رئیس شبکه دام پزشکی رفسنجان

بیماری “لمپی اسکین” تا کنون در استان کرمان مشاهده نشده است

  • شناسه خبر: 41397
بیماری  “لمپی اسکین” تا کنون در استان کرمان مشاهده نشده است

رئیس شبکه دام پزشکی رفسنجان گفت : تا کنون در استان کرمان بیماری لمپی اسکین مشاهده نشده اما به دلیل شیوع آن در برخی استانها اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری در رفسنجان در حال انجام است. محمود مقامی در گفت و گو با “خانه خشتی”، با اشاره به انتقال این ویروس از طریق حشرات و […]

خانه » آخرین اخبار » بیماری “لمپی اسکین” تا کنون در استان کرمان مشاهده نشده است

رئیس شبکه دام پزشکی رفسنجان گفت : تا کنون در استان کرمان بیماری لمپی اسکین مشاهده نشده اما به دلیل شیوع آن در برخی استانها اقدامات پیشگیرانه علیه این بیماری در رفسنجان در حال انجام است.

محمود مقامی در گفت و گو با “خانه خشتی”، با اشاره به انتقال این ویروس از طریق حشرات و کنه ها به گاو  افزود : در فصل گرم تابستان پشه و حشرات به وفور در دامداری ها دیده می شود که برای دفع این حشرات لازم است دامداران هر دو هفته یکبار با تهیه سموم ضد کنه و حشرات  از کلینیک های دامپزشکی ، محل نگهداری دام های خود را بر علیه انگل های خارج بدن دام سمپاشی و ضدعفونی  کنند.

وی تب دام و ایجاد جوش پوستی بر روی پاها ، سر و بدن دام از علائم و عوارض این بیماری برشمرد و تصریح کرد : تا کنون گزارشی از وقوع بیماری و نیز موردی از بروز بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده و امیدواریم که با روند اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی استان و شهرستان ، گام موثری در جلوگیری از بروز بیماری و یا در صورت رخداد احتمالی آن ، با کمترین خسارت و عوارض به سوی کنترل و ریشه کنی بیماری برداریم.

مقامی توصیه کرد : از خرید و فروش دام بدون هماهنگی و بدون داشتن نامه سلامت خودداری کنید و برای انتقال و آوردن دام از شهرستانهای دیگر نیز در صورت دریافت نامه سلامت دام از دامپزشکی می توانید اقدام کنید.

وی خاطرنشان کرد : برای این بیماری واکسن وجود ندارد ولی در صورت ابتلا دام به این بیماری می توان از واکسن آبله گوسفندی برای دام بیمار استفاده کرد و دام های سالم را تا شعاع ده کیلومتری واکسن بزنید تا مبتلا نشوند.

محمود مقامی افزود : ۸ هزار راس گاو شیری و ۲ هزار راس گاو پرواری در رفسنجان وجود دارد و از تمامی دامداران تقاضا می شود جهت انجام هرچه بهتر عملیات پیشگیری ، با اکیپ دامپزشکی شهرستان همکاری نمایند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رئیس شبکه دام پزشکی رفسنجان رفسنجان شورای شهر رفسنجان فرماندار رفسنجان گاو لمپی اسکین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان