امام جمعه رفسنجان:

حق امام را ادا نکرده ایم/شهرستان رفسنجان نیازمند فرهنگسرای خوب و زیبنده است

  • شناسه خبر: 39786
حق امام را ادا نکرده ایم/شهرستان رفسنجان نیازمند فرهنگسرای خوب و زیبنده است

امام جمعه رفسنجان گفت: ما نتوانستیم حق و معرفت امام را به علاقمندانش برسانیم. به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور در ویژه برنامه گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی که در محل سالن آمفی تئاتر افصح هجری رفسنجان برگزار شد، گفت: حق امام معصوم به برگزاری مجالس شاد و تشرف به زیارت، کثرت زوار و […]

خانه » آخرین اخبار » حق امام را ادا نکرده ایم/شهرستان رفسنجان نیازمند فرهنگسرای خوب و زیبنده است

امام جمعه رفسنجان گفت: ما نتوانستیم حق و معرفت امام را به علاقمندانش برسانیم.

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور در ویژه برنامه گرامیداشت هفته فرهنگ رضوی که در محل سالن آمفی تئاتر افصح هجری رفسنجان برگزار شد، گفت: حق امام معصوم به برگزاری مجالس شاد و تشرف به زیارت، کثرت زوار و برگزاری جلسات متعدد و مناسبات مختلف هفته رضوی و شعر رضوی نیست.

حجت الاسلام رمضانی پور اظهار داشت: حق امام این است که وظیفه و رسالت وی را بدانیم و هدف امام را در جامعه پیاده کنیم.

وی در ادامه تبعیت از امام رضا (ع) را تبعیت از پیامبر (ص) و امام علی (ع) و سایر امامان معصوم عنوان کرد و گفت: وجود ناهنجاری ها، هنجار شکن ها و ساختار شکنی ها و ضدیت داشتن با فرهنگ اصیل ما، نشان می دهد که در حق امام کوتاهی کرده ایم.

رمضانی پور افزود: ما هر روز شاهد گناهان جدیدی هستیم که از ما سر می زند و این امر نشان می دهد که حق امام را ادا نکرده ایم؛ مقصر اتفاقات بد در جامعه کیست و چرا باید کاری که غضب خداوند را به وجود می آورد پیش آید؟

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: باید فرهنگ سازی از مهد کودک ها آغاز شود، که دانشگاه دیر است.

وی اظهار داشت: سرگرم بسیاری از کارها شده ایم، که نباید می شدیم و فراموش کرده ایم، واقعاً دیر شده است.

حجت الاسلام رمضانی پور برنامه ریزی برای فعالیت در این زمینه را ضروری دانست و گفت: بایستی به میزان بضاعت و توانمان کار زیر ساختی انجام دهیم.

وی در ادامه نبود فرهنگسرای مناسب و در خور شهرستان را از مشکلات فرهنگی رفسنجان عنوان کرد و خواستار ایجاد آن شد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: سالن آمفی تئاتر کنونی متعلق به کتابخانه می باشد که طبق وصیت مرحوم هجری انجام فعالیت های فرهنگی و امور هنری در آن مجاز نیست و شرعاً نباید انجام گیرد.

وی ادامه داد: شهرستان رفسنجان با جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر، نیازمند مجموعه فرهنگی خوب و زیبنده برای هنرمندان است و تاکنون به جز چندین زمین خالی، فعالیت دیگری در این راستا انجام نگرفته است.

رمضانی پور اظهار امیدواری کرد: از مدیر کل امور استان های وزارت ارشاد خواستاریم حرف دل ما را به وزارت خانه برساند تا در اسرع وقت این پروژه بدون توجه به بودجه های استانی انجام و به جایگاه مطلوبی برای قشر فرهنگی و هنرمندانمان برسیم.

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان دانشگاه رفسنجان فرهنگ فرهنگسرا مهد کودک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان