گامهای لرزان سارکوزی روی پل شکسته محبوبیت

  • شناسه خبر: 4557
گامهای لرزان سارکوزی روی پل شکسته محبوبیت

به گزارش “خانه خشتی” کارشناسان دلیل شکست  سارکوزی در دور اول را، عملکرد ضعیف اقتصادی  ونزدیک بودن به لابی های یهود،افراطی گرایی وبی احترامی او به غیر فرانسوی ها می دانند.  انتخابات فرانسه در حالی به دور دوم کشیده شده که فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه توانسته در دور اول انتخابات،با ۲۸/۶۳درصدی خود از نیکولاسازکوی […]

خانه » آخرین اخبار » گامهای لرزان سارکوزی روی پل شکسته محبوبیت

به گزارش “خانه خشتی” کارشناسان دلیل شکست  سارکوزی در دور اول را، عملکرد ضعیف اقتصادی  ونزدیک بودن به لابی های یهود،افراطی گرایی وبی احترامی او به غیر فرانسوی ها می دانند.

 انتخابات فرانسه در حالی به دور دوم کشیده شده که فرانسوا اولاند نامزد حزب سوسیالیست فرانسه توانسته در دور اول انتخابات،با ۲۸/۶۳درصدی خود از نیکولاسازکوی رئیس جمهور دور قبل فرانسه پیش بیفتد.

این اتفاق در حالی رخ داده که به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به شرایط ، پیروزی نامزد راست گرایان یعنی نیکولا سارکوزی در مقابل نامزد سوسیالیستها که با وعده افزایش مالیات بر درآمد ثروتمندان و ثروتمندان بزرگ وارد عرصه شده بسیار بعید به  نظر می رسد.چرا که با احتساب رای دیگر نامزدها که در دور قبلی به دیگر ۸کاندیدا رای داده اند احتمال موفقیت راست گرایان بسیار کم رنگ است.

دراین باره،باید به این مسئله هم توجه داشت که سارکوزی به تعبیر برخی کارشناسان فرانسوی اصلا عملکرد اقتصادی قابل توجهی نداشته وهمین امر باعث شده که اولاند بتواند با شعارهای اقتصادی تقریبا سوسیالیستی رای ها را به سمت خود جلب کند.

دکتر پیروز ایزدی، استاد دانشگاه و عضو هیات علمی‌مرکز تحقیقات استراتژیک،درزمینه کاهش محبویت سارکوزی می گوید: پایین آمدن محبوبیت سارکوزی یکی به‌دلیل محقق نشدن وعده‌هایش برای بهبود برنامه اقتصادی بوده و دیگری مربوط به شخصیت او و رفتاری است که در طول مدت ریاست‌جمهوری از خود نشان داده است. فرانسوی‌ها رفتار او را در شأن و مقام یک رئیس‌جمهور نمی‌دانند. البته اولاند هم شخصیت کاریزماتیکی ندارد و این انتخابات را ناظران بیشتر یک همه‌پرسی برای سارکوزی تلقی کرده‌اند.

صحبتهای این کارشناسان حوزه استراتژیک در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان تقابل گرایی سارکوزی با مهاجرین به فرانسه وهم چنین بی احترامی های او به دیگر افکار وادیان را از دیگر دلایل مهم کاهش محبوبیت او می دانند.

به تعبیر این دست کارشناسان سارکوزی به دلیل درگیر کردن خود در مسائل فرعی وبی احترامی به دیگر عقاید وبه نوعی تک رایی خود از پرداختن به مسئله اصلی فرانسوی ها باز مانده وهمین مساله سبب شده تا آمار محبوبیت او در میان مردم سیر شدید نزولی  داشته باشد.

این سیرنزولی در حالی برای سارکوزی رقم خورده که سارکوزی با عملکردهای غیر دیپلماتیک وافراط گرایانه خود از مهمترین علل به بن بست رسیدن مذاکرات اروپایی ها با ایران بوده وهمین مساله باعث بدبینی نخبگان سیاسی فرانسه به او شده است.

دکتر سهراب حقیت گو،استاد دانشگاه وپژوهشگر علوم سیاسی،دراین زمینه براین باور است که روی گرداندن نخبگان فرانسه از دلایل اصلی رای نیاوردن او در دوم خواهد بود.به عقیده او هنگامی که سارکوزی به رفتارهای افراط گرایانه خود در زمینه داخلی وخارجی ادامه داد اصلا به این موضوع فکر نکرد که نخبگان سیاسی جامعه فرانسه به زودی به او به دلیل چنین رفتار غیر منطقی واکنش نشان خواهند داد.

همچنین به باور حقیقت گو موج سارکوزی گریزی درمیان نخبگان این روزها آنقدر در فرانسه افزایش یافته که به احتمال زیاد سارکوزی در دوم امیدی برای پیروزی نخواهد داشت.چرا که نخبگان تفکرات جامعه را به سمت خاصی که خود مد نظر دارند سوق می دهند وهمین مساله باعث روی گرداندن توده عوام جامعه فرانسه، از سارکوزی خواهد شد.

حقیقت گو در حالی به بحث افراط گرایی سارکوزی به عنوان دلیل کاهش محبوبیتش اشاره می کند که فرهاد کلینی،کارشناسان ارشد مسائل استراتژیک، هم برمسئله افراط گرایی سارکوزی اشاره دارد ویکی از دلایل مهم این افراط گرایی را نزدیک بودن کاخ الیزه به لابی های یهود  در دوران سارکوزی می داند وبراین باور است که فرانسه با عینک یهودی ها وصهیونیزم بین الملل به مسائل جهانی از جمله ایران و سوریه می پردازد وهمین مساله سبب محاسبات نیمه تمام او وشکستهای پیاپی اش شده است.

به نظر می رسد با توجه به نظرات کارشناسان، سارکوزی برای دور دوم  اقبال کمی دارد وبرای اولین بار پس از ۱۹۶۵ وجمهوری پنجم فرانسه به احتمال فراوان، سارکوزی اولین رئیس جمهوری خواهد بود که یک دور رئیس جمهور بوده است.

برچسب ها:
گامهای لرزان سارکوزی روی پل شکسته محبوبیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان