مدیر کل بهزیستی استان کرمان خبر داد:

شمارمستمری بگیران بهزیستی استان کرمان به مرز۴۰هزارنفررسید

  • شناسه خبر: 42847
شمارمستمری بگیران بهزیستی استان کرمان به مرز۴۰هزارنفررسید

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت:با جذب ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار، ۴ هزار نفر از افراد تحت پوشش،ماهیانه مبلغی را به عنوان مستمری دریافت می کنند که این رقم در بیست سال اخیر بی سابقه بوده است.

خانه » آخرین اخبار » شمارمستمری بگیران بهزیستی استان کرمان به مرز۴۰هزارنفررسید

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: با جذب ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار، شمار مستمری بگیران بهزیستی استان افزایش یافت.

به گزارش “خانه خشتی”، رضا عباسی در آیین تودیع و معارفه رییس اداره بهزیستی در رفسنجان، از همکاری ۱۰۰ هزار مددجو و مستمری بگیر در مجموعه های دولتی و غیر دولتی بهزیستی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۶۰ هزار نفر در حوزه اجتماعی و ۴۰ هزار نفر در حوزه توانبخشی فعالیت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، گفت: با اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی در استان، سالیانه حدود ۱۴۰ هزار نفر در قالب این دو طرح معاینه می شوند.

عباسی از اجرای طرح توانمند سازی مددجویان به منظور کاهش آمار بهزیستی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح و با یک برنامه ریزی کوتاه مدت، ضمن کاهش هزینه ها، گام های خوبی به جلو بر می داریم.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال و مسکن اقدامات مؤثری در استان انجام شده است و برخی از مسائل موجود، مشکل کلی جامعه است که باید مرتفع گردد.

رضا عباسی ادامه داد: رفسنجان دارای قدمت خاصی در استان است و بخشی از آبروی ما به این شهرستان وابسته است چرا که در حوزه خیرین بسیار خوب فعالیت کرده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط خیرین، گفت: برخی از هزینه های پرداختی در صورت نبود خیرین، موجب بروز مشکلاتی می شد که حضور خیرین در بحث درمان و هزینه های آزمایشگاهی، پزشکان متخصص و … ستودنی است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان هم چنین از واگذاری ۷۰ درصد مسکن ویژه معلولین خبر داد و گفت: برای واگذاری درصد باقیمانده در حال پیگیری هستیم.

عباسی توجه به مناسب سازی محیط شهری در ساختمان های جدید الاحداث را امری ضروری عنوان کرد و گفت: بایستی ضوابط مناسب سازی برای معلولین در ساخت و سازهای جدید رعایت شود؛ ضمن اینکه با پیگیری های مکرر در استان بسیاری از ساختمان ها ملزم به اجرای مناسب سازی شده اند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان درخشش قهرمانان پارالمپیکی استان در جهان را افتخاری برای کشور و استان بیان کرد و افزود: این موفقیت ها نشان از توانمندی و کشف استعدادهاست.

وی در ادامه از تخصیص ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تحت پوشش قرار دادن افراد پشت نوبت خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار، کلیه افراد حوزه توانبخشی و بخش عمده ای از افراد در حوزه اجتماعی ماهیانه مبلغی را به عنوان مستمری دریافت خواهند کرد که این رقم در بیست سال اخیر بی سابقه بوده است.

برچسب ها:
اجتماعی بهزیستی رفسنجان بهزیستی کرمان توانبخشی رضا عباسی رفسنجان زنان و خانواده مستمری بگیران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان