معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان شرح داد:

چه عاملی فتنه ۱۸ تیر را آفرید / فرزندان دنیا مسببان اصلی ایجاد فتنه

  • شناسه خبر: 42309
چه عاملی فتنه ۱۸ تیر را آفرید / فرزندان دنیا مسببان اصلی ایجاد فتنه

دانشگاه آوردگاه و میدان جنگ آنها شده بود به این دلیل که آنان تلاش میکردند تا قشر دانشجو را درگیر ماجرا نمایند و با ایجاد شور کاذب در جمع انها بتوانند از حضورشان سو استفاده را ببرند.

خانه » آخرین اخبار » چه عاملی فتنه ۱۸ تیر را آفرید / فرزندان دنیا مسببان اصلی ایجاد فتنه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: مسببان اصلی برپایی این چنین فتنه هایی فرزندان دنیا و کسانی که هم و غم آنان همین دنیاست می باشد، هوای نفس بر آنان غالب است که در قامت اندیشه های سکولار لیبرالیسمی و با شعار زیبایی دموکراسی به تقابل با نظام می ایستند.

مصطفی هادوی نژاد در گفت و گو با “خانه خشتی“، هر رویداد تاریخی را همراه با مجموعه ای از مقدمات دانست و اظهار داشت: جرقه اصلی فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ با تعطیلی روزنامه سلام و با مدیر مسئولی موسوی خوئینی ها زده شد.

وی افزود: تعطیلی و توقیف این روزنامه به خاطر شیطنت های سیاسی بود که موجب شد تا رای علیه این شیطنت ها صادر شود، آن زمان روزنامه های زنجیره ای با حمایت بی حد وزارت ارشاد وقت ایجاد می شدند که روزنامه سلام یکی از آنان بود.

هادوی نژاد یک دسته از حامیان فتنه ۱۸ تیر ۷۸ راغافلینی دانست که تحت تاثیر سایت های خبری قرار گرفته بودند و بیان داشت: عده ای اندک دیگر معاندین کف خیابان بودند که دانشگاه آوردگاه و میدان جنگ آنها شده بود به این دلیل که آنان تلاش میکردند تا قشر دانشجو را درگیر ماجرا نمایند و با ایجاد شور کاذب در جمع آنها بتوانند از حضورشان سوء استفاده را ببرند.

وی با اشاره به هشیاری و بصیرت اکثر دانشجویان و عدم همکاری با فتنه گران تصریح کرد: اما در این جمع بودند عده ای دانشجوی فرصت طلبی که سعی داشتند جو دانشگاه را سیاسی کنند و هم اکنون شاهد هستیم که برخی از همین عناصر در حال حاضر خارج از کشور و در قالب سرویس های جاسوسی غرب و علیه نظام جمهوری اسلامی مشغول هستند، تا زمانیکه تاریخ مصرف شان به پایان رسد.

این استاد دانشگاه سخنان رهبر فرزانه انقلاب در آن زمان و حمایت مردم از ولایت را بسیار تعیین کننده دانست و به هشیاری مردم و البته دانشگاهیان در ۲۳ تیرماه و اعلام براعت آنان از فتنه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور محترم نیز در آن روز در سخنرانیش چهره واقعی این گروه را ترسیم کرد و به نوعی صدای مردم علیه شورشیان شده بود.

وزارت علوم می توانست در فتنه ی ۱۸ تیر مدیریت بهتری داشته باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان در واکاوی تفکری که به ایجاد فتنه انجامید یادآور شد: از آغاز انقلاب و پیش از آن جریان های منافقی حضور داشتند و اگر چه وارد فاز نظامی نشدند اما تفکری را با خود داشتند که در زمان رهبری امام راحل مجال بروز آن را نیافتند و جامعه دینی آنها را پس زد ، بنابراین این مجموعه در لفافه بودند و عناوینی همچون ملی مذهبی را یدک می کشیدند.

وی افزود: اینان ظاهری اسلامی و باطنی لیبرالیسمی داشتند و به تدریج با تلاش و با شعار فتح سنگر به سنگر تفکرات خود را تزریق کردند وتلاش کردند به بدنه دولت به ویژه وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخنه کنند.

هادوی نژاد اضافه کرد: درآن زمان روزنامه های زنجیره ای یک وسیله تایید این اندیشه های لیبرالیسمی بود که از توهین به مقدسات هیچ ابایی نداشتند و تلاش داشتند تا از برخی مقدسات، اصول وآرمان نظام قداست زدایی نمایند، اندک اندک این مجموعه موفق شد تا عده ای را به خود جذب و ساماندهی کنند تا به سمت هدف خود که دگرگونی نظام بود بروند.

وی خاطر نشان کرد: با هوشیاری رهبر حکیم انقلاب با برخی روزنامه های زنجیره ای برخورد قانونی شد و البته با حمایت های مکرر و دائمی وزارت ارشاد وقت با بسته شدن یک روزنامه چندین روزنامه دیگر اغاز بکار میکرد و همان عوامل قبلی در آنها مشغول می شدند و با این روال معلوم بود که بنا نیست تا تغییری در این سیاست ایجاد شود و در وزارت کشور هم تلاش می شد تا به فعالیت های میدانی دامن زده شود تا حاکمیت تحت فشار قرار گیرد و در برابر خواسته های آنان سر خم کند.

هادوی نژاد تصریح کرد: وزارت علوم وقت هم بی تقصیر نبود، اگر چه می توانست مدیریت خوبی انجام دهد اما به همفکری با عناصر لیبرال دموکرات مبتلا شد و دانشگاه به محلی برای جولان احزاب سیاسی بعضا معاند تبدیل گردید.

وی افزود: این مجموعه ی به مثابه ی یک بشکه ی باروت بود که در این میان عده ای تئورسین امثال سروش، کدیور و حجاریان بودند که در بطن دانشگاه تلاش میکردند تا آموزه هایی از خودشان را که ترجمه ی ناقصی از تئورسین های غربی بود را به خورد افکار دانشجویان بدهد و کم کم زمینه مساعد برای براندازی نرم شود.

عنایت حضرت ولی عصر(عج)، رهبری حکیمانه امام خامنه ای(معظم له) و بصریت مردم از عوامل پیروزی در برابر این فتنه

این استاد دانشگاه  عنایت حضرت ولی عصر(عج)، رهبری حکیمانه امام خامنه ای(معظم له) و بصیرت مردم را از عوامل پیروزی در برابر این فتنه برشمرد و بیان داشت: همان دست اندر کاران فتنه ۱۸ تیر تلاش کردند تا طی ۱۰ سال مجدد خود را بازیابی و احیا کنند و در فتنه ۸۸ با یک بهانه دیگر پای به صحنه بگذارند و باز برای براندازی تلاش کنند که بازهم در ۹ دی ماه عوامل پیروی نظام باعث شد تا تیر آنان به سنگ بخورد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه این حوادث برای نظام هزینه های زیادی داشت وهم درفتنه ی تیر ۷۸ و هم خرداد ۸۸ شاهد ریزش هایی از نیروهای انقلابی بودیم اما نظام تجارب گرانسنگی هم بدست آورد و همچنین رویش هایی در بدنه نظام را می بینیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان مسببان اصلی برپایی این چنین فتنه هایی را فرزندان دنیا و کسانی که هم و غم آنان همین دنیاست دانست و گفت: هوای نفس بر آنان غالب است و در قامت اندیشه های سکولارم لیبرالیسمی و با شعار زیبایی دموکراسی به تقابل با نظام می ایستند و اندیشه های امام را به خاطر نگاه اخروی و به واسطه ی ارتباط با مفاهیم الهی بر نمی تابند و فکر میکنند آن اندیشه ها برای این دنیا نیست و از این رو فتنه آفرین می شود.

برچسب ها:
18 تیر چه عاملی فتنه 18 تیر را آفرید / فرزندان دنیا مسببان اصلی ایجاد فتنه فتنه هادوی نژاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان