سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی

  • شناسه خبر: 4218
سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی

سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی : این ما هستیم که باید دشمن را تحریم کنیم / برای شکوفایی استعداد جوانان باید مانع ورود کالای خارجی به بازار شد رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تمام اختراعات و خلاقیت های جوانان نخبه؛ آنجایی به نهایت ارزش می رسد که بتوانیم از آن بهره برداری نماییم. […]

خانه » اجتماعی » سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی

سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی : این ما هستیم که باید دشمن را تحریم کنیم / برای شکوفایی استعداد جوانان باید مانع ورود کالای خارجی به بازار شد

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تمام اختراعات و خلاقیت های جوانان نخبه؛ آنجایی به نهایت ارزش می رسد که بتوانیم از آن بهره برداری نماییم.

 به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  پایگاه اینترنتی بسیج، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در پانزدهمین جشنواره علمی دانش آموزان مبتکر، ممتاز و مخترع بسیجی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار گردید گفت: موفقیت های خود را در عرصه های گوناگون علمی، سیاسی، امنیتی و … مدیون شهدا هستیم که اسطوره های تاریخ هستند و درس مردانگی، ابتکار، خلاقیت و بصیرت را در دفتر همه آحاد ملت ثبت نمودند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کلام امام خمینی علیه الرحمه که فرمودند: ” بسیج حقیقتی شبیه به افسانه هاست” بیان کرد: امروز نیز نوجوانان و جوانان بسیجی همچون رزمندگان جهاد دفاعی، در عرصه جهاد علمی خوش درخشیده و با ایثار و فداکاری خویش می کوشند تا با پیشرفت های علمی و فناوری، بشریت را نجات بخشند.

ایشان با اشاره به رسالت بسیج در عرصه علمی تصریح کرد: ضمن توجه ویژه مسئولین به بهره برداری از اختراعات و ابتکارات نخبگان؛ یکی از رسالت های اصلی بسیج، پیوند زحمات مخترعین به صنعت می باشد تا حاصل این ابتکارات در بازار در اختیار عموم و صنعتگران قرار گیرد.

سردار نقدی نقش بازار و صنعت را مهم برشمرده و ادامه داد: از بازار است که خلاقیت ها ارزش گذاری شده و به ابتکار جوانان نخبه توجه خواهد شد و تکلیف اصلی همگان اعم از نخبگان، دستگاه ها و مسئولین و بازاریان آن است که علم را به ثروت تبدیل کنند.

وی توجه به نیاز بازار را برای بیان مسئله و انجام یک ابتکار از سوی نخبگان لازم دانسته و گفت: در صورتی که بازار نیاز کالا را بررسی نموده و بر اساس آن اختراعی انجام گیرد یقینا به نتیجه خواهد رسید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تحریم های دشمن را علت اصلی خودکفایی دانسته و تصریح کرد: آغاز تحریم ها آغاز روند خودکفایی ما بوده و با امکانات، منابع و سرمایه انسانی موجود در کشورمان این ما هستیم که باید دشمن را تحریم کنیم و درهای بازار را بر روی آنها ببندیم،در اینصورت استعدادهای جوان ایرانی نیز شکوفا خواهد شد.

ایشان با خطاب قرار دادن نخبگان جوان بیان کرد: مخترعین و مبتکرین با انجام یک اختراع نباید کار خود را تمام شده پندارند و منتظر مراجعه صنعت باشند بلکه اتمام یک اختراع، زمانی است که یک مخترع با تمام توان وارد میدان صنعت و بازار گردیده و برای به تولید و نتیجه رساندن اختراع خویش مبارزه نماید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین رسالت مسئولین را خطیر دانسته و گفت: مسئولین هم باید تکلیف خویش را انجام دهند و بدانند اگر از ظرفیت جوانان نخبه استفاده ننمایند دشمن از آنها سوء استفاده می نماید چون مخترعین نیز می خواهند نتیجه کارشان به تولید برسد.

سردار نقدی که این روزها تولید ملی را اصلی ترین سرفصل سخنرانی های خویش قرار داده، با بیان مجدد حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: نباید منتظر تحریم ها ماند و بایستی با تمام توان، تولید داخلی را ترویج نمود که در تحقق این امر باید فرهنگ سازی کرده و بر آن اصرار ورزید. برای این کار نقش فرهنگیان و دانش آموزان عزیز در ترویج کالای داخلی بسیار مهم می باشد.

وی موفقیت های بی شمار کشورمان را در عرصه های علمی یادآوری نموده و بیان کرد: کشوری که توانسته است ماهواره به آسمان بفرستد و بدون اتکا به بیگانگان اورانیوم را غنی سازی نماید نمی بایستی مصرف چادر بانوان یا تسبیح و سجاده خود را از مشرکین وارد کشور نماید در صورتی که در علم شیمی و صنعت نساجی جزو برترین کشورهای دنیا می باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به برگزاری نمایشگاه های علمی در کشورهای خارجی و ارسال دعوت نامه های مکرر بیگانگان به نخبگان کشورمان گفت: آنها با برگزاری نمایشگاه و حضور نخبگان به همراه طرح ها و ابتکارات شان، با این اختراعات آشنا شده و بدون رعایت اصل امانتداری آن را برای احاطه بر کشورمان تولید می نمایند بنابراین نخبگان غیرتمند ایرانی باید مراقب این اقدام بیگانگان باشند.

قابل ذکر است در این جشنواره یکصد هزار بسیجی از مدارس سراسر کشور ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۳ هزار نفر به مرحله استانی راه یافته و پس از داوری ها و بررسی های علمی ۲۴۰  نخبه در مرحله کشوری حضور یافتند.

برچسب ها:
سردار نقدی در جمع دانش آموزان نخبه بسیجی:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان