رییس انجمن شیمی ایران:

نزدیکترین راه برای توسعه پایدار، پیمودن مسیر علم شیمی است

  • شناسه خبر: 45583
نزدیکترین راه برای توسعه پایدار، پیمودن مسیر علم شیمی است

مجتبی شمسی پور گفت: برخی کشورها با گسترش صنایع شیمیایی، به پیشرفت های بسیاری دست یافته اند؛ برخی نیز بدون داشتن هیچ معادنی تنها با اکتفا به نیروهای خودی، توسعه یافته اند.

خانه » نزدیکترین راه برای توسعه پایدار، پیمودن مسیر علم شیمی است

به گزارش “خانه خشتی”، رییس انجمن شیمی ایران در افتتاحیه کنگره شهدای شیمی ایران، با قرائت آیاتی از سوره بقره، گفت: نباید به ذهنمان خطور کند و یا به زبان آوریم که شهدا زنده نیستند؛ آن ها بر گردن ما حق دارند و زنده‌اند.

مجتبی شمسی پورتأثیر عمق زندگی را در پیشرفت انسانی مؤثر خواند و گفت: شهدا جاوید شدند، همان‌طور که پیامبر(ص) عمر کوتاهی داشتند و در تاریخ جاودانه و ماندگار شدند؛ طول عمر برای ما مهم نیست، عمق و اثرگذاری آن اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از عمر خود به گونه ای استفاده کنید که اثر بخشی اش را ببینید و از تلفات عمرتان جلوگیری کنید.

شمسی‌پورافزود: شهدا به تحمل مصیبت های بسیاری پرداختند و در مقابل هدایت خداوند شامل حال ان ها شد و اکنون خانواده آنان مدال افتخار بر جامعه شیمی هستند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه شهید و شهادت، گفت: جایگاه علم و علما نیز همیشه باقیست و روح معنویت باید در کنار روح علمی قرار گیرد.

رییس انجمن شیمی ایران افزود: شیمی با توجه به توانایی هایی که دارد، همیشه حرف اول را در تولید علم داشته است و مزیتی اصلی برای پیشرفت مملکت است.

وی ادامه داد: نزدیکترین راه برای توسعه پایدار، پیمودن مسیر علم شیمی است؛ برخی کشورها این مسیر را انتخاب کرده‌ و با گسترش صنایع شیمیایی، به پیشرفت های بسیاری دست یافته اند؛ برخی نیز بدون داشتن هیچ معادنی تنها با اکتفا به نیروهای خودی، توسعه یافته اند.

شمسی‌پور افزود: متأسفانه بیش از صد سال است که بزرگترین نعمت خدادادی یعنی نفت را خام فروشی می کنیم، در حالی که اگر به شیمی توجه کنیم و از آن بهره بجوییم، می توانیم درآمد حاصل از نفت را به کشور خودمان برگردانیم؛ در حالی که مسابقه خروج سوخت های نفتی باعث ارزان فروشی آن شده است.

وی نگهداری نیروی انسانی را بزرگترین خدمت به مملکت عنوان کرد و گفت: دارا بودن بیش از ۱۲۵۰ انجمن علمی که با هزاران نیروی درجه یک مدیریت می شوند، می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهاجرت مغزها و به‌کارگیری آنها در کشورهای دیگر از مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و ما می‌توانیم از این جوانان دانشمند در کشور خود استفاده کنیم.

شمسی‌پور ادامه داد: انجمن شیمی توانسته در هر سال پنج سمینار برگزار کند که در آن حتی ۳ هزار مقاله که حاصل تلاش ۳ هزار دانشجو بوده است، ارائه کرده است.

وی بیان داشت: ما منابع عظیمی در اختیار داریم که باید از آنها به خوبی بهره‌مند شویم، بودجه‌های پژوهشی ما کم نیست، اما تا به حال درست استفاده نشده است.

رئیس انجمن شیمی کشور یادآور شد: ما دانشگاهیان باید تلاش کنیم تا بتوانیم در علم شیمی و در راستای آن منشا خیر و برکت شویم.

برچسب ها:
انجمن علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان رییس انجمن شیمی ایران شهدای شیمی شیمی صنایع شیمیایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان