رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان

اهدای خون زن و مرد ندارد/بانوان از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند

  • شناسه خبر: 40570
اهدای خون زن و مرد ندارد/بانوان از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت : خانم ها از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند لذا می طلبد با فرهنگ سازی، بانوان را در راستای اهدای خون ترغیب کرد. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، مهدی محمد حسینی در آیین تجلیل از اهدا کنندگان خون در رفسنجان افزود : سال گذشته ۱۲ هزارو ۷۷۴  نفر در رفسنجان به […]

خانه » آخرین اخبار » اهدای خون زن و مرد ندارد/بانوان از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت : خانم ها از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند لذا می طلبد با فرهنگ سازی، بانوان را در راستای اهدای خون ترغیب کرد.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، مهدی محمد حسینی در آیین تجلیل از اهدا کنندگان خون در رفسنجان افزود : سال گذشته ۱۲ هزارو ۷۷۴  نفر در رفسنجان به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که  ۱۹ درصد از این تعداد معادل دو هزار و ۴۱۷ نفر، به دلیل سلامت نبودن معاف شدند و ۱۰ هزار و ۳۵۶ نفر توانستند خون اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴۱ نفر از اهداکنندگان خانم بودند اضافه کرد : خانم ها از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند لذا می طلبد با فرهنگ سازی، بانوان را در راستای اهدای خون ترغیب کرد.

وی ادامه داد : ۵ هزار و ۸۷۳ نفر برای اولین بار در سال گذشته در این پایگاه خون اهدا کردند وهمچنین بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستمر هستند یعنی سالی حداقل دو بار خون اهدا می کنند .

محمدحسینی با بیا اینکه آمار اهداکنندگان خون در رفسنجان معادل ۵۷ درصد که دو درصد بالاتر از میانگین کشوری  است افزود : ۸۷ درصد در مراکز انتقال خون رفسنجان و ۱۳ درصد به صورت سیار در ادارات و بخشهای مختلف شهرستان خون گیری انجام می شود.

وی عنوان کرد : پارسال بیش از بیست هزار واحد خون اهدا شد که از این میزان هشت هزار و ۱۱۷ واحد خون به کرمان ، ۵ هزار  واحد برای ۲۴۰ بیمار تالاسمی کهنوج و ۸۰۰ واحد نیز به استان اصفهان ارسال شده است.

وی تصریح کرد : همچنین از این میزان اهدای خون ۵۶۰۰ واحد برای بیماران در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) و ۵۱۲ واحد نیز در مرکز نیک نفس رفسنجان مصرف شده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد : سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در دنیا قربانی کمبود خون می شوند که ۹۹ درصد از انها در کشورهای در حال توسعه است.

وی گفت : یکی از اهداف سازمان جهانی انتقال خون ، افزایش کمیت اهدای خون است تا به بیماران نیازمند کمک شود و بهبود یابند.

محمدحسینی به مرگ و میر ناشی ازاختلالات بارداری اشاره کرد و افزود : در این باره روزانه در جهان بیش از ۸۰۰ نفر  جان خود را از دست می دهند و بیشترین آمار نیز در کشورهای آسیا و آفریقا اتفاق میافتد.

وی تصریح کرد : برخی زنان باردار در هنگام زایمان جان می دهند که این میزان نیز زنان بین ۱۴ تا ۴۴ ساله را در بر می گیرد.

رئیس پایگاه انتقال خون رفسنجان گفت : بخش عمده جراحی ها و درمانها وابسته به خون است و اگر خون در دسترس نباشد جراحی امکان پذیر نیست پس چه خوب است کار نیکو انجام دهیم و برای نجات جان انسانهای درمانده و بیمار از نعمت خدادادی که در اختیار داریم کمکی بدهیم .

برچسب ها:
اهدای خون زن و مرد ندارد/بانوان از سلامت خونی بیشتری برخوردار هستند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان