فرماندار رفسنجان خبر داد:

از فعالیت کارگران غیر مجاز در فصل برداشت پسته جلوگیری می شود

  • شناسه خبر: 43720
از فعالیت کارگران غیر مجاز در فصل برداشت پسته جلوگیری می شود

فرماندار رفسنجان گفت: در فصل برداشت پسته در این شهرستان از ورود اتباع بیگانه غیر مجاز جلوگیری می شود.

خانه » آخرین اخبار » از فعالیت کارگران غیر مجاز در فصل برداشت پسته جلوگیری می شود

فرماندار رفسنجان در گفتگو با  “خانه خشتی“، فصل برداشت پسته را از حساس ترین فصول کاری شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به وابستگی اقتصاد رفسنجان به پسته و وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته، لزوم توجه به برداشت مناسب محصول وجود دارد.

حمید ملانوری ادامه داد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۸۰ هزار تن پسته از باغات رفسنجان برداشت شود که نیازمند حضور نیروهای کارگری برای برداشت به موقع است تا محصول دچار مسائل بهداشتی و مباحث مربوط به صادرات و بازار پسته نشود.

وی تأکید کرد: مردم از اتباع بیگانه برای برداشت محصول پسته استفاده نکنند؛ چرا که ورود تبعه غیر مجاز به کشور آسیب های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را به دنبال دارد.

ملانوری افزود: با توجه به وجود نیروهای بومی جوان متقاضی کار، خودداری از بکارگیری اتباع غیر مجاز به مصلحت شهرستان است و باعث اشتغال و کارآفرینی شده و به رفع مشکلات معیشتی می انجامد.

فرماندار رفسنجان در ادامه از حضور متکدیان غیر مجاز در فصل برداشت پسته به رفسنجان خبر داد و گفت: اهمیت توجه به مستمند، سائل و فقیر بر کسی پوشیده نیست و امری اعتقادیست و باید اجرا شود؛ اما در این فصل شاهد حضور افرادی از خارج کشور یا شهرهای داخلی هستیم که فقیر نیستند و ورود آنها به بازار، مشکلات فرهنگی و اجتماعی را به وجود می آورد.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته با دستگاه های امنیتی و نیروهای انتظامی از ورود این افراد به شهرستان جلوگیری می شود تا شاهد امنیت و آرامش خاطر در فصل برداشت پسته باشیم.

برچسب ها:
اتباع بیگانه پسته رفسنجان فصل برداشت پسته در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان