گاردین: تنها بازنده مذاکرات استانبول، اسرائیل بود

  • شناسه خبر: 4093
گاردین: تنها بازنده مذاکرات استانبول، اسرائیل بود

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اذعان کرد که هم ایران و هم شش کشور از مذاکرات با پیروزی خارج شده‌اند و تنها طرف بازنده، رژیم صهیونیستی بوده است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، در این گزارش گاردین که ترجمه آن را رادیو فردا نیز منتشر کرده است، می‌خوانیم: “شاید اکنون که این دور فتگوها […]

خانه » سیاسی » گاردین: تنها بازنده مذاکرات استانبول، اسرائیل بود

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اذعان کرد که هم ایران و هم شش کشور از مذاکرات با پیروزی خارج شده‌اند و تنها طرف بازنده، رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  فارس، در این گزارش گاردین که ترجمه آن را رادیو فردا نیز منتشر کرده است، می‌خوانیم: “شاید اکنون که این دور فتگوها به پایان رسیده بتوان اعلام نظر کرد که اتفاقی که در استانبول افتاد به مثابه یک بازی فوتبال بود که در آن هر دو تیم به دنبال آن بودند که طوری بازی کنند که نتیجه بازی مساوی شود تا هردو به مرحله بعدی مسابقات راه یابند. شاید برای ناظران تماشای چنین نشست‌هایی ملال آور باشد اما دست کم در مورد این دور گفتگوها نتیجه حاصل شده بسیار مؤثر بوده است. تنها طرفی که بازنده این ماجراست «غایبان میدان» هستند. شش کشور شرکت کننده و ایران با حضور در نشست استانبول آزادی عمل اسرائیل را محدود کردند و تا زمانی که گفتگوها در جریان است تهاجم نظامی نیز در کار نخواهد بود.”

بنابراین گزارش، با این همه برای حفظ دستاوردهای مذاکراتی از این قبیل نتایج عملی حاصل باید در روندی روبه رشد به صورتی پیوسته بهبود یابند. توافق بر سر غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران و محدودیت در مقدار ذخیره اورانیوم آن کشور حساس‌ترین مورد از رئوس موارد پیش رو برای بحث میان کشورهای مذاکره کننده خواهد بود. تخمین زده می‌شود که ایران در حال حاضر ۱۲۰ کیلو گرم اورانیوم در اختیار دارد، در حالی که حداقل میزان مورد نیاز از این ماده برای ساخت بمب ۱۸۵ کیلوگرم است.

گاردین می‌نویسد در مقابل گام‌های ایران، شش کشور دیگر نیز می‌بایست فتیله تحریم‌های وسیع اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را پایین بکشند. برای مثال، می‌توان تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا را به تعویق انداخت.

در پایان گاردین می‌افزاید در حال حاضر باید صبر کرد و دید گفتگوهای بغداد به کدام سمت و سو کشیده خواهد شد و آیا روند سازنده‌ای که آغاز شده به نتیجه می‌رسد یا اینکه منطقه آشوب زده خاورمیانه باری دیگر صحنه یک رویارویی نظامی خون‌بار خواهد بود؟

برچسب ها:
گاردین: تنها بازنده مذاکرات استانبول، اسرائیل بود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان