را بوسه بزنی … هرچند خبر بیماری ایشان برای ما ناگوار بود اما خوشحالیم که رهبری معظم انقلاب همچنان شاداب و استوار انقلاب را رهبری می کنند.

شاید تنها اشعار بتوانند این روزها را تسکین دهند…

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی

تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

تو که فارق شده بودی ز همه کان و مکان

دار منصور بریدی همه تن دار شدی

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر

ای که در قول و عمل شهره بازار شدی

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی

وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

خرقه پیر خراباتی ما سیره توست

امت از گفته در بار تو هشیار شدی

واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی

دم عیسی مسیح از تو پدیدار شدی

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم

ببریدی ز همه خلق و به حق یار شدی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان رهبر انقلاب در بستر بیماری عمل جراحی رهبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مسجدسیدالشهداء رفسنجان

    فرمانده، نفس بند بیاید ونبینم یک لحظه ی کم دردوالم یاکه غمت را گفتند عمل سخت نبودست ولیکن سخت است که رنجور ببینم بدنت را بابای عزیزم ،پدر ملت ایران سخت است نبودن،نشنیدن سخنت را کوری دوچشمان سیه بخت بداندیش که الله قوت به شما دادوسلامت بدنت را نذریی دلم یک صلوات است ودعایی تاحضرت صاحب بکند ناز تنت را

    محمدرضا

    الحمدالله رب العالمین ملت ایران خدادوستمون داره که یک همچین گوهرگرانبهایی به ماعطاکرده است خداحفظشون کنه .صلوات برای سلامتی آقاامام زمان(عج)ونایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مدظله)
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان