رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان: ۵ هزار و ۴۰۰ گاو شیری‌ در رفسنجان خون‌گیری شدند

  • شناسه خبر: 4441
رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان: ۵ هزار و ۴۰۰ گاو شیری‌ در رفسنجان خون‌گیری شدند

به گزارش «خانه خشتی»: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: طی سال ۹۰ بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ رأس گاو شیری‌ در رفسنجان به منظور بررسی بیماری تب مالت خون‌گیری شدند. محمود مقامی با اشاره به کنترل و پیشگیری بیماری تب مالت در سال ۹۰ اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۳۰ هزار رأس […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان: ۵ هزار و ۴۰۰ گاو شیری‌ در رفسنجان خون‌گیری شدند

به گزارش «خانه خشتی»: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان گفت: طی سال ۹۰ بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ رأس گاو شیری‌ در رفسنجان به منظور بررسی بیماری تب مالت خون‌گیری شدند.
محمود مقامی با اشاره به کنترل و پیشگیری بیماری تب مالت در سال ۹۰ اظهار داشت: طی سال گذشته بیش از ۳۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز یا تب مالت واکسینه شدند.

وی افزود: برای شناسایی بیماری تعداد ۵ هزار و ۴۶۷ رأس گاو شیری خون‌گیری و تعداد هفت رأس دام مثبت کشتار و از زنجیره تولید خارج شدند.

مقامی بیان داشت: تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که می‌تواند از طریق فرآورده‌های لبنی غیر ‌پاستوریزه و یا تماس با دام‌های بیمار به انسان منتقل شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: این بیماری به غیر از سقط جنین علائم دیگری ندارد و در انسان می‌تواند تب شدید، درد مفاصل‌، اختلالات عصبی و … داشته باشد.

برچسب ها:
رئیس شبکه دامپزشکی رفسنجان: 5 هزار و 400 گاو شیری‌ در رفسنجان خون‌گیری شدند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان