رویترز: اتحادیه اروپا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران تجدید نظر می‌کند

  • شناسه خبر: 4148
رویترز: اتحادیه اروپا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران تجدید نظر می‌کند

 «خانه خشتی»:یک مقام ارشد اروپایی از تجدیدنظر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجرای تحریم های نفتی ایران در ماه‌های آتی خبر داد.  فارس به نقل از خبرگزاری “رویترز”، در حالیکه قرار است تحریم های یک جانبه غرب و اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه سال جاری اجرایی شود، یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا از […]

خانه » سیاسی » رویترز: اتحادیه اروپا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران تجدید نظر می‌کند

 «خانه خشتی»:یک مقام ارشد اروپایی از تجدیدنظر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجرای تحریم های نفتی ایران در ماه‌های آتی خبر داد.  فارس به نقل از خبرگزاری “رویترز”، در حالیکه قرار است تحریم های یک جانبه غرب و اتحادیه اروپا از اول ماه ژوئیه سال جاری اجرایی شود، یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا از احتمال تجدید نظر در تحریم واردات نفتی ایران توسط کشورهای عضو این اتحادیه در دو ماه آتی خبر داد.

این مقام اروپایی که تمایلی به افشای نامش نداشت، اعلام کرد که در حال حاضر هیچ دلیل اقتصادی برای تغییر برنامه ریزی های انجام شده درباره ممنوعیت واردات نفتی ایران که در ماه ژانویه سال جاری و به عنوان بخشی از تلاش های اتحادیه اروپا برای اعمال فشار بر برنامه هسته ای ایران مورد توافق قرار گرفته اند، وجود ندارد.

خبرگزاری “رویترز” در ادامه نوشت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی های خود درباره تاثیر بالقوه تحریم نفت ایران روی بهای جهانی نفت خام و مشکلاتی که کشورهایی مانند یونان در پیدا کردن تامین کننده جایگزین نفت خود به جاری ایران با آنها روبرو خواهد شد، به توافق رسیده بودند که تجدیدنظر درباره تحریم های نفتی ایران را هرچه سریع تر و در ماه جاری میلادی آغاز کنند؛ اما با این حال کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر این تجدیدنظر را به تعویق انداخته اند و بررسی این موضوع را در ماه مه و یا ژوئن جاری انجام خواهند داد.

رویترز نوشت که این مقام ناشناس اروپایی درباره اینکه موضوع تغییر زمان تجدید نظر درباره تحریم های نفتی ایران ارتباطی با مذاکرات هسته ای جاری با ایران دارد یا خیر، اشاره ای نکرده است.

خبر تصمیم کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تجدید نظر در اجرای تحریم های نفتی ایران در شرایطی گزارش می شود که همزمان با آغاز دور جدید گفت و گوهای هسته ای ایران با ۱+۵ ، ایران اعلام کرده است که در وهله اول خواستار کاهش تحریم ها شده است و این در حالیست که دیپلمات های غربی اعلام کرده اند که تا زمانیکه ایران اقدامات مشخصی را برای کاهش نگرانی های غرب درباره بلندپروازی های هسته اش عملی نکند، تغییری در تحریم ها عملی نخواهد شد.

برچسب ها:
رویترز: اتحادیه اروپا در اجرای تحریم‌های نفتی ایران تجدید نظر می‌کند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان