بازتاب رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا در رسانه‌های جهان

  • شناسه خبر: 4456
بازتاب رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا در رسانه‌های جهان

خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار “امیرعلی حاجی‌زاده” فرمانده نیروی هوافضای سپاه، جدیدترین اطلاعات به دست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام […]

خانه » آخرین اخبار » بازتاب رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا در رسانه‌های جهان

خبر رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش حوزه دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، سردار “امیرعلی حاجی‌زاده” فرمانده نیروی هوافضای سپاه، جدیدترین اطلاعات به دست آمده از رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا (RQ170) را اعلام کرد.

آغاز ساخت نسخه‌ای از پهپاد جاسوسی آمریکا بازتاب‌هایی در رسانه‌های جهان داشت که بخشی از این بازتاب‌ها به شرح زیر است:

-شبکه “راشاتودی” روسیه در بازتاب این خبر به بخشی از سخنان سردار حاجی‌زاده اشاره کرد که خطاب به آمریکا اعلام کرده بود: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه در این هواپیما نفوذ کرده‌ایم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد دارند.

این شبکه در حالی به این بخش از سخنان حاجی زاده اشاره کرد که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود که امنیت این پهپاد مانع نفوذ مهندسان ایرانی به فناوری آن می‌شود.

-“خلیج تایمز” نیز با منعکس کردن بازتاب این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که ایران، مهندسی معکوس پهپاد جاسوسی آمریکا را که چندی پیش در خاک ایران توسط مقامات این کشور فرود آمد، تکمیل کرده و هم‌اکنون ساخت یک نسخه از این پهپاد را آغاز کرده است.

-روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” نیز در بازتاب این خبر عنوان کرد که ایران شبیه‌سازی پهپاد جاسوسی آمریکایی را آغاز کرد.

این روزنامه صهیونیستی نیز به نقل از رسانه‌های ایران ادامه داد که ساخت پهپاد جدید توسط ایران بر اساس داده‌هایی است که از هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست آمده است.

بر اساس این گزارش، پهپاد “آر کیو ۱۷۰” آمریکا از سال ۲۰۱۰، به طرز وسیعی در افغانستان و پاکستان مورد استفاده قرار گرفته و به گفته تحلیلگران نقش بسزایی در دستگیری “اسامه بن لادن” رهبر القاعده داشته است.

این روزنامه سپس به تمایل برخی کشورها در خصوص دستیابی به اطلاعاتی درباره این پهپاد آمریکایی اشاره کرد و نوشت که چین و روسیه تاکنون تا حد زیادی در خصوص این هواپیما ابراز تمایل کرده‌اند.

-خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز با انتشار بازتاب این خبر بر این بخش از این خبر متمرکز شد که ایران در واکنش به اظهارات پیشین مقامات آمریکایی که اعلام کرده بود که ایران نمی‌تواند به اطلاعات ارزشمند این پهپاد دست یابد اعلام کرده: آمریکایی‌ها باید بدانند که ما تا چه اندازه به این هواپیما نفوذ کردیم. کارشناسان ما فهم کاملی از قطعات و برنامه‌های این پهپاد در اختیار دارند.

رویترز در پایان گزارش خود اینگونه نوشت این نگرانی‌ وجود دارد که فناوری پیشرفته به دستان افرادی بیافتد که در حال گسترش هواپیماهای بدون سرنشین هستند و نگرانی‌هایی نیز در خصوص پوشش خاص سطح این هواپیما وجود دارد.

-روزنامه‌ انگلیسی “گاردین” و شبکه آمریکایی “فاکس‌نیوز” نیز با انتشار بازتاب این خبر عنوان کردند که ایران ساخت نسخه هواپیمای جاسوسی آمریکا را آغاز کرده است.

-خبرگزارش آمریکایی آسوشیتدپرس نیز با انتشار بازتاب این خبر به گوشه‌ای از سخنان سردار حاجی‌زاده در خصوص رمزگشایی این پهپاد اشاره کرد و گفت که ایران روز یکشنبه اعلام کرد که با مهندسی معکوس هواپیمای جاسوسی آمریکا که به تسخیر سپاه درآمده بود، ساخت یک نسخه از این هواپیما را آغاز کرده است.

آسوشیتدپرس سخنان حاجی‌زاده را منتشر کرد و به نقل از وی در واکنش به مقامات آمریکایی که گفته بودند ایران نمی‌تواند اطلاعات ارزشمند این پهپاد را رمزگشایی کند، گفت: زیر مجموعه‌های این هواپیما برای پاره‌ای از اشکالات فنی در اکتبر ۲۰۱۰ مطابق با ۲۵ مهر ۱۳۸۹ در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست های پروازی در نوامبر ۲۰۱۰ مطابق با ۲۸ آبان ۱۳۸۹ به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهرا در آن زمان نیز یک سری اشکالاتی که نتوانسته اند آن را برطرف کنند مشاهده شده است .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر ۲۰۱۰ برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس‌آنجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تست‌های پروازی و زیرسیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است مجدداً به قندهار بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تأکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر ما به نرم افزارها و هاردهای این هواپیما دست پیدا نکرده باشیم، نمی‌توانستیم این موضوعات را به دست بیاوریم. متخصصان ما کاملاً به بخش‌ها و برنامه‌های این هواپیما مسلط هستند.

تمامی این رسانه‌ها اشاره کردند که آمریکا نگران است که ایران و کشورهای دیگر با استفاده از مهندسی معکوس به فناوری پیشرفته‌ای از این پهپاد دست یابد که به اپراتورها اجازه می‌دهد تا مظنونین به ترور را از ارتفاع دهها هزار پایی از هوا شناسایی کنند

برچسب ها:
بازتاب رمزگشایی پهپاد جاسوسی آمریکا در رسانه‌های جهان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان