گزارش ویژه از واکنش رسانه‌های غربی به پیروزی "اسد"/

سومین شکست استکبار در برابر مقاومت مردم سوریه/اعتراف غربی ها به شکست سیاست خارجه ایالات متحده

  • شناسه خبر: 40258
سومین شکست استکبار در برابر مقاومت مردم سوریه/اعتراف غربی ها به شکست سیاست خارجه ایالات متحده

آمریکایی‌ها علاوه بر شکست در عراق و افغانستان، از شکست در ویتنام و سایر جنگ‌ها هم عبرت نگرفتند، اما اکنون بعد از شکست مفتضحانه ای که توسط مردم و ارتش هوشیار سوریه بر آنها تحمیل شد, این سوال مطرح است که آیا آمریکا دست از جنگ افروزی خود برخواهد داشت؟ به گزارش “خانه خشتی” به […]

خانه » آخرین اخبار » سومین شکست استکبار در برابر مقاومت مردم سوریه/اعتراف غربی ها به شکست سیاست خارجه ایالات متحده

آمریکایی‌ها علاوه بر شکست در عراق و افغانستان، از شکست در ویتنام و سایر جنگ‌ها هم عبرت نگرفتند، اما اکنون بعد از شکست مفتضحانه ای که توسط مردم و ارتش هوشیار سوریه بر آنها تحمیل شد, این سوال مطرح است که آیا آمریکا دست از جنگ افروزی خود برخواهد داشت؟

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا, جبهه بزرگی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم جهانی و با همکاری ارتجاع عرب و ترکیه  تلاش کرده اند, منطقه را به آشوب بکشانند، و با این کار اهداف درازمدت و پازل مانند خودشان را پایه ریزی کنند. اهدافی که هر از چند گاه با اجرای مرحله ای از آن فتنه ای را در این منطقه راه می اندازند.

این حرکت از حمله به مقاومت حزب الله و حماس در جنگ های ۲۲ و ۳۳ روزه که یک جنگ واقعی، بسیار عمیق و پیچیده بود. با وجود شروع ۲۲ روز جنگ بی وقفه ، همه جهانیان مشاهده کردند که پیروز واقعی مردم فلسطین بودند و کسانی که آمدند حزب الله و فلسطین ها را سرکوب کنند چاره ای جز شکست و عقب نشینی نداشتند.

بر اساس اطلاعات و رصد برنامه های دشمنان به روشنی برمی‌آید آنچه که در سوریه رخ می دهد ادامه همان تهاجم ها است و با این هدف صورت می گیرد که آمریکا بتواند حضور گسترده و دائمی تری در منطقه استراتژیک خاورمیانه داشته باشد.

اما انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه  تبدیل به نماد محکمی از کنترل مقتدرانه «بشار اسد» در سوریه و محبوبیت چهره مقاوم وی شد.

روزنامه آمریکایی” واشنگتن‌پست” در همین رابطه نوشت: انتخابات ریاست‌ جمهوری سوریه نمایانگر شکست سیاست‌های واشنگتن برای وادار کردن «بشار اسد» به استعفا بود.

این گزارش سپس با تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این انتخابات نوشت، سوری‌ها روز سه‌شنبه در یک انتخابات بسیار کنترل شده شرکت کردند که این انتخابات موجب شد «بشار اسد» سرسختانه قدرت را در دست نگه دارد

واشنگتن‌پست با اشاره به این موارد تصریح کرد که این انتخابات و در قدرت ماندن اسد بر شکست سیاست‌های آمریکا برای وادار کردن اسد به استعفا منجر شد.

حتی “رابرت فورد” سفیر سابق آمریکا در دمشق در واکنش به نتیجه انتخابات سوریه به شدت از سیاست‌های اوباما در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت که نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که اسد قصد ترک دولت سوریه را ندارد و همچنان قدرت را در دست دارد و اوباما می‌بایست خیلی پیشتر به معارضان سوریه کمک تسلیحاتی می‌کرد.

در ادامه در واشنگتن‌پست می‌خوانیم: «در واقع اسد هم‌اکنون در مقایسه با دو سال پیش، قوی‌تر به نظر می‌رسد و نیروهای وی با حمایت روسیه، ایران و جنبش‌های داوطلب در لبنان و سوریه، معارضان مسلح را در طول سال گذشته از قلمروهایی در قلب سوریه بیرون رانده‌اند.»

این روزنامه آمریکایی تأکید کرد که انتخابات روز سه‌شنبه دستاوردهای نظامی اسد در عرصه قدرت سیاسی را افزایش داده است و تصاویر زنده از رأی‌دهندگان مشتاق سوری که عشق خود به اسد را در مناطق مختلف سوریه نشان می‌دهند، یادآور این مطلب است که اسد هنوز اکثر کشور سوریه را در دست دارد.

موفقیت بشار اسد در انتخابات اخیر سوریه، مهر باطلی بود بر تمامی اکاذیبی که آمریکا و متحدینش به حکومت قانونی وی نسبت می دادند. پیروزی قاطع اسد پیام های مختلفی در بر داشت که رسانه ها و شخصیت های سیاسی امریکا را در روزهای گذشته به واکنش واداشته است. رسانه های امریکایی که از شروع ناآرامی های سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون سعی در القای عدم محبوبیت اسد در بین مردم این کشور داشتند با شنیدن خبر پیروزی وی تلاش می کنند محبوبیت غیر قابل انکار او را تحت عناوین مختلف توجیه کنند و از ارزش آن بکاهند.

سی ان ان در مصاحبه ای با سوزان رایس به نقل از وی می نویسد: ”امریکا بیش از ۱.۷ میلیارد دلار به اپوزوسیون سوریه کمک کرده است!” رایس در این مصاحبه اعتراف می کند که کمک های امریکا شامل کمک های مرگبار و غیر مرگبار برای اپوزوسیون نظامی و غیر نظامی بوده است که نشاندهنده ی حساسیت فراوان سوریه برای امریکا است.

طبق این اعتراف رایس، کمک هایی که نحن عنوان کمک های انسان دوستانه برای جنگ زدگان سوری به این کشور ارسال میشد درواقع فقط برای مخالفین اسد لحاظ شده بودند نه برای عموم مردم سوریه! سی ان ان سپس تلویحا علت شکست اپوزوسیون سوریه را اجتمال همکاری آنان با گروه های تروریستی می داند و با این توجیه، از طرفی محبوبیت بشار اسد را در پیروزی اش کم اهمیت جلوه می دهد و هم شکست مخالفین اسد را –که تحت قوی ترین کمک ها از سوی امریکا و متحدینش بودند- توجیه مینماید.

البته “سی ان ان” ناچار اعتراف می نماید که پیروزی اسد، در واقع نشان دهنده ی شکست سیاست خارجی ایالات متحده است!

از طرفی شوک پیروزی اسد وزارت امور خارجه بریتانیا را وادار به چنان واکنشی کرده بود که در نوع خود بی نظیر است. آنها که نتوانسته بودند در صحت انتخابات شک و تردیدی وارد کنند، این موفقیت را ”تقلید مضحک و عجیبی از دموکراسی” نامید!

سایت خبری ” کانزاس سیتی” اما با توجیهی بچه گانه سعی در مخدوش کردن نتیجه ی انتخابات کرد. در مطلب این سایت آمده است: ”به دلیل اینکه مردم مناطق تحت اشغال آشوبگرها نتوانسته اند در انتخابات شرکت کنند پس به نتیجه آن نمی توان اعتماد کامل کرد!” این در حالی است که هیچکس عقلا و منطقا انتظار ندارد مناطق تحت اشغال و تخریب شورشیان وحشی –که از کشورهای مختلف و فقط برای جنگ افروزی و خونریزی وارد سوریه شده اند- در انتخابات شرکت کنند.

این شکست به قدری برای دولت اوباما و جبهه استکبار گران تمام شده است که حتی” هیلاری کلینتون” در مصاحبه با تلویزیون “اسکای نیوز” خود را به طور کامل از سیاست های دولت اوباما کنار کشید. انتقاد عمده ی وزیر امور خارجه سابق امریکا از اوباما این بود که ایالات متحده خود را درگیر جنگ مستقیم با دولت اسد نکرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ارتش ازادسوریه یا القاعده؟+تصویر امریکا سوریه شکست گزارش ویژه دانا از واکنش رسانه‌های غربی به پیروزی "اسد"/
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان