استاد نمونه ایثارگر کشور در آیین افتتاحیه اولین کنگره شهدای شیمی:

وظیفه جامعه علمی کشور، همراهی رهبری و ولایت است

  • شناسه خبر: 45499
وظیفه جامعه علمی کشور، همراهی رهبری و ولایت است

پروفسور میرخانی گفت: در این عرصه از زمان که دشمنان دین از مقابل و پشت سر حمله می کنند، وظیفه همه ما دانشمندان، دانشجویان، اساتید و مردم این است که رهبرمان را تنها نگذاریم و ولایت را یاری کنیم.

خانه » وظیفه جامعه علمی کشور، همراهی رهبری و ولایت است

به گزارش “خانه خشتی”، استاد نمونه ایثارگر کشور در اولین کنگره شهدای شیمی در رفسنجان، از اقدام دکتر رنجبر کریمی و دکتر زلفی گل برای راه اندازی اولین کنگره شهدای جامعه شیمی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم برگزاری چنین کنگره ای فتح باب کنگره شهدای سایر رشه های علمی باشد.

پروفسور میرخانی در ادامه اظهار داشت: آنچه داریم از خون شهداست و نامگذاری مناسبت های مختلف تقویم ایران به نام تک تک شهیدان، نشان می دهد باید از آنان درس بگیریم.

وی افزود: برای رسیدن به موقعیت کنونی، خون دل ها خورده شده تا اسلام عزیز به دست ما سپرده شود؛ آیا جوابگوی ایثارگری مادران چشم انتظار و پدران شهیدانی که با دست خود فرزندانشان را به قربانگاه فرستادند، هستیم؟ آیا وظیفه خود را در مقابل شهدا انجام می دهیم؟

میرخانی وقوع انقلاب به دست بزرگمرد تاریخ امام خمینی (ره) را از دغدغه هایی عنوان کرد که همیشه در ذهنش وجود داشته است و افزود: اگر معتقدیم در عمل باید پیرو شهدا باشیم، باید اعمال شهدا را نظاره کنیم و خصوصیاتشان را کشف کنیم.

IMG_6972

وی ادامه داد: خانواده شهدایی که امروز در این مکان حضور دارند، افتخار ما می باشند، اینان عزیزترین هایشان بر روی کره زمین را اهدا کردند؛ آیا استعداد ۸۱ شهید شیمی در حد ما و یا بالاتر از ما نبود؟

میرخانی خاطر نشان کرد: علت حضور من در اینجا، برای عبرت شماست؛ من به عنوان فردی حاضر شده ام که غفلت کرده و از دوستانش جامانده است. آیا شما می خواهید از جاماندگان باشید و حسرت بخورید؟

این جانباز ۵۵ درصد شیمی ادامه داد: در این عرصه از زمان که دشمنان دین از مقابل و پشت سر حمله می کنند، وظیفه همه ما دانشمندان، دانشجویان، اساتید و مردم این است که رهبرمان را تنها نگذاریم و ولایت را یاری کنیم.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای از شهدای دوران دفاع مقدس، به عمق تفکر شهیدان اشاره کرد و گفت: حضور جوانانی با سن کم در جبهه که برخی از آنان حضور در جبهه را به زیارت خانه خدا ترجیح دادند، قابل تقدیر است.

میرخانی در ادامه خاطره ای از کربلای ۳ برای حضار تعریف کرد.

برچسب ها:
پروفسور میرخانی خانه خشتی دانشگاه ولیعصر رفسنجان شهدای شیمی کشور شهیدان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان