حجت الاسلام رمضانی پور:

بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه توجه به قرآن است

  • شناسه خبر: 42372
بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه توجه به قرآن است

حجت الاسلام رمضانی پور گفت: بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه توجه به قرآن است و خانواده ها باید به سمت قرآن حرکت کنند.

خانه » آخرین اخبار » بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه توجه به قرآن است

به گزارش “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در آیین تجلیل از حافظان کل قرآن کریم در مسجد الزهرا رفسنجان، برگزاری محافل قرآنی را در نشان دادن عظمت آن مؤثر خواند و گفت: با توجه به اهمیت توجه به آموزه های قرآنی، می طلبد بیشتر به سمت قرآن حرکت کنیم که بهره گیری از قرآن لازمه کسب حیات طیبه ماست.

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص عظمت تلاوت قرآن، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام شریف ترین امت را کسانی می خواند که اهل قرآن و نماز شب هستند و می فرمایند: کسی که حافظان قرآن را گرامی بدارد، مرا گرامی داشته است.

امام جمعه رفسنجان هم چنین به قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از پیامبر اسلام نقل شده است که وقتی یک ختم قرآن به پایان می رسد، ۶۰ هزار ملک بر فرد درود می فرستند.

وی بزرگ ترین کار فرهنگی در جامعه را توجه به قرآن بیان کرد و افزود: هر خانواده که به قرآن پناه می برد، به واسطه آن مورد صیانت و قرار گرفته و آرامش و امنیت در آن ایجاد می شود.

رمضانی پور حرکت خانواده ها به سمت قرآن را ضروری خواند و گفت: در خانه ای که قرآن وجود دارد، نباید دیش ماهواره باشد؛ وجود ابزار شیطانی در خانه ای که قاری و حافظ قرآن در آن ساکن است، همخوانی و سازگاری ندارد؛ چرا که هنگام قرائت قرآن باید از شیطان رجیم به خدا پناه برد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: در جامعه ابزار لغزش فراوانی وجود دارد، اما در کنار آن ابزار معرفت زایی هم داریم و کارهایی که شناخت و معرفت ما را نسبت به اهل بیت افزایش می دهد، و به سمت خدا می کشاند زیاد است و باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

امام جمعه رفسنجان افزود: یکی از فلسفه های نزول تدریجی قرآن، تعمیق بخشیدن آن است تا قرآن در زندگی مردم حاکم شود.

وی برگزاری همایش تجلیل از حافظان قرآن در رفسنجان را از رویکردهای فرهنگی شهر در جهت توجه به فرهنگ اصیل دین مبین اسلام دانست و گفت: این اقدام مسئولین رفسنجان سرآغازی است برای همه حافظان که حفظ شان را کامل کنند و این تکریم ادامه یابد و هر ساله در خدمت کسانی که اهلیت قرآن یافته اند باشیم.

حجت الاسلام رمضانی پور افزود: حضور هزاران رزمنده، شهید و آزاده و جانباز در میدان های نبرد ما را بر آن می دارد که اکنون هزاران حافظ کل قرآن کریم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رویکرد اصلی شهرداری و شورای شهر اسلامی رفسنجان کار فرهنگی است که در کمتر شهرستانی می توان نمونه آن را یافت؛ خوشبختانه از حیث تبلیغات و برنامه های عملی در جهت افزایش معرفت زایی در پارک ها و اجرای طرحی در خصوص عفاف و حجاب در ۸۰ مسحد شهر رفسنجان همت خوبی از سوی روابط عمومی شهرداری رفسنجان مشاهده می کنیم.

برچسب ها:
امام جمعه حاملان قرآن رفسنجان شهرداری شورای اسلامی شهر رفسنجان قرآن کریم معرفت زایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان