یاسر هاشمی دلباز در گفت و گوی اختصاصی با خانه خشتی:

عکاسی در ایران به آموزش اصولی خوب نیاز دارد/ سلیقه ای کار کردن، بزرگ ترین عیب هنر عکاسی است

  • شناسه خبر: 40325
عکاسی در ایران به آموزش اصولی خوب نیاز دارد/ سلیقه ای کار کردن، بزرگ ترین عیب هنر عکاسی است

یاسر هاشمی دلباز گفت: عکاسی در ایران به آموزش اصولی خوب نیاز دارد. به گزارش “خانه خشتی”، یاسر هاشمی دلباز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، شناخت لازم و کافی مدرسان در سبک شناسی، اصول تئوری، ترکیب شناسی را ضروری عنوان کرد و گفت: گر شیوه درست آموزش جا بیفتد، تفاوت ها مشخص […]

خانه » آخرین اخبار » عکاسی در ایران به آموزش اصولی خوب نیاز دارد/ سلیقه ای کار کردن، بزرگ ترین عیب هنر عکاسی است

یاسر هاشمی دلباز گفت: عکاسی در ایران به آموزش اصولی خوب نیاز دارد.

به گزارش “خانه خشتی”، یاسر هاشمی دلباز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما، شناخت لازم و کافی مدرسان در سبک شناسی، اصول تئوری، ترکیب شناسی را ضروری عنوان کرد و گفت: گر شیوه درست آموزش جا بیفتد، تفاوت ها مشخص می شود و شاهد یک تحول خواهیم بود.

وی که از عکاسان برجسته کشور است، اظهار داشت: آموزش خوب از مراجع خوب آموزشی نکته ای اساسی است که برای تحقق آن باید آموزش عالی زمان بیشتری صرف کند.

دلباز برگزاری جشنواره های سالانه عکس طبیعت و جشنواره های کانون عکاسان ایران را در مقایسه با سایر جشنواره ها بهتر ارزیابی کرد و افزود: در بحث داوری جشنواره ها ضعیف هستیم و صرفاً عکس هایی در برخی جشنواره ها انتخاب می شوند که داوران آن ها تخصصی در مونتاژ و ویرایش ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در عکس های مستند و خبری، سلیقه جایگزین روایتگری و مستند بودن شده است و همین امر موجب غیر فعال شدن برخی جشنواره ها شده است.

یاسر هاشمی دلباز در ادامه نبود تحصیلات آکادمیک مربوط به عکاسی و سبک شناسی را از دیگر ضعف های عکاسی در ایران بیان کرد و افزود: ارائه عکس با توجه به سلیقه شخصی و بدون پشتوانه علمی، موجب ارائه کارهایی می شودکه هیچ بارتئوری ندارند.

وی سلیقه ای کار کردن را بزرگ ترین عیب هنر عکاسی دانست و ابراز داشت: عکاسی در ایران به دلیل نبود مرجع علمی، فاقد ریتم قوی است.

دلباز ادامه داد: تا زمانی که منبع مشخصی برای آزمون ارشد وجود نداشته باشد و تغییری در آموزش مقاطع بالاتر رخ ندهد، منسجم بودن در عکاسی به وجود نمی آید.

این عکاس برجسته کشور برگزاری کارگاه های آموزش عکاسی را در تقویت عکاسان بی تأثیر تلقی کرد و گفت: کارگاه ویژه افرادی است که به قصد علاقمندی و یا کسب اطلاعات بیشتر و برای به دست آوردن نمای کلی وارد می شوند، و به هیچ وجه نمی تواند جای کلاس را بگیرد؛ زیرا کلاس بار آموزشی بیشتری دارد و فرصت تمرین و و مقایسه در آن بیشتر است.

وی تأکید کرد: ایجاد عامل تشویق کننده در افراد موجب جذب آنان به آموزش می شود و بدین وسیله برنامه ریزی برای یادگیری به وجود می آید و فرد پس از شناخت ابزارها و تقویت دید هنری خود، می تواند عکس بگیرد و ارائه دهد.

یاسر هاشمی دلباز عکس های راه یافته به نمایشگاه عکس رفسنجان را جذب کننده عنوان کرد و افزود: این عکس ها نشان دهنده عکاسی بر مبنای آموزش می باشند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه، با رعایت ضد نورها، کادربندی ها و ترکیب بندی ها به ارائه عکس های اصولی پرداخته اند.

دلباز افزود: عکاسی در زمان مناسب و انجام ویرایش برای نزدیک تر شدن موضوع عکس به آن چه در طبیعت وجود دارد، از تکنیک هایی است که باید مورد توجه عکاسان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: عکس های نمایشگاه رفسنجان از لحاظ فرم و موضوعات انتخابی و ترکیب بندی قابل قبول هستند.

برچسب ها:
آموزش ایران ترکیب بندی رفسنجان طبیعت عکاسی یاسر هاشمی دلباز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان