آخرین خبر از مسمومیت جمعی از کارگران مجتمع مس سرچشمه با گاز آرسنیک

نقص سیستم کنترل و سهل انگاری عوامل اجرایی علت بروز حادثه مسمومیت اعلام شد/حادثه تلفات جانی نداشته است

  • شناسه خبر: 43998
نقص سیستم کنترل و سهل انگاری عوامل اجرایی علت بروز حادثه مسمومیت اعلام شد/حادثه تلفات جانی نداشته است

فرماندار رفسنجان گفت: در مجموعه ای از مجتمع مس سرچشمه، نشت گاز آرسنیک به دلیل نقص فنی در سیستم کنترل و بخشی نیز به علت سهل انگاری عوامل اجرایی موجب مسمومیت جمعی از کارگران این بخش شد.

خانه » آخرین اخبار » نقص سیستم کنترل و سهل انگاری عوامل اجرایی علت بروز حادثه مسمومیت اعلام شد/حادثه تلفات جانی نداشته است

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در نشست مطبوعاتی روز گذشته در پاسخ به خبرنگار “خانه خشتی” در زمینه آخرین نتیجه مسمومیت جمعی از کارگران مجتمع مس سرچشمه با گاز آرسنیک اظهار داشت: در مجموعه ای از مجتمع مس سرچشمه، نشت گاز آرسنیک به دلیل نقص فنی در سیستم کنترل و بخشی نیز به علت سهل انگاری عوامل اجرایی موجب مسمومیت جمعی از کارگران این بخش شد.

وی افزود: ۱۰۰ نفر از کارگرانی که احتمال مسمومیت در آنها وجود داشت برای غربال گری به آزمایشگاه مجتمع مس منتقل شدند و نهایتاً ۲۸ نفر راهی بیمارستان یزد شدند.

ملانوری خاطر نشان کرد: ار این تعداد بستری تنها یک نفر به تهران اعزام شد که آن هم مشکل کلیه پیدا کرده بود که با پیگیری های لازم کلیه ها فعال شد و خوشبختانه این حادثه تلفات انسانی نداشته است.

وی بروز این حادثه را ناشی از نقص سیستم کنترل بخشی دانست و گفت: می توانست این سیستم به سرویس آنلاین و دیجیتال مجهز باشد که اینطور نبوده است.

ملانوری عدم استفاده از تجهزات ایمنی توسط عوامل را نیز از دیگر علل این حادثه عنوان کرد و بیان داشت: نصب و راه اندازی دستگاه پایش در خط آنلاین، برخورد با سهل انگاری ها ، افزایش دوبرابری نمونه برداری و حضور مداوم کارشناسان بهداشت کار در محیط از جمله کارهایی است که در دستور کار مجموعه مدیریت مجتمع مس قرار میگیرد.

در پایان این گفت گو از سوی خبرنگار خانه خشتی موضوع عدم محافظت تجهیرات ایمنی پالایشگاه مجتمع مس در برابر گاز آرسنیک عنوان شد و فرمانداراعلام کرد که پیگیری این موضوع نیز خواهد بود.

برچسب ها:
آخرین خبر از مسمومیت جمعی از کارگران مجتمع مس سرچشمه با گاز آرسنیک اخبار رفسنجان پالایشگاه مس سرچشمه رفسنجان خانه خشتی رفسنجان مسمومیت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان