حجت الاسلام سید محمود حسینی:

پرداخت زکات فطریه بر هر انسان بالغ، عاقل و دارا واجب است

  • شناسه خبر: 43477
پرداخت زکات فطریه بر هر انسان بالغ، عاقل و دارا واجب است

حجت الاسلام حسینی پرداخت فطریه را بر هر انسان بالغ، عاقل و دارا واجب دانست و گفت: فرد مذکور باید زکات فطریه خود و افراد تحت تکفل خود که معادل ۳ کیلوگرم گندم به ارزش ۵ هزار تومان به ازای هر نفر است به فقیر بدهد.

خانه » آخرین اخبار » پرداخت زکات فطریه بر هر انسان بالغ، عاقل و دارا واجب است

به گزارش “خانه خشتی”، مسئول تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در جمع مردم حاضر در مصلی، با اشاره به اجرای مطلوب برنامه های فرهنگی و قرآنی در ماه رمضان در رفسنجان، زکات فطریه را مکمل روزه بیان کرد و گفت: قبولی روزه و به امضا رسیدن و تأیید آن توسط خداوند، به  پرداخت زکات فطریه است.

حجت الاسلام حسینی پرداخت فطریه را بر هر انسان بالغ، عاقل و دارا واجب دانست و گفت: فرد مذکور باید زکات فطریه خود و افراد تحت تکفل خود اعم از همسر، فرزندان و … که معادل ۳ کیلوگرم گندم به ارزش ۵ هزار تومان به ازای هر نفر است به فقیر بدهد.

سید محمود حسینی افزود: زکات فطریه باید از قوت غالب و به مستمندان پرداخت شود و اگر چنین فردی در نزدیکی شما وجود دارد، شایسته است به او داده شود و احتیاط واجب آن است به فردی که اهل گناه آشکار است، داده نشود.

وی زمان پرداخت فطریه را تا ظهر روز عید فطر اعلام کرد و گفت: این مبلغ بایستی از غروب افتاب شب عید از مال فرد جدا شده و به نیازمند داده شود؛ اما برای فردی که قبل از غروب آفتاب شب عید از دنیا برود، پرداخت زکات فطریه واجب نیست.

مسئول تبلیغات اسلامی رفسنجان ادامه داد: زکات فطریه نباید به سید فقیرداده شود، اما اگر زکات دهنده سید باشد، می تواند زکات فطریه خود و افراد تحت تکفل خود را به سید دیگری بدهد.

برچسب ها:
حجت الاسلام سید محمود حسینی: رفسنجان زکات فطریه فقیر قوت غالب نماز عید فطر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان