یادداشت/

ماه میهمانی خدا از راه رسید

  • شناسه خبر: 41433
ماه میهمانی خدا از راه رسید

اندک اندک ماه پر خیر و برکت رمضان از راه رسید ، این روزها مردم به تکاپو افتاده و مساجد نیز برای پذیرایی از میهمانان عزیز خدا آماده شده اند .

خانه » آخرین اخبار » ماه میهمانی خدا از راه رسید

 این ماه ، ماه برکت ، ماه انابه و بازگشت ، ماه توبه و ماه آمرزش و آزادی از آتش دوزخ و کامیاب شدن به بهشت است .

آگاه باشید که در این ماه از هر حرامی خودداری کنید و تلاوت قرآن را زیاد کنید ، حاجات خود را بخواهید و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید .

ماه رمضان هم موقعیتی است که خداوند ، بیش از همیشه و به بهترین شکل ممکن از بندگان خود پذیرایی می کند و امکانات و منافع بسیار بیش تر از سایر اوقات را در مقابل آنان قرار می دهد.

در این ماه ، کم ترین اعمال انسان ها به بهترین شکل مورد توجه و پاداش قرار می گیرد و خداوند در برابر کوچک ترین عبادات ، بالاترین نعمت ها را عطا می فرماید.
با کم ترین توبه ، بزرگ ترین گناهان بخشیده می شود و زمینه عبادت و بندگی و رسیدن به کمال حقیقی و سعادت ابدی ، بیش از هر زمان دیگری فراهم است و این ، یعنی بهترین موقعیتی که ممکن است برای یک فرد در یک مهمانی باشکوه معنوی فراهم گردد.
اگر روزه‏دار، صادقانه ‏و آن طور که بایسته است ، روزه بگیرد ، به راستی در ضیافت ‏خانه الهی قدم نهاده ، به توفیق‏خداوند به بالاترین کمالات و بهره مندی ها و منزلت ‏ها دست یافته است.
خداوند با فراخوانی مؤمنان به مهمانسرای خویش ، در واقع آنان را از زندگی مادی جدا کرده و در جوار خویش جای داده است و  در این جشن پرشکوه ، از هیچ نعمت قابل بهره مندی دریغ نشده است و این ، یعنی حقیقت میهمانی ویژه الهی.

خدایا آمدم سویت به شوق ترنم عشق و عرفان ، تشنه ام من ، تشنه فاستغفروا  پس پر نما از مغفرت خود پیمانه را و رحم کن بر حالت افسرده ام.
خدایا من که از بار گنا ه پژمرده امبر درت روی پشیمانی آورده ام پس ، از کرم بگشا به رویم خانه ات  را .
خدایا مضطرب به پیشگاهت آمده ام ، در دو عالم بر تو من دل بسته ام و غیر تو خدایی ندارم.

ذات اقدس و کبریایی خود را بر من نثار کن تا بار دیگر از نو تولد یابم و تو را بستایم.

یادداشت از: م.رضایی

برچسب ها:
ماه میهمانی خدا از راه رسید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان