فرمانده کل ناجا: پلیس موافق افزایش قیمت سوخت است

  • شناسه خبر: 4500
فرمانده کل ناجا: پلیس موافق افزایش قیمت سوخت است

به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری آریا- سردار اسماعیل احمدی مقدم، با اشاره به اینکه موافق افزایش قیمت سوخت است، گفت: در سال ۹۰ و همزمان با هدفمندی یارانه ها، ما شاهد کاهش تصادفات نیز بودیم. به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، در همایش قانون، ترافیک، فرصت ها و چالش […]

خانه » اقتصادی » فرمانده کل ناجا: پلیس موافق افزایش قیمت سوخت است

به گزارش خانه خشتی به نقل از خبرگزاری آریا- سردار اسماعیل احمدی مقدم، با اشاره به اینکه موافق افزایش قیمت سوخت است، گفت: در سال ۹۰ و همزمان با هدفمندی یارانه ها، ما شاهد کاهش تصادفات نیز بودیم.


به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، در همایش قانون، ترافیک، فرصت ها و چالش ها، با اشاره به اینکه کاهش تلفات و تصادفات یکی ازشاخص های توسعه یافتگی کشورهاست، گفت: اگر امروز سطح اقتصادی،تولید ناخالص داخلی را کنار بگذاریم، نرخ تصادفات خود یکی از عوامل توسعه یافتگی به حساب می آید.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه یکی از کلیدی ترین شاخص ها وضع ترافیکی و حمل و نقل است گفت: نهایت تلاش ها باید ختم به رفاه انسان و کم کردن آسیب ها به انسان ها شود.
وی با بیان اینکه تازه ۲۰سال است که کشور دارد با برنامه حرکت می کند، اظهار داشت: حرکت کردن بر اساس برنامه یعنی متعهد سودن و حرکت به سمت نقطه مطلوب است.
احمدی مقدم با بیان اینکه فعالیت های غیر منسجم هرچند هم زیاد باشند نتیجه ای نخواهند داشت، گفت: این مسئله باعث هم افزایی منفی می شود و در نتیجه همه فعالیت ها در تزاحم با هم خنثی می شوند.
وی ادامه داد: گام اول رسیدن به درکی مشترک از موضوع و ایجاد سند راهبردی در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه در ۵ سال متوالی ما سالیانه شاهد رشد ۱۱.۳ درصدی کشته ها بوده ایم، اظهار داشت: در کشورهای دیگر میان افزایش خودروها یا میزان کشته ها رابطه عکس دارد این در حالی است که در چند سال گذشته این مورد در ایران افزایش کشته ها را به همراه داشت.
فرمانده کل ناجا با بیان اینکه اساسا طرح های جامع نیازمند مشارکت همگانی است گفت: استفاده از ظرفیت گسترده همیاران پلیس و معلمان به عنوان فرهنگ یاران پلیس می تواند در امر کاهش تصادفات موثر باشد.
وی ادامه داد: در برنامه های چهارم و پنجم توسعه این حرکت راهبردی تبیین شده و از این ظرفیت ها استفاده شده است.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت هایی که به پلیس بسیار کمک کرد، شخص رئیس جمهور دانست و گفت: رئیس جمهور خود برای برنامه های پلیس و در نهایت کمک به فعالیت هایی که باعث کاهش تلفات می شود، وقت می گذارد.
وی به نقش مؤثر ریاست جمهوری در کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: از آنجایی که شخص رئیس جمهور به صورت فنی و آگاهانه به مسائل مربوط به ترافیک توجه دارد به نحوی که هم‌اکنون فرماندهان پلیس راهور بخواهند با شخص ایشان ملاقات داشته باشند و مشکلات‌شان را مطرح کنند فرصت کافی از سوی ایشان به فرماندهان ما داده می‌شود.
احمدی مقدم افزود: عموماً در دعواهای سیاسی حقیقت پنهان می‌شود ولی ما از نظر علمی سخن می‌گوییم و از مجموعه مشارکت‌های ایشان در کاهش تلفات جاده‌ای سپاسگذاریم.
فرمانده ارشد ناجا با بیان اینکه هدفمندسازی مصرف سوخت میل استفاده به حمل‌ونقل عمومی را افزایش داد، گفت: با این رویکرد سفرهای بی‌هدف مدیریت شد و مردم به سمت خرید خودروهای کم‌مصرف سوق پیدا کردند.
احمدی‌مقدم ادامه داد: ایمنی وسایل نقلیه از موضوعاتی است که هم در قانون و هم از نظر مقام معظم رهبری مورد توجه جدی بوده به نحوی که ایشان در بخش‌های مختلفی از سخنان خود سفارش به سخت‌گیری در اعمال قانون برای حفظ ایمنی و جان مردم داشته‌اند.
وی ادامه داد: اگر خودروهای ما ایمن باشد میل بازار برای استفاده از این خودروها افزایش خواهد یافت این در شرایطی است که لزوماً ورود خودروی خارجی باعث ارتقای کیفیت نمی‌شود.
فرمانده ناجا افزود: هم‌اکنون به صورت سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو به ناوگان خودرویی کشور اضافه می‌شود. لذا با توجه به این آمار بالا و همچنین افزایش تقاضای سفر ما سخت‌گیری بیشتری را نسبت به رعایت استانداردها به خرج خواهیم داد.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌آهن و استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی باعث کاهش آسیب‌دیدگان جاده‌ای می‌شود، گفت:‌ ما نباید فقط به دنبال ورود خودروهای گران‌قیمت به کشور باشیم چرا که در حادثه‌ایی که برای علی دایی اتفاق افتاد دیدیم که ماشین گران‌قیمت هم نمی‌تواند فرد را از آسیب مصون دارد.
وی خاطرنشان کرد: باید به سمت تغییر الگو و افزایش میل استفاده از حمل و نقل عمومی استفاده یابد و از این طریق کاهش مصرف سوخت حاصل شود.
فرمانده ناجا افزود: ما موافق افزایش قیمت سوخت هستیم تا از طریق آن حمل‌ونقل عمومی تقویت و تلفات جاده‌‌ای کاهش یابد.
احمدی‌مقدم در ادامه این هم‌اندیشی گفت:‌ سالانه ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده از جاده‌های کشور خارج  می‌شود لذا ضروری است با استفاده از ارائه تسهیلات شتاب بیشتری در خروج این خودروها به خرج دهیم.
این فرمانده ارشد انتظامی با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی را از کودکان آغاز کرد، گفت: قانون جدید برای دو دهه قابلیت بهره‌برداری و استفاده را دارد و ما از طریق آن می‌توانیم جاده‌های کشور را مدیریت و زمینه‌ساز کاهش تلفات شویم.
احمدی‌مقدم اظهار داشت:‌ هم‌اکنون ۳۰ هزار نیروی پلیس راهور در کشور وجود دارد که قانون جدید راهنمایی و رانندگی زمینه‌ساز تقویت ابزاری و اختیارات آنها شده است.
وی ادامه داد: با قانون جدید در طول یک سال ما شاهد کاهش ۱۰ کیلومتری میانگین سرعت در راهها بوده‌ایم.
فرمانده ناجا خاطرنشان کرد:‌ ما طی دهه آینده ۴۰ میلیون خودرو در کشور خواهیم داشت لذا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کشته‌های جاده‌ای باید به رقم ۱۰ هزار نفر تقلیل یابد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان