امام جمعه رفسنجان:

ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها فعال شوند

  • شناسه خبر: 41071
ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها فعال شوند

حجت الاسلام رمضانی پور در گردهمایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، که با حضور اعضای ستاد شهرستان های رفسنجان، زرند، سیرجان و شهربابک برگزار شد، وجود راهبرد برای ایجاد جهش و حرکت در علاقمندان را ضروری دانست و گفت: این دو فریضه در دوران گذشته توسط والدین ما به عنوان یکی […]

خانه » آخرین اخبار » ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها فعال شوند

حجت الاسلام رمضانی پور در گردهمایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، که با حضور اعضای ستاد شهرستان های رفسنجان، زرند، سیرجان و شهربابک برگزار شد، وجود راهبرد برای ایجاد جهش و حرکت در علاقمندان را ضروری دانست و گفت: این دو فریضه در دوران گذشته توسط والدین ما به عنوان یکی از واجبات آموزش داده می شد و پدرها و مادرها علاوه بر آموختن به انجام این فرائض نیز مبادرت می ورزیدند.

به گزارش “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان احیاء اصالت ها و روش های ارزشمند گذشته را متذکر شد و افزود: کمرنگ شدن مسائل دینی در بین جوانان ما، نتیجه غفلت والدین است.

رمضانی پور ادامه داد: امروزه دعاها و مناجات کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این امر موجب فاصله گرفتن ما از نیاز و غذای روحی مان شده است.

وی اظهار داشت: فعال نمودن ستادهای احیاء امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها و حضور مسئولین در آن ها اقدام مناسبی است که بایستی به آن توجه شود.

امام جمعه رفسنجان استفاده از ظرفیت بازار را برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر مساعد عنوان کرد و گفت: بازار به دلیل ارتباط با مردم، امکان خوبی را برای اجرای برنامه های ستاد فراهم می کند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان وآغاز فعالیت هیئت های مذهبی، مداحان و روحانیون، بایستی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنیم تا ترس تذکر دادن در افراد از بین برود و احساس مسئولیت ایجاد شود.

رمضانی پور ادامه داد: دولت و مسئولین شرایط را به گونه ای هموار کنند تا اگر فردی بر اثر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مورد آزار قرار گرفت، به سرعت مورد حمایت قرار گیرد تا این حس خوب در جامعه به وجود آید.

وی احیاء امر به معروف و نهی از منکر را منوط به ورود افراد دانست و بیان داشت: اگر همگی وارد گود شویم و به عنوان یک وظیفه فردی به آن نگاه کنیم، روزی فرا می رسد که این دو فریضه گستره وسیعی از جامعه را فرا می گیرد.

رمضانی پور تشویق خیرین و تأثیرگذاران فرهنگی و ارزشی را در معروف زایی مؤثر عنوان کرد و گفت: برای نهادینه کردن این امر، باید معروف زایی کنیم، نه معروف زدایی.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان امر به معروف رفسنجان زرند ستاد سیرجان شهربابک شهرستان فرهنگی مسائل دینی نهی از منکر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان