امام جمعه رفسنجان: اگر غفلت کنیم شهر انقلابیمان را به ارزانی از دست می دهیم

  • شناسه خبر: 4126
امام جمعه رفسنجان: اگر غفلت کنیم شهر انقلابیمان را به ارزانی از دست می دهیم

به گزارش “خانه خشتی” حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت ایام فاطمیه با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) به اهمیت علم و ایمان پرداختند. وی در ادامه موضوع خطبه اول نماز جمعه را خطاب های قرآنی قرار داد و افزود که در قرآن «یا ایهالذین […]

خانه » آخرین اخبار » امام جمعه رفسنجان: اگر غفلت کنیم شهر انقلابیمان را به ارزانی از دست می دهیم

به گزارش “خانه خشتی” حجت الاسلام والمسلمین رمضانی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان با تسلیت ایام فاطمیه با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع) به اهمیت علم و ایمان پرداختند. وی در ادامه موضوع خطبه اول نماز جمعه را خطاب های قرآنی قرار داد و افزود که در قرآن «یا ایهالذین امنوا» در بیش از ۸۰ آیه آمده و نکته جالب این است که این آیات در مدینه نازل شده و معلوم می شود که دستگاه حکومت اسلامی تشکیل شده است که اینگونه خطاب ها آمده است.

ایشان فرمودند که در منابع اهل سنت از وجود مقدس پیامبر(ص) نقل شده است که خداوند هیچ موردی از آیات قرآنی که خطاب «یا ایهالذین امنوا» نازل نفرمود مگر اینکه رئیس و در راس آن امیرالمومنین را قرار داده باشد و این دلالت مستقیم بر وجود مقدس حضرت علی(ع)  دارد.

وی تصریح کرد: خداوند متعال ابتدا خود حفظ حرمت پیامبر کرده است و سپس دیگران را مورد خطاب قرار داده است و مردم باید مواظب باشند که حرمت پیامبر را به ارزانی نفروشند. ایشان از مصادیق این امر به این موضوع اشاره کردند : نباید به اندک چیزی قسم پیامبر و فرزندانش داده شود.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به رواتی از امام صادق (ع) بیان داشت: حضرت نوح سگ و خوک را در کشتی خود آورد اما ولد الزنا و کسانی که دشمنی آشکار با پیامبر را دارند از حضورشان ممانعت کرد و اینگونه نتیجه گرفتند :یعنی اینها از سگ و خوک هم بد ترند.

در ادامه ایشان با اشاره به ضرورت کار فرهنگی و مسجد محوری اظهار داشت: بیایید کار فرهنگی ریشه ای انجام بدهیم، همین مسجد محوری ها و همه ی برنامه هایی که به دین فرزندانمان کمک می کنند.

رمضانی پور ادامه داد: ابزار انحراف و ابزار فاشد شدن دین و معنویت فرزندان ما کامل محیاست و گاهی خود ما زمینه انحراف فرزندانما را محیا می کنیم.

وی هشدار داد: خدای ناکرده نرسیم به ۱۵،۱۰ سال آیند و ببینیم فارغ التحصیلان ما افرادی بی نماز و بی دین هستند وباید تا اینکه به آنجا نرسیده ایم برنامه ریزی و سرمایه گذاری داشته باشیم و تربیت فرزندان از باغداری مهم تر است.

وی افزود: من هشدار می دهم که مواظب باشیم شهر مذهبی و انقلابیمان را به ارزانی از دست ندهیم و اگر غفلت کنیم از دست می دهیم.

رمضانی پور با اشاره به ایام گفت: بایستی از برنامه های مذهبی استفاده کرد و نه اینکه بشینیم به پای تلویزیون، این تلویزیون ها آنچنان ما را درگیر می کنند که از همه چیز غافل می شویم.

در پایان با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه امارات ایشان فرمودند:  خلی تعجب می کنم از اینکه یک مسئول عالی رتبه حق نداشته باشد به سرزمین اصلی خود قدم بگذارند. ایشان این اظهار نظر را بسیار بچگانه توصیف و افزودند که اینگونه حرف ها هیچ ارزشی برای ملت ما ندارد. وی از دولت مردان خواست که در روابط تجاری با امارات تجدید نظر داشته باشند.

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان: اگر غفلت کنیم شهر انقلابیمان را به ارزانی از دست می دهیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان