پایگاه‌های خبری مشمول قانون مطبوعات شده‌اند ؛

انتخابات خانه‌ مطبوعات کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 42865
انتخابات خانه‌ مطبوعات کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه پایگاه‌های خبری مشمول قانون مطبوعات شده‌اند، گفت: تا پایان تیرماه اساسنامه خانه‌ مطبوعات تدوین و همزمان انتخابات آن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خانه » آخرین اخبار » انتخابات خانه‌ مطبوعات کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، وحید محمدی ‌در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه خبر و رسانه استان با حضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: همدلی و وحدت در فضای رسانه‌ای استان کرمان لازم است.

وی افزود: مبنای وزارت ارشاد شفاف‌سازی و اعتبارافزایی نسبت به مسئولیت‌ها است و راه‌اندازی سامانه الکترونیکی در راستای این شفاف‌سازی است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه در بحث خانه مطبوعات ابهاماتی وجود داشت، تصریح کرد: تا پایان تیرماه اساسنامه خانه مطبوعات تدوین می‌شود و همزمان انتخابات آن در سراسر کشور برگزار می‌شود.

محمدی تصریح کرد: سرای روزنامه‌نگاران بر طبق دستور وزارت ارشاد باید تعیین تکلیف شوند و هیچ‌گونه همکاری با آنها انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیران ادواری خانه مطبوعات کرمان نشستی در راستای حل مشکلات خانه مطبوعات برگزار کرده، گفت: متاسفانه این نشست هیچ نتیجه‌ای در برنداشت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی ویژه خبرنگاران نیاز استان است، بیان کرد: برگزاری این کارگاه آموزشی با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی و از طریق خانه مطبوعات استان امکان‌پذیر است.

محمدی گفت: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران می‌‌تواند نخستین اولویت خانه مطبوعات در دور جدید فعالیت باشد.

وی با اشاره به مسائل موجود در حوزه آگهی‌های دولتی، افزود: دستوالعمل نحوه توزیع و تعرفه سال ۹۳ ابلاغ شده و بر اساس آن هر نشریه باید دارای هشت صفحه‌ و شش ماه انتشار منظم  باشد تا بتواند آگهی دولتی جذب کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر وزارت ارشاد به سوی شفاف‌سازی حرکت می‌کند، تصریح کرد: هر نهادی که آگهی‌ دارد، می‌خواهد در زمان مشخص آن آگهی چاپ شود اما باید براساس ضوابط ورزات ارشاد عمل کند.

محمدی با بیان اینکه آمار توزیع آگهی‌های دولتی در شش ماهه نخست سال ۹۲ مشخص است، اظهارکرد: ضوابط جدید وزارت ارشاد مبنی بر اینکه مطبوعات از چهار به هشت صفحه باید ارتقا یابند، سبب رشد مطبوعات و رسانه‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: بیمه کارکنان نشریه از وظایف صاحب امتیاز است اما یک بسته‌ای حمایتی نیز از سوی وزارت ارشاد تدوین شده است.

محمدی از برگزاری نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرداد امسال خبرداد و گفت: این سیمنار در قالب کارگروه‌های مختلف تشکیل می‌شود و خوشبختانه دبیر کارگروه مطبوعات، مدیرکل ارشاد کرمان است که در این نشست مشکلات حوزه مطبوعات بررسی می‌شود.

وی افزود: به تمامی نشریات براساس اطلاعاتی که در رابطه با یارانه‌‌ مطبوعات ارائه می‌شود، یارانه پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خوشبختانه شهرستان سیرجان در فروش مطبوعات رتبه نخست را در استان کرمان دارد.

محمدی خاطرنشان‌کرد: خوشبختانه پایگاه‌های خبری نیز مشمول قانون مطبوعات شده‌اند و باید به سمت اخذ مجوز پیش بروند و دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات نیز در این زمینه فعال شده است.

برچسب ها:
پایگاه‌های خبری مشمول قانون مطبوعات شده‌اند ؛ خانه مطبوعات خبرنگاران قانون مطبوعات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان