توهین های پی در پی به مراجع تقلید

اعتماد هم به آیت الله مکارم توهین کرد

  • شناسه خبر: 45422
اعتماد هم به آیت الله مکارم توهین کرد

در پی موضع گیری های صریح مراجع تقلید به ویژه آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ارائه خدمات جدید اینترنتی که مغایر با احکام اسلام است و همچنین پافشاری وزیر ارتباطات بر این موضوع، برخی از رسانه‌های منتسب به دولت و همچنین روزنامه‌های زنجیره‌ای بدون پروا به توهین به مراجع تقلید رو آورده اند.

خانه » آخرین اخبار » اعتماد هم به آیت الله مکارم توهین کرد

به گزارش خانه خشتی به نقل از دانا، در پی موضع گیری های صریح مراجع تقلید به ویژه آیت الله مکارم شیرازی در خصوص ارائه خدمات جدید اینترنتی که مغایر با احکام اسلام است و همچنین پافشاری وزیر ارتباطات بر این موضوع، برخی از رسانه‌های منتسب به دولت و همچنین روزنامه‌های زنجیره‌ای بدون پروا به توهین به مراجع تقلید رو آورده اند.

 

در اقدامی بی سابقه از سوی رسانه ها، روزنامه زنجیره ای اعتماد در ستون حرف روز خود با زیر سوال بردن فتوای آیت الله مکارم در خصوص افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت، نوشته است: «در فقدان اعتماد به نفس و فوبیای فناوری رسانه یی. در وجود هر فرد یا گروهی که اعتماد به نفس کافی ندارد و قادر نیست که از ارزش ها و نگرش های خود دفاع و آن را ترویج کند و گمان می کند که توفان های ارزشی، نگرشی و رفتاری که بر اثر رسانه ایجاد می شود پرونده آنان را برای همیشه خواهد بست. به این دلیل دچار نوعی فوبیا از رسانه های دیجیتالی و به هر اقدامی متوسل می شوند تا آن را محدود کنند.»

این روزنامه در ادامه با توهین مستقیم به این مرجع بزرگ جهان اسلام کار وی را به کار رضاخان تشبیه کرده و نوشته است: «این وضعیت در ایران مسبوق به سابقه است. در گذشته های دور حتی گوجه فرنگی هم تحریم می شد، بعدها بلندگوها را تحریم کردند. رضاشاه چون از سایه خودش می ترسید، هرچند خود را قلدر نشان می داد، در برابر ورود رادیو موضعی سختگیرانه داشت.»

این یادداشت به حدی توهین آمیز است که برخی از رسانه های همسو با این روزنامه ساعتی پس از درج این خبر در سایت خود، اقدام به حذف آن کردند.

این در حالی است که روز گذشته نیز به دنبال واکنش صریح آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به اقدام عجولانه وزارت ارتباطات در زمینه ارائه «اینترنت همراه نسل جدید» و هشدار نسبت به تبعات اخلاقی آن، خبرگزاری دولتی «ایسنا» در اقدامی توهین‌آمیز، تیتری را از سخنان وزیر ارتباطات انتخاب کرد که ربطی به سخنان وی نداشت.

در حالی که باید از توسعه اینترنت ملی حمایت شود و در ابتدا این نوع از اینترنت در اختیار مردم قرار بگیرد دولت سعی دارد بدون هیچ گونه قیدی سرعت اینترنت را افزایش دهد.

این موضوع هزینه زیادی را در ابتدا به جیب کشور ارائه کننده اینترنت واریز می کند و در ادامه قیمت زیادی را برای کاربران آن در داخل کشور به همراه دارد.

این در حالی است که قیمت تمام شده اینترنت ملی بسیار کمتر است و همچنین بسیاری از کشورهای بزرگ و پیشرفته مانند چین، روسیه و … دارای شبکه داخلی اینترنت یا همان اینترنت ملی هستند.

به نظر می رسد این رسانه ها در پی یک تقلید کورکورانه تنها به دنبال تخریب شخصیت های بزرگ و برجسته دینی و مذهبی کشور هستند و نسبت به اصل و اساس ماجرا اطلاعات صحیحی ندارند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اعتماد توهین اینترنت پرسرعت رفسنجان روحانی فرماندار رفسنجان مکارم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان