مسجد جامع رفسنجان، میزبان جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

  • شناسه خبر: 40811
مسجد جامع رفسنجان، میزبان جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

به گزارش “خانه خشتی”، شهرستان رفسنجان نیمه اول ماه مبارک رمضان میزبان قرائت قرآن به صورت دسته جمعی می باشد. معاون سیاسی امنیتی فرماندار در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ قرآن خوانی و برای توجه بیشتر به قرآن در کنار سایر بحث های […]

خانه » آخرین اخبار » مسجد جامع رفسنجان، میزبان جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان

به گزارش “خانه خشتی”، شهرستان رفسنجان نیمه اول ماه مبارک رمضان میزبان قرائت قرآن به صورت دسته جمعی می باشد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح به منظور ترویج فرهنگ قرآن خوانی و برای توجه بیشتر به قرآن در کنار سایر بحث های عبادی، در ماه رمضان در نظر گرفته شده است.

ارسلان افزود: جمع خوانی به مدت ۱۵ روز بعد از نماز صبح در صحن مسجد جامع رفسنجان برگزار می شود که به صورت زنده از شبکه استانی کرمان و شبکه سراسری شما پخش خواهد شد.

وی اظهار داشت: حیاط مسجد جامع به دلیل مرکزیت آن و دارا بودن فضای باز و طلیعه فجر برای این کار فرهنگی انتخاب شده است تا قرائت قرآن به صورت منظم بعد از نماز صبح انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار گفت: مکاتباتی با بخش های فنی انجام شده و با هماهنگی و استقبال کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان، پیش بینی لازم برای حضور هزار نفر در این مراسم روزانه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ستاد جمع خوانی قرآن در محل فرمانداری تشکیل شده و برنامه ریزی و موافقت برای اجرای آن صورت گرفته است.

ارسلان استفاده از پتانسیل های شهرستان برای قرائت قرآن را از اولویت های این امر مهم فرهنگی عنوان کرد و گفت: سعی شده قرائت توسط قاریان بومی انجام شود تا زمینه سازی برای تشویق نخبگان و فرهیختگان قرآنی فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار خواستار حضور گسترده مردم در برنامه جمع خوانی شد و افزود: همه پتانسیل ها در خدمت این امر قرار گرفته تا شاهد مراسمی درخور شأن مردم فهیم و غنای فرهنگی عمیق رفسنجان باشیم تا ضمن اثرگذاری معنوی، بستر مناسبی برای سال های آتی داشته باشیم.

محسن ارسلان ضمن دعوت از همه خانواده ها برای حضور در برنامه جمع خوانی قرآن کریم، گفت: امکان حضور خانم ها و آقایان در صحن مسجد جامع فراهم شده است تا ضمن تأثیرگذاری، به توسعه فرهنگ قرآنی در خانواده ها کمک کنیم.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار ، اضافه کرد: امیدواریم در ماه پر فیض و برکت، ماه نزول قرآن و ماه نورانیت دل ها، توفیق خدمت در کار، صداقت گفتار و شایستگی در انجام فرائض و تعهد به اخلاقیات را در دستور کار خود قرار دهیم و خروجی این کار، ایجاد همدلی و باور قوی به اعتقادمان باشد.

وی توجه به همه اقشار جامعه در ماه رمضان را خواستار شد و گفت: در ایام ماه میهمانی خدا، نگاهمان به پر رنگ بودن سفره های سحری و افطاری نباشد، نگاهمان توجه به اقشاری باشد که در شرایط حداقلی روزه می گیرند.

 

برچسب ها:
ارسلان جمع خوانی رفسنجان قرآن کریم مسجد جامع معاون سیاسی امنیتی فرماندار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان