به مناسبت روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

  • شناسه خبر: 4214
به مناسبت روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه هراسی رسانه های غربی از کجا ناشی می شود! خانه خشتی: یک کارشناس درباره سپاه هراسی رسانه های غربی: رسانه های غربی عملکرد سپاه وبومی سازی سازندگی توسط این نهاد را متضاد با اهداف خود یعنی فشار برایران به وسیله تحریم ها می بینند وبرای همین با آن مشکل دارند.علاوه براین سپاه یک نهاد […]

خانه » اجتماعی » به مناسبت روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه هراسی رسانه های غربی از کجا ناشی می شود!

خانه خشتی: یک کارشناس درباره سپاه هراسی رسانه های غربی: رسانه های غربی عملکرد سپاه وبومی سازی سازندگی توسط این نهاد را متضاد با اهداف خود یعنی فشار برایران به وسیله تحریم ها می بینند وبرای همین با آن مشکل دارند.علاوه براین سپاه یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی است.

۳۴ سال از عمر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی می گذرد که به تعبیر آمار این نهاد نقش مهمی در امور سازندگی ایران داشته است.این نهاد که در ۲اردیبهشت ۱۳۵۷به دستور بنیان گذار انقلاب اسلامی  پایه گذاری شد در همان سالهای پس از انقلاب اسلامی در کنار بحث های دفاعی به حوزه سازندگی ورود پیدا کرد که حاصل این ورود نتایج قابل توجهی در عرصه سازندگی است .

این آمارها درباره نحوه عملکرد نهاد سپاه پاسداران در حالی مطرح گشته که برخی از رسانه های غربی همزمان با روز سپاه در ایران دراین آمارها وبه طور کلی نقش نهاد سپاه در سازندگی کشور تردیدهایی وارد کرده اند که برخی کارشناسان دراین زمینه این اظهار نظرها از سوی رسانه های غربی را غیر منصفانه و توام با نقض بی طرفی می خوانند.

دکتر محمد صداقت پور،استاد علوم سیاسی وپژوهشگر انقلاب اسلامی،دراین زمینه می گوید:یکی از مهمترین دلایل ورود سپاه پاسداران به این عرصه واعتماد کلیت حاکمیت در درجه اول مردمی بودن این نهاد از زمان انقلاب اسلامی است.چرا که سپاه پاسداران از همان دوران پس از انقلاب اسلامی ازمیان مردم سر برآورد وبرای همین هم در بخش حاکمیت وهم در عموم جامعه محبوبیت داشت،از طرف دیگر در جنگ تحمیلی هم دقیقا همین اتفاق رخ داد.یعنی سپاه پاسداران بیشترین تعداد نیروهای داوطلب مردمی را در خود جذب کرد که این بازهم به محبوبیتش افزود.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی همچنین درباره چرایی ورود سپاه به عرصه سازندگی پس از جنگ به لزوم این ورود اشاره می کند ومی گوید در وبحث سازندگی هیچ نهادی نمی توانست مانند سپاه در شرایط سخت تحریم وارد عرصه سازندگی شود.

صداقت پور همچنین به این نکته اشاره می کند که :در شرایط پس از انقلاب به هر حال تحریمها وفشارهای غرب افزایش پیدا کرد واز طرف دیگر پس از خرابی های جنگ نیاز به سازندگی سریعی در کشور حس می شد.یعنی به تعبیری کشور در مضیقه بدی قرار گرفته بود وبرای همین نیاز به یک نوع سازندگی بومی حس می شد.

صحبتهای این کارشناس درباره نیاز به بومی سازی سازندگی در حالی مطرح می گردد که به تعبیر آمارهای موجود پس از جنگ اگر روند بومی سازی سازندگی شکل نمی گرفت کشور به این سرعت نمی توانست از وضعیت جنگی خارج شود.

دراین بین صداقت پور به بحث نیاز به آب  در عرصه سازندگی اشاره دارد وبراین باور است که ورود سپاه به عرصه  سد ساز ی که سد گتوند  و احداث بدنه برخی سدهای دیگر  و همچنین سدهای سیرجان، حسنلو، تاجیان، اربطان و سهند در آذربایجان شرقی، شهید چمران فارس، صلاح الدین کلا مازندران از جمله آنهاست باعث شد که روند پیشرفت سازندگی کشور شتاب قابل توجهی گیرد.چرا که بحث آب رسانی وذخیره آب در آن زمان بسیار مهم محسوب شد وحتی یکی از مباحث مهم امنیتی-اجتماعی بود که سپاه بر طبق آمار، از پس آن برآمد.

همچنین این استاد دانشگاه درباره بحث سپاه هراسی که در روزهای اخیر وبه ویژه درروز سپاه از سوی رسانه های غربی افزایش یافته براین نکته تا کید می کند که این رسانه ها عملکرد سپاه وبومی سازی سازندگی توسط این نهاد را متضاد با اهداف خود یعنی فشار برایران به وسیله تحریم ها می بینند و همچنین به نظر او  نباید فراموش کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدنه های اصلی انقلاب اسلامی ایران است که غرب از همان آغاز کاربا  آن مشکل داشته وبه همین علت با نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی ایران  هم مشکل دارد.

برچسب ها:
به مناسبت روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان