رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان خبر داد:

برگزاری کارگاه های مهارت رایگان در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

  • شناسه خبر: 43668
برگزاری کارگاه های مهارت رایگان در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان از رایگان بودن دوره های آموزش های کوتاه مدت مهارتی به کارجویان خبر داد و گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد.

خانه » آخرین اخبار » برگزاری کارگاه های مهارت رایگان در مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، به مناسبت هفته مهارت، کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، صبح امروز فرماندار، امام جمعه و دیگر مسئولین شهری از کارگاه های مرکز فنی و حرفه‌ای رفسنجان بازدید نمودند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان در این جلسه ضمن اشاره به آموزش های کوتاه مدت مهارتی این مرکز اظهار داشت: به افراد شرکت کننده در این دوره، در صورت قبولی در آزمون ها گواهینامه مهارت با کد بین اللملی اعطا می گردد.
وی از رایگان بودن این دوره های آموزشی به کارجویان خبر داد و گفت: با توجه به سخن مقام معظم رهبری آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد.
علی اکبر عبدالکریمی با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در این مرکز افزود: کارگاه ثابت شهری کارگاهی است که در مرکز بصورت دائمی فعال است و رشته هایی که آموزش داده می شود شامل برق صنعتی، plc ، تعمیر اتومبیل های بنزینی، جوشکاری، برق ساختمان درجه ۲ و۱، تأسیسات و سیم پیچی الکتروموتور است.
وی ادامه داد: در کارگاه تأسیسات لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی درجه ۲ و ۱ تعمیر آبگرمکن دیواری، نصاب پکیج دیواری و در کارگاه برق ساختمان علاوه بر درجه ۲ و ۱، نصب دزدگیر، دوربین مدار بسته، سیستم حریق و آیفن تصویری نیز آموزش داده می شود.
عبدالکریمی تصریح کرد: کارگاه شعب شهری را بصورت سیار در مدارس، پایگاه های بسیج و مساجد می توان راه اندازی نمود و از پایگاه های بسیج و ادارات دیگر که مایل به راه اندازی دوره های مهارتی می باشند، با هماهنگی مرکز فنی و حرفه ای می توانند نسبت به اسکان و راه اندازی دوره های کوتاه مدت مخصوصا در تابستان اقدام کنند.

بازدید از کارگاه های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان1

وی هدف کارگاه روستایی را آموزش روستائیان عنوان کرد و گفت: در این طرح با توجه به شرایط هر روستا؛ تعداد جمعیت و امکانات هر روستا دوره هایی را در نظر می گیریم که عمدتأ دوره های زیر مجموعه کشاوزی مانند پرورش قارچ یا کشت وکار گلخانه ای و… می باشند و به عنوان نیاز سنجی آموزش روستائی با کمک بخشداران این طرح اجرا می گردد.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان افزود: یکی از دغدغه های سربازان شغل است که به همین منظور کارگاه پادگان برای آنان در نظر گرفته شده که پس از گذراندن دوران خدمت سربازی، در صورتی که در حین خدمت سربازی در دوره های فنی و حرفه ای شرکت کنند می توانند نسبت به فراگرفتن یک شغل در حین خدمت اقدام و پس از اتمام خدمت کسب و کار را ادامه دهند.
وی گفت: کارگاه جوار دانشگاهی نیز با توجه به شهر رفسنجان که شهری دانشگاهی است و تعداد بسیاری دانشجو در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند، به تازگی در دانشگاه ولیعصر (عج) بنام مرکز فنی و حرفه ای راه اندازی کرده ایم که با استقبال دانشجویان بسیاری مواجه شده ایم.
علی اکبر عبدالکریمی یادآور شد: در کارگاه زندان نیز دوره های کارآفرینی، نصاب کولر، جوشکاری و… در نظر گرفته شده که زندانیان پس از آزادی بتوانند یک شغل برای خود ایجاد کنند.
وی ضمن اشاره به استاد شاگردی گفت: در گذشته افراد با مراجعه به مغازه شاگرد می شدند و بعد از مدتی بعنوان استادکار مستقل شروع بکار می کردند که برای آنان نیز یکسری قوانین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: مهارتی نیز ویژه معلولین و افراد زیر ۲۱ سال در زمینه قنادی، برق صنعتی، رباتیک و مکاترونیک مد نظراست.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای رفسنجان ضمن اشاره به نیاز اصلی تولید و اقتصاد که برپا داشتن مهارت است خاطر نشان کرد: همشهریان رفسنجانی از این امکانات و فرصت های فراهم شده برای بالابردن سطح مهارت خود و جامعه کمال استفاده را داشته باشند.

برچسب ها:
آموزش خانه خشتی رفسنجان عبدالکریمی کارآفرینی کارگاه های آموزشی مرکز فنی و حرفه ای مهارت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان