آیا ایران باید دوباره از پول بیت المال جریمه قرارداد کرسنت آقازاده هاشمی را پرداخت کند؟

خاندان هاشمی و جریمه ۱۸ میلیارد دلاری دیگر برای ایران

  • شناسه خبر: 40026
خاندان هاشمی و جریمه ۱۸ میلیارد دلاری دیگر برای ایران

هنوز چند صباحی از حمایت وزیر نفت از قرارداد ننگین کرسنت و همچنین دستگیری و اعلام نقش مهدی هاشمی در این قرارداد نمی گذرد که دوباره در روز گذشته وزیر صنعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری ایران در دادگاه لاحه به دلیل قرارداد کرسنت و مفاد آن خبر داد. به گزارش خانه خشتی به نقل […]

خانه » آخرین اخبار » خاندان هاشمی و جریمه ۱۸ میلیارد دلاری دیگر برای ایران

هنوز چند صباحی از حمایت وزیر نفت از قرارداد ننگین کرسنت و همچنین دستگیری و اعلام نقش مهدی هاشمی در این قرارداد نمی گذرد که دوباره در روز گذشته وزیر صنعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری ایران در دادگاه لاحه به دلیل قرارداد کرسنت و مفاد آن خبر داد.

به گزارش خانه خشتی به نقل از بوتیانیوز، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن در مراسم‌ تودیع و معارفه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایمیدرو) به جریمه دادگاهی برای قرارداد کرسنت اشاره کرد و گفت: «با وجود اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می‌شد، عقب انداختم اما بالاخره دادگاه، ایران را به پرداخت جریمه ۱۸ میلیارد دلاری محکوم کرد. برهمین اساس، نه تنها ایران عایدی از فروش گازش نداشت، بلکه محکوم به پرداخت جریمه هم شد.

کرسنت

آن روزها به آقای نژادحسینیان که معاون وزیر نفت بود، دستور داده شد که قرارداد کرسنت را اصلاح کند، اما این کار انجام نشد، در حالی که بنده بارها و بارها درخواست کردم که کار اصلاح این قرارداد را به بنده بسپارند تا ایران از این قرارداد سود برد، اما این کار عملیاتی نشد، در حالی که بنده حاضر بودم به خاطر این قرارداد به زندان بروم اما کشور منفعت ببرد.»نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به بحث‌های مطرح شده در مورد قرارداد کرسنت گفت: «معاون اول رییس‌جمهور قبلی فکر می‌کرد که در این قرارداد می‌خواهیم گاز را ارزان‌تر بفروشیم ولی در نهایت در دادگاه علیه ما شکایت شد و ۱۸ میلیارد دلار جریمه برای کشور صادر شد. در حال حاضر هم گاز می‌سوزد، هم جریمه می‌دهیم در حالی که اگر این کار را به من می‌سپردند آن را انجام می‌دادم و بعد از آن اگر مشکلاتی در قرارداد وجود داشت آن را اصلاح می‌کردیم اما اشکالی ندارد من امضا می‌زنم، من را به زندان می‌انداختند ولی مملکت پیشرفت می‌کرد.»

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اظهار بی‌اطلاعی از خبر دیروز وزیر صنعت مبنی بر جریمه ۱۸میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت گفت: مجلس  می خواست  موضوع  قرارداد کرسنت را گام به گام پیگیری کند اما کسانی مانع شدند، حالا هم خودشان بیایند پاسخ دهند.

حال جای بسی سوال  است قراردادی که مسببان آن مشخص هستند و تا به حال چند میلیارد دلار به ایران بفقط به خاطر این قرارداد خسارت وارد شده است ، هنوز هم مسئولین با افتخار از خسارت های دیگر نام می برند و اعلام می کنند که ایران ۱۸ میلیارد دلار و یا به اصطلاح ۵۹۲۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تریلیارد تومان  جریمه شده است. هنوز هم مردم بیچاره ای که در این فشاراقتصادی و در این تحریم ها باید تاوان آن را پس بدهند؟ چرا آقای ویزر نفت با افتخار در برنامه زنده تلویزیونی اعلام می کند که از این قرارداد دفاع می کنم؟

متاسفانه شاه کلید این پرونده کشته شد ولی نقش مهدی هاشمی در این پرونده به گفته بسیاری از کارشناسان مشهود است، آقا مهدی هم بارها نقش خود را در این قرارداد تکذیب می کند. چندی پیش سایت دانا در مصاحبه ای با حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص اظهارات اخیر مهدی هاشمی مبنی بر اینکه اتهاماتش در رابطه با پرونده کرسنت مزخرف است، نوشت: این سخنان مهدی هاشمی ناشی از ضعف دستگاه قضایی در خصوص رسیدگی به پرونده وی است.

وی افزود: من خودم پرونده کرسنت را به طور کامل مطالعه کردم و در اینکه این فرد درآن پرونده نقش مهمی داشته کاملا برایم مسجل است و به نظر من می بایست اطلاعات این پرونده در اختیار مردم برای روشن شدن افکار عمومی قرار بگیرد.

 

نماینده مردم شاهین شهر در ادامه این مصاحبه با اشاره به این موضوع که مردم خواستار محاکمه این فرد و سایر افراد قانون گریز هستند، تصریح کرد: مردم بارها و بارها از ما پرسیدند که چرا به وضعیت افراد معمولی و عادی به زودی رسیدگی می‌شود ولی این افراد دانه درشت محاکمه نمی‌شوند و اگر هم محاکمه می‌شوند این روند با سرعت بسیار کمی پیش می‌رود، لذا ما به عنوان نمایندگان مردم خواهان محاکمه این افراد به ویژه مهدی هاشمی هستیم.

 

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی باید هرچه سریعتر به این پرونده رسیدگی کنند و پاسخ دهند که چرا این قدر تفاوت در رسیدگی ها وجود دارد.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم با اعلام این خبر وزیر صنعت و معدن و تجارت و حمایت های بی دریغ وزیر نفت از این قرارداد نگین ، چه چیز دیگری در آینده عاید ایران می شود؟ با این تفاسیر هنوز سوغاتی های فرنگ و آشانتیون های این قرارداد برای ایران حالا حالا ها ادامه دارد و مسئولین هم در سکوت کامل رادیویی بسر می برند.

انتهای پیام/ یادداشت از امیرمهدی کار

برچسب ها:
خاندان هاشمی و جریمه ۱۸ میلیارد دلاری دیگر برای ایران کرسنت مهدی هاشمی هاشمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان