با واگذاری به بخش خصوصی

قرارداد تولید انبوه محصول فرآوری پسته منعقد شد

  • شناسه خبر: 41427
قرارداد تولید انبوه محصول فرآوری پسته منعقد شد

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات پسته کشور گفت : نتایج تحقیقات این موسسه بر روی محصولات تولیدی پسته طی قراردادی به بخش خصوصی ( شرکت کشاورزی نهال پسته ) واگذار شد. احمد شاکر اردکانی در گفت و گو با خبرنگار”خانه خشتی” افزود : این تولیدات شامل شیر و کره پسته ، حلوا و […]

خانه » آخرین اخبار » قرارداد تولید انبوه محصول فرآوری پسته منعقد شد

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات پسته کشور گفت : نتایج تحقیقات این موسسه بر روی محصولات تولیدی پسته طی قراردادی به بخش خصوصی ( شرکت کشاورزی نهال پسته ) واگذار شد.

احمد شاکر اردکانی در گفت و گو با خبرنگار”خانه خشتی” افزود : این تولیدات شامل شیر و کره پسته ، حلوا و شکلات پسته است که طبق این قرارداد به تولید انبوه خواهد رسید.

وی به تنوع تولیدات و مصرف داخلی و خارجی این محصولات اشاره و تصریح کرد : مصرف این محصولات برای تمامی اقشار جامعه به ویژه کودکان و سالمندان مفید است

شاکر با اشاره به اینکه ۱۲ سال تحقیقات بر روی فرآوری پسته  در این موسسه انجام شد خاطرنشان کرد : با تولید انبوه این مواد غذایی منطقه از تک محصولی بیرون خواهد آمد ضمن اینکه ارزش افزوده و اشتغالزایی را نیز در بر دارد.

وی عنوان کرد : ماندگاری این محصولات غذایی بالاتر از خود محصول پسته به صورت خام است و کره پسته میتواند به عنوان پایه برای تولیدات محصولاتی نظیر سس سالاد ، بستنی و کرم کیک و کلوچه کاربرد داشته باشد.

شاکر اردکانی در تشریح ارزش غذایی این محصولات خاطرنشان کرد : هر کدام از این محصولات حاوی ارزش غذایی مغز پسته است و مغز پسته سرشار از چربی های غیر اشباع ، فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها و املاح معدنی به ویزه کلسیم ، آهن و فسفر است.

احمد شاکر افزود : این محصولات فراوری قابل صادرات است و در کشورهای خارجی نیز محبوب خواهد شد.

وی ادامه داد : هدف از تحقیقات بر روی تولیدات جانبی پسته ، پاسخگویی به نیازهای غذایی جامعه و استفاده های متنوع از این محصولات است.

این قرارداد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی ، رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج جهاد کشاورزی و فرماندار رفسنجان در محل وزارت جهاد کشاورزی منعقد گردید.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجام فرآوری پسته قرارداد تولید انبوه محصول فرآوری پسته منعقد شد مرکز تحقیقات پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان