مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی:

مساحت فضای سبز شهر رفسنجان، بیش از ۲۰۰ هکتار می باشد

  • شناسه خبر: 41918
مساحت فضای سبز شهر رفسنجان، بیش از ۲۰۰ هکتار می باشد

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز رفسنجان گفت: فضای سبز شهر رفسنجان بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت را به خود اختصاص داده اند.

خانه » آخرین اخبار » مساحت فضای سبز شهر رفسنجان، بیش از ۲۰۰ هکتار می باشد

به گزارش “خانه خشتی”، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شرایط اقلیمی رفسنجان،گفت: فضای سبز شهر رفسنجان با وجود شرایط سخت اقلیمی از عملکرد نسبتا قابل قبولی برخوردار می باشد.

محمد ابوطالبی ادامه داد: وجود ۴۷ پارک کوچک و بزرگ با مساحت کل بیش از ۲۰۰ هکتار، شامل مساحت سبز سطوح سبز میادین، سطوح سبز معابر، جنگل کاری، لچکی و حاشیه کاری از اقدامات مناسب این سازمان در گسترش فضای سبز است.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز ۱/۱۳ مترمربع می باشد، افزود: نگهداری فضای سبز به صورت ۱۰۰% توسط بخش خصوصی در قالب ۶ شرکت پیمانکاری انجام می گیرد که تعداد ۲۴۶ نفر در آن مشغول به کار می باشند و هزینه نگهداری ماهیانه بیش از ۴ میلیارد ریال می باشد.

ابوطالبی در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد شرکت های پیمانکاری به خبرنگار ما گفت: تعداد ۷ نفر کارشناس خبره بصورت روزانه از سطح فضای سبز بازدید و فرم های بازدید روزانه را تنظیم و در صورت عدم انجام امور، جرائم مربوط را اعمال می نمایند .

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص نحوه احداث یک پارک گفت: در طرح جامع شهر بعضی اماکن با کاربری فضای سبز مشخص می شوند که بعد از احراز مالکیت توسط شهرداری، مراحل تهیه طرح در معاونت فنی و عمرانی و با شرکت مسئولین فضای سبز، زیباسازی، ترافیک، شهرسازی طی شده و طرح پیشنهادی توسط مشاورین شهردار تأیید می گردد و جهت اجرا به معاونت فنی عمرانی ارجاع داده می شود که بعد از اجرا توسط واحدهای زیباسازی نسبت به مبلمان پارک اقدام و سازمان پارک ها با تکیه بر دانش روز و تجربه نسبت به اجرای فضای سبز اقدام می نماید .

وی از مهمترین برنامه های سازمان در سال جاری را احداث فضای سبز آرامستان عنوان کرد و افزود:  در حال حاضر ۵۱ هکتار از فضای سبز احداث و مابقی آن نیز در حال اجرا  می باشد.

مدیر عامل سازمان پارک ها وفضای سبز با اشاره به احداث پارک در شهرک جهاد و خیابان شهید مقیمی ۷ که در برنامه کاری قرار دارد و در مراحل طراحی می باشد، اظهار داشت:  هر ساله مکان هایی برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته می شود که بعنوان مثال در سال ۹۲ پارک مس در شهرک هزارواحدی، پارک شهدای خلیل آباد، پارک ترنج در شهرک فرهنگیان و پارک یادگار امام واقع در شهرک یادگار امام احداث گردید .

برچسب ها:
پارک خانه خشتی رفسنجان شهرداری رفسنجان فضای سبز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان