داستان نویسی با اندیشه سر و کار دارد

  • شناسه خبر: 40820
داستان نویسی با اندیشه سر و کار دارد

انجمن داستان نویسان رفسنجان از تاریخ ۱۶ خرداد ۹۲ به ثبت رسید. این انجمن با اساسنامه ای در ۳ فصل و ۳۲ ماده با هدف کمک به رشد داستان نویسی در رفسنجان تشکیل شده است.  این انجمن با داشتن حدود ۵۲ عضو فعال از پویاترین جلسات داستان خوانی در استان و کشور است. روح الله […]

خانه » آخرین اخبار » داستان نویسی با اندیشه سر و کار دارد

انجمن داستان نویسان رفسنجان از تاریخ ۱۶ خرداد ۹۲ به ثبت رسید. این انجمن با اساسنامه ای در ۳ فصل و ۳۲ ماده با هدف کمک به رشد داستان نویسی در رفسنجان تشکیل شده است.  این انجمن با داشتن حدود ۵۲ عضو فعال از پویاترین جلسات داستان خوانی در استان و کشور است.

روح الله ابوالهادی مسئول انجمن داستان نویسان رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، با اشاره به اینکه داستان در کلیه مناسبات فردی و اجتماعی مردم نقش مهمی بازی می کند اظهار داشت: انجمن پس از عضوگیری و برگزاری انتخابات به فعالیت های خود ادامه داد و سعی من نیز بر این است که به دنبال گرایش خاصی نباشم و به  بستر سازی بپردازم.

وی در خصوص نیاز مردم به داستان و قصه افزود: قصه از گذشته دور با مردم بوده و می توان قصه ها را که محصول خیال مردم هستند همزاد بشر دانست.

مسئول انجمن داستان نویسان رفسنجان در ادامه گفت: تلاش ما بر این است تا برای علاقمندان این هنر بستر فعالیتی ایجاد شود و به صورت نظامند آن را ادامه دهیم.

وی با تأکید بر اینکه داستان نویسی با اندیشه سر و کار دارد خاطر نشان کرد: اگر جریانات عمیق فرهنگی در رسانه های رسمی مجالی برای حضور پیدا نکنند جامعه دچار سطحی نگری می شود و انسان این جامعه انسانی بی هویت است که اسطوره ها و قصه های سرزمین خود را نمی شنود.

ابوالهادی در ادامه با بیان اینکه جامعه ای در بند فرهنگ دلالی است که پول مدیریت فرهنگی را در دست می گیرد و ارزش ها را می سازد خاطر نشان کرد: دلال ها صدایشان در جامعه از نویسندگان و فرهیختگان بیشتر شنیده می شود و مورد تکریم قرار می گیرند.

وی هویت ملی را هویتی که باید مدل انسان ایرانی باشد عنوان کرد و افزود: من برای داستان نقش هدایت گری قائل نیستم و بر این باور هستم که آنها نقش نویسنده بودن خود را فراموش کرده و بیشتر ابزار دست حزب ها و گروه های سیاسی شده بودند.

مسئول انجمن داستان نویسان رفسنجان تصریح کرد: یک شهروند در مناسبات سیاسی دوران خود تأثیر داشته باشد و تأثیر بپذیرد و با جامعه خود همراه باشد ولی باید عمیق و فرهنگی به مسائل نگاه کند و داستانش تحت تأثیر جو غالب قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه با داستان نویسان برجسته ای چون استاد هوشنگ مرادی کرمانی، محمد شریفی نعمت آباد، کرمانی نژاد و محمد علی علومی نقد و نشست برگزار کرده ایم گفت: ما جلساتی را بصورت فصلی تحت عنوان یک مؤلف و یک کتاب که به همت روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه می باشد برگزار میکنیم.

ابوالهادی بیان کرد: حضور داستان نویسان باعث می شود راه  و روش به افراد تازه کار آموخته شود و با ایجاد انگیزه راه را به به اعضای ما نشان دهد و حضور این افراد باعث می شود به افق های بلندتر بیاندیشیم، خودمان را محدود نکنیم و بدانیم گستره داستان نویسی وسیع است و انسان های بزرگ می توانند تأثیرات بزرگتری بگذارند.

وی در پایان گفت: امیدواریم انجمن داستان نویسان را یک جریان مستحکم فرهنگی بپندارند و بدانند ما قصد تعامل بیشتر با آنان را داریم.

برچسب ها:
انجمن داستان نویسان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان