واکنش های به اظهارات جنجالی رئیس جمهور ادامه دارد

محسنی اژه ای: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند/ می‌خواهند «ما نمی توانیم» را به جامعه پمپاژ کنند/ در جامعه تبلیغ می‌شود نمی توانیم با ظالم دربیافتیم

  • شناسه خبر: 40130
محسنی اژه ای: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند/ می‌خواهند «ما نمی توانیم» را به جامعه پمپاژ کنند/ در جامعه تبلیغ می‌شود نمی توانیم با ظالم دربیافتیم

واکنش ها به اظهارات آقای روحانی در «متوهم» خواندن افرادی که دغدغه دین و آخرت مردم را دارند ، همچنان ادامه دارد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، روز گذشته، دادستان کل کشور به اظهارات رئیس جمهور درباره دغدغه مندی برای دین و آخرت مردم واکنش نشان داد. به گزارش فارس، حجت الاسلام […]

خانه » آخرین اخبار » محسنی اژه ای: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند/ می‌خواهند «ما نمی توانیم» را به جامعه پمپاژ کنند/ در جامعه تبلیغ می‌شود نمی توانیم با ظالم دربیافتیم

واکنش ها به اظهارات آقای روحانی در «متوهم» خواندن افرادی که دغدغه دین و آخرت مردم را دارند ، همچنان ادامه دارد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، روز گذشته، دادستان کل کشور به اظهارات رئیس جمهور درباره دغدغه مندی برای دین و آخرت مردم واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام محسنی اژه ای که به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد در جمع مردم قم حاضر شده بود، به نقش امام خمینی در هدایت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در تبعیت از پیامبر‌ اعظم(ص) و اهل بیت(ع) برای دینداری مردم و رسیدن آنها به بهشت و دوری از جهنم مشقت‌ها و مرارت‌های زیادی را تحمل کردند، ‌عده‌ای امروز می‌گویند به بهشت و جهنم مردم کاری نداشته باشید! ‌چنین تفکراتی به سخره گرفتن زحمات علما، مراجع و حوزه‌های علمیه است.

سخنان دادستان کل کشور واکنشی به اظهارات اخیر آقای روحانی است که در جمع کارمندان سازمان محیط زیست گفته بود:

«بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می‌شوند، عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند در حالی که نه می‌دانند دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می‌خورند.«

رییس‌جمهور همچنین در تحلیل تفاوت حضور دولت و مردم در مباحث اجتماعی گفت: دولت دینی خوب است اما دین دولتی جای صحبت دارد؛ حتی تبلیغ دین باید به دست عالمان، مراجع، صاحب نظران و دلسوزان انجام شود و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد.

البته آقای روحانی یک هفته قبل از آنکه دغدغه مندان دین و آخرت مردم را متوهم بماند در همایش «بیمه سلامت همگانی» گفته بود:

نباید مردم را بیهوده و بدون جهت نگران کرد و باید بگذاریم مردم راحت باشند، اینقدر در زندگی مردم مداخله نکنید، ولو به خاطر دلسوزی؛ بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد.

کارشناسان عقیده دارند که اظهارت آقای روحانی واکنشی بود به انتقاداتی که توسط مراجع تقلید، ائمه جماعات و کارشناسان درباره وضعیت فرهنگی جامعه و بی تفاوتی به گسترش «فساد سازماندهی شده» بیان شده است .

البته اظهارات جنجالی رئیس جمهور که با بازتاب گسترده رسانه های حامی دولت مواجه شده بود با واکنش گسترده ائمه جماعات ، علما و حتی مراجع تقلید روبرو شد.

در همین راستا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ۷ خرداد ماه، در سخنانی در جمع طلاب علوم دینی با اشاره به وجوب فرضیه امر به معروف و نهی از منکر به اظهارات آقای روحانی واکنش نشان داد و بیان داشت: این که برخی مسؤولان گفته بودند با زور شلاق نمی توان افراد را به بهشت فرستاد ما هم این گونه می گوییم، اما می گوییم با دست خودمان درهای جهنم را به روی مردم باز نکنیم.

این مرجع تقلید بیان داشت: به عنوان مثال در ایام نوروز و دیگر مناسبت هایی که مسافرت های زیادی انجام می شود، راهنمایی و رانندگی برای تامین امنیت جان مردم و مسافران طرح های ویژه ای دارند و نظارت بسیار شدیدی را اعمال می کنند اما اگر گفته شود کاری به کار مردم و رانندگان نداشته باشید آیا کسی چنین منطقی را می پذیرد؟

آیت الله مصباح یزدی نیز دوازدهم خرداد ماه در جمع زائران حرم امام خمینی در این باره گفت: … حتی برخی از افراد عمامه به سر که دارای مسئولیت هستند، در واکنش به اجتماع مردم در خصوص بدحجابی و نگرانی علما از وضع دین و فرهنگ و تجمع روحانیت در فیضیه، آن‌ها را کسانی معرفی می‌کنند که اسلام را نشناخته‌اند و آن‌ها را متهم به توهم می‌کنند. باید از وی پرسید مگر خود تو دینت را از کجا یاد گرفته‌ای؟ از فیضیه یا از انگلستان؟

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به هشدار امام(ره) در خصوص نفوذ نامحرمان، اظهار داشت: برخی مسئولین به گونه‌ای رفتار می‌کنند که زمینه عملی شدن این هشدار امام(ره) را فراهم کنند. جدایی دین از سیاست و بیان این مطلب که دین وظیفه روحانیت است، نه دولت، همان شعار جبهه ملی است که متأسفانه امروز از سوی برخی مسئولین عمامه به سر مطرح می‌شود.

«ما نمی توانیم» با الفاظ دیگری به جامعه پکپاژ می شود

اما اظهارات انتقادی حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم سالروز قیام ۱۵ خرداد تنها به اظهارات رئیس جمهور درباره متوهم خطاب کردن دغدغه مندان دین مردم ختم نشد.

وی اشاره تلویحی به موضوع پذیرش قطعنامه توسط حضرت امام خمینی در سال ۱۳۶۷ کرد و اظهار داشت: کسانی که در زمان جنگ القاء می کردند که جنگ پرهزینه است و می گفتند ما جوانانمان را در جنگ به شهادت می رسانیم امروز همین حرف ها را ولی با الفاظ دیگری می زنند.

محسنی اژه ای گفت: آنچه باعث پیروزی و حفظ انقلاب شده است تکیه بر قدرت خداوند و مردم، بصیرت، مجاهدت، مقاومت و انسجام بوده است باید مراقب باشیم، امروز زلزله «ما نمی توانیم» در جامعه ما با الفاظ دیگری پمپاژ می شود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در جامعه تبلیغ می شود که نمی توانیم با دنیا دربیافتیم این افراط و تندروی است، آن زمان ایستادن در برابر شاه را افراط می دانستند امروز نیز مقابله و ایستادن در برابر ظالمین را افراط می دانند.

وی گفت: با وجودی که شخصیت های دینی، بزرگان، امام راحل و شهید مدرس بارها تاکید کردند که سیاست ما عین دیانت و دیانت عین دیانت ماست، یعنی دین ما، دین سیاسی است ولی عده ای دنبال القای شعار «جدایی دین از سیاست» هستند.

دادستان کشور افزود: امروز عده ای با کلمات مشتبه، بحث حکومت دینی و دین دولتی را مطرح و این گونه القاء می کنند که دین آزاد است و ما چه کار به دین مردم داریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه همان کلامی که دین را از سیاست جدا می داند امروز با کلمات مشتبه، در جامعه ما از طریق رسانه های عادی و تریبون های عمومی پمپاژ می شود.

این بازی برد – برد که می گویند یعنی چه؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: روحانیون، بزرگان و متدینین، اگر کشور مستقل می خواهیم باید ثروتمند باشیم، دشمنان می خواهند از راه اقتصاد به ما ضربه بزنند. به همین دلیل رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، آیاحالا که دشمنان دربحث هسته ای می خواهند ما را از حق خود محروم کنند باید دست روی دست بگذاریم و بگوییم نمی توانیم؟

وی افزود: این بازی برد برد که می گویند یعنی چه؟ چرا توضیح نمی دهید که برد – برد به معنای چیست و چگونه می خواهید ما برد کنیم و آمریکا هم برد کند؟

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان محسنی اژه ای محسنی اژه ای: کسانی که می گویند به دین مردم کار نداشته باشید مراجع و حوزه های عملیه را به سخره گرفتند/ می‌خواهند «ما نمی توانیم» را به جامعه پمپاژ کنند/ در جامعه تبلیغ می‌شود نمی توانیم با ظالم دربیاف
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان