هدف از حضور دوربین‌های صداوسیما در مراسم‌های عروسی چیست؟/ترویج نامحسوس تجمل گرایی در رسانه ملی

  • شناسه خبر: 40148
هدف از حضور دوربین‌های صداوسیما در مراسم‌های عروسی چیست؟/ترویج نامحسوس تجمل گرایی در رسانه ملی

به نظر می رسد که برنامه “شب به یاد ماندنی” از هدف اولیه خود فاصله گرفته و به نوعی به جای فرهنگ سازی ازدواج آسالن دچار برخی حاشیه‌ها شده ؛ بر همین اساس لازم و ضروری است که مسئولین مربوطه برای جلوگیری از آسیب هایی که پخش این برنامه به طور کنونی می تواند در […]

خانه » آخرین اخبار » هدف از حضور دوربین‌های صداوسیما در مراسم‌های عروسی چیست؟/ترویج نامحسوس تجمل گرایی در رسانه ملی

به نظر می رسد که برنامه “شب به یاد ماندنی” از هدف اولیه خود فاصله گرفته و به نوعی به جای فرهنگ سازی ازدواج آسالن دچار برخی حاشیه‌ها شده ؛ بر همین اساس لازم و ضروری است که مسئولین مربوطه برای جلوگیری از آسیب هایی که پخش این برنامه به طور کنونی می تواند در پی داشته باشد هر چه سریعتر نسبت به اصلاح آن تصمیم‌ گیری کنند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل ازدانا، مدتی است که برنامه ای از شبکه پنچ تهران تحت عنوان “شب به یاد ماندنی” بااجرای بهمن هاشمی پخش می شود. موضوع این برنامه راجع به مجالس عروسی است؛ به صورتی که متصدیان مجلس با ارسال پیامک و اعلام تاریخ عروسی به مسئولین برنامه، تقاضای خود را نسبت به حضور دوربین برنامه و گرفتن فیلم از مجلسشان اعلام می کنند تا فیلم مراسم در رسانه ملی پخش شود.

این برنامه که با موضوع مقدس ازدواج و عروسی عجین شده به خودی خود جای هیچ اشکالی باقی نمی گذارد ولی مشکل از جایی شروع می شود که تصاویر نمایش داده شده در این برنامه با شرع مقدس اسلام فاصله گرفته و حتی در خلاف جهت آن حرکت می کند و به جای آسان کردن ازدواج که به گفته تهیه کننده برنامه هدف این برنامه است،با تشریفات نمایش داده شده باعث سخت شدن این امر مقدس می شود.

البته قطعا باید بر چنین مجالسی در کشور که برپایه اسراف و تجمل گرایی است و باعث سخت شدن ازدواج و رواج فرهنگ های غلط می شود، نظارت بیشتری باشد و با ممنوع کردن یکسری از اعمال در این مجالس، فرهنگ ساده و اسلامی برگزار کردن عروسی ها نهادینه شود.”

بر اساس این گزارش پخش کردن مجالس عروسی(که نمونه آن در بالا گفته شد) از رسانه ملی، نکته تأمل برانگیز و مهمی است که اگر نادیده گرفته شود می تواند آثار جبران ناپذیری از جمله، بالا رفتن بیش از حد سن ازدواج، تجمل گرایی در مجالس به خصوص عروسی ها،فرهنگ چشم و هم چشمی و … داشته باشد.

به عنوان مثال یک مجلس عروسی با فرهنگ غلط،می تواند تعدادی دختر و پسر دم بخت حاضر در آن عروسی را دچار تردید برای ازدواج و چه بسا رفتن به بیراهه کرده و آنها را از ازدواج دور کند ولی نمایش همین عروسی در رسانه ملی،متأسفانه باعث به بیراهه رفتن تعداد زیادی از دختران و پسران دم بخت این کشور می شود که جای بسی تأمل دارد که مسئولین ذیربط با چه فکر و هدفی اقدام به ساخت و پخش این برنامه میکنند!!!

آیا به این فکر نکرده اند که اکثر قریب به اتفاق جامعه درآمدی متوسط و رو به پایین دارند؟

آیا به این فکر نکرده اند که به جای پخش مجالس اعیانی که در آن از ماشین عروسهای گران قیمت و تالارهای مجلل استفاده می شود،مراسم های عروسی ساده و بی آلایش پخش شود که الگوی جوانان شود و به تسهیل ازدواج که هدف این برنامه است کمک شود؟؟؟

برای نمونه به عنوان فرهنگ آسان سازی ازدواج باید به “برنامه ویتامین ث” اشاره کرد. به اینصورت که زوج هایی که مهریه شان ۱۵ سکه یا کمتر از آن بود را به برنامه دعوت می کردند و مراسم عقد رسمی برای آنها به صورت زنده برگزار می شد.

به نظر می رسد که برنامه “شب به یاد ماندنی” از هدف اولیه خود فاصله گرفته و به نوعی به جای فرهنگ سازی ازدواج آسان دچار برخی حاشیه‌ها شده ؛ بر همین اساس لازم  و ضروری است که مسئولین مربوطه برای جلوگیری از آسیب هایی که پخش این برنامه به طور کنونی می تواند در پی داشته باشد هر چه سریعتر نسبت به اصلاح آن تصمیم‌ گیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان