با هنرمندی کارآفرین رفسنجانی:

مدرسه متروکه ای تبدیل به کارگاه پرورش قارچ شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 40704
مدرسه متروکه ای تبدیل به کارگاه پرورش قارچ شد + تصاویر

محمد یاری کارآفرین موفق رفسنجانی نزدیک به یک سال قبل با مشاهده ی مدرسه متروکه ای در نزدیکی محل زندگی اش که دیگر تبدیلی به پاتوقی برای معتادان شده بود، به فکر ایجاد کارگاه پرورش قارچ افتاد که بتواند از آن سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون تومان کسب درامد نماید. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، […]

خانه » آخرین اخبار » مدرسه متروکه ای تبدیل به کارگاه پرورش قارچ شد + تصاویر

محمد یاری کارآفرین موفق رفسنجانی نزدیک به یک سال قبل با مشاهده ی مدرسه متروکه ای در نزدیکی محل زندگی اش که دیگر تبدیلی به پاتوقی برای معتادان شده بود، به فکر ایجاد کارگاه پرورش قارچ افتاد که بتواند از آن سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون تومان کسب درامد نماید.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، در ادامه شناخت و معرفی تعدادی از صنایع کوچکی که در شهرستان رفسنجان وجود دارد به محمد یاری یکی دیگر از کارآفرینان موفق شهرستان برخوردیم که توانسته است مدرسه ی متروکه ای در روستای کورگه ی رفسنجان را با ایجاد کارگاه پرورش قارچ دوباره احیا کند.

کارآفرین رفسنجانی-یاری-خانه خشتی مدرسه متروکه.jpg (5)

به گفته ی محمد یاری این مدرسه جان دوباره ای گرفته است و کار و تلاش بار دیگر نه  با حضور دانش آموزان بلکه با حضور تعدادی کارگر به این محل بازگشته است.

تاکنون دو کلاس درس این مدرسه با متراژ بیش از ۸۰ مترمربع قفسه گذاری شده است و چندین مرتبه از آنها قارچ برداشت شده است.

یاری از شروع کارش می گوید: وقتی مدرسه را بدون استفاده دیدم تصمیم گرفتم از آن برای ایجاد کارگاه پرورش قارچ استفاده کنم کارهای اجاره کردن آن را انجام دادم، آب و برق آن را فراهم کردم و تمام کارهای فنی کارگاه ازجمله ساخت قفسه ها، لوله کشی و جمع کردن تابلو برق آن را با دستان خودم انجام دادم.

کارآفرین رفسنجانی-یاری-خانه خشتی مدرسه متروکه.jpg (3)

او با ۱۰ میلیون تومان پس انداز شخصی خود و ۱۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه از طریق بسیج سازندگی، کارگاه را راه اندازی می کند و هم اکنون نیز برای ۴ نفر ایجاد شغل نموده است.

یاری سالانه نزدیک به ۶ تن قارچ برداشت می کند که این میزان، درآمدی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان را دربر می گیرد.

وی تمام دانستنی های خود در زمینه ی قارچ ، راههای پرورش آن و تولید کود کمپوست را نتیجه ی مطالعه زیاد از طریق کتاب و اینترنت می داند.

این کارآفرین موفق این گلایه را دارد که چرا استان کرمان با استان های دیگر تفاوت دارد و می گوید: این شغل آنقدر در استان های دیگر رشد داشته است که می توان گفت همه خانه ها کارگاه شدند اما اینجا برای گرفتن یک مجوز باید این جمله را بشنوی که این کارها اینجا نتیجه نمی دهد.

محمد یاری از روند دریافت مجوز در رفسنجان ابراز رضایت می کند و می گوید: با هماهنگی جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی همه راه های اداری قطع شده است و تنها کافی است با یک معرفی از سوی بسیج سازندگی گواهی شروع بکار از  جها د سازندگی دریافت گردد.

کارآفرین رفسنجانی-یاری-خانه خشتی مدرسه متروکه.jpg (4)

  کارآفرین رفسنجانی-یاری-خانه خشتی

 کارآفرین رفسنجانی-یاری-خانه خشتی مدرسه متروکه.jpg (2)

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان کارآفریناقتصاد مقاومکتی مدرسه متروکه ای تبدیل به کارگاه پرورش قارچ شد + تصاویر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حمید

    با سلام هرکس احتیاج به راه اندازی کارگاه قارچ یا دیگر مشاغل خانگی وزود بازده با هزینه ۵۰۰ هزار تومان تا۱۰۰ میلیون رادر رفسنجان و شهر های اطراف دارد با اینجانب تماس بگیرد ۰۹۱۵۸۸۲۷۱۶۴

    ely

    با سلام و عرض ادب؛ خیلی خوشحالم که با یک کارآفرین موفق آشنا شدم. من نیز همچون شما قصد راه اندازی یک یک کارگاه کوچک خانگی که بتوان از آن در حد نیاز خانواده قارچ برداشت کرد را دارم اما اصلن نمیدانم چگونه میتوان این کار را انجام داد .از شما که در این زمینه فعالیت داشته اید تقاضا دارم اطلاعات ارزشمند خود را در اختیار من نیز قرار دهید با تشکر و آرزوی موفقیت های بیشتر برای شما کارآفرین محترم
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان