رئیس تامین اجتماعی رفسنجان خبر داد:

بیش از یکصد هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی رفسنجان

  • شناسه خبر: 42368
بیش از یکصد هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی رفسنجان

رئیس تامین اجتماعی رفسنجان گفت: بیش از یکصد هزارنفر تحت پوشش تامین اجتماعی رفسنجان می باشند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر بیمه شده ی اصلی و افراد تحت تکفل آنها نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفرهستند.

خانه » آخرین اخبار » بیش از یکصد هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی رفسنجان

محمدحسن پورصالحی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” ، ضمن تبریک هفته و روز تامین اجتماعی بر جامعه تحت پوشش اعم از کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان، اظهار داشت: تامین اجتماعی یک سازمان تخصصی و عمومی و غیر دولتی می باشد و تمام اموال و دارایی آن متعلق به جامعه تحت پوشش می باشد و همه اقشار جامعه موظف به حفظ حرمت حق الناس بوده و پرداخت حق بیمه از مصادق بارز آن می باشد.

وی افزود: از اصول اولیه و بدیهی تامین اجتماعی اجرای دقیق قوانین و مقررات بوده و بر اساس نظر قانون گذار و تخفیف و بخشش حق بیمه هیچگونه وجاهت قانونی ندارد زیرا حق بیمه با سابقه بیمه شده رابطه ی مستقیم دارد.

پور صالحی گفت: بیش از یکصد هزارنفر تحت پوشش این سازمان می باشند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر بیمه شده ی اصلی تامین اجتماعی و افراد تحت تکفل آنها نیز نزدیک به ۶۰ هزار نفرهستند.

وی با اشاره به تعداد ۷ هزار و ۶۸۳ نفر بیمه شده در قالبهای مختلف حرف و مشاغل عنوان داشت: این افراد شامل مشاغل آزاد، اختیاری، رانندگی، قالیبافی، نویسندگی، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، خادمین مساجد و … هستند.

پورصالحی به مستمری بگیران این سازمان در رفسنجان اشاره کردو افزود: با احتساب بازنشستگان، بازماندگان و از کار افتادگان جمعآً ۷ هزار و ۳۶۳ نفر مستمری بگیر اصلی و با احتساب افراد تحت تکفل بیش از ۲۵ هزار نفر مشمول مستمری ماهانه تامین اجتماعی می باشند.

رئیس تامین اجتماعی رفسنجان با اشاره به تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی در سال ۱۳۸۹ تصریح کرد: با اجرای قانون یاد شده تعداد ۴ هزار و ۴۶ نفر بیمه شده ی اصلی در رفسنجان که از کارگران زحمت کش و قشر آسیب پذیر جامعه بودند تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بدهکاری تعدادی از کارفرمایان این سازمان بیان داشت: کارفرمایان تا پایان سال ۹۲ بالغ بر یکصد و دو میالیارد ریال به تامین اجتماعی رفسنجان بدهکار می باشند و با تعاملات سازنده ای که صورت گرفته در نهایت ۲۱ هزار و ۲۱۲ فقره کلاسه اجرایی گردیده و بخشی از مبالغ به مرحله ی اجرا رسیده است.

پور صالحی هزینه ی بالغ بر ۵۵۶ میلیارد ریالی تامین اجتماعی رفسنجان در سال کذشته را بهترین گواه صدق ارائه خدمات مطلوب به جامعه تحت پوشش دانست و افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته مبلغ وصولی بسیار کمتر از هزینه ها می باشد.

برچسب ها:
بیش از یکصد هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضایی

    با سلام/ وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی سال گذشته در جشن ملی پسته در رفسنجان ، شرکت کردند و گفتند که انشالله در این شهرستان یک بیمارستان تامین اجتماعی ساخته خواهد شد فکر کنم در حد یک حرف و دل خوشی بوده است وگرنه اقدامی ، تخصیص بودجه ای و یا به مقامات کشوری این را می رساندند که خبری نشده هنوز.

    شهروند

    صد هزار نفر بیمه شده داره رفسنجان ولی یه بیمارستان نداره.چرا مسئولین تامین اجتماعی رفسنجان برای ساخت یک بیمارستان تامین اجتماعی در رفسنجان هیچ کاری نمی کنن؟شهرهای کوچک تر از رفسنجان بیمارستان تامین اجتماعی دارند ولی رفسنجان با این حجم بیمه شده یک بیمارستان نداره.جای تاسفه.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان