پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان راه اندازی می شود

  • شناسه خبر: 39744
پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان راه اندازی می شود

مدیر کل آب و فاضلاب شهری استان کرمان  گفت : برای راه اندازی پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان دو هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کار خواهد رفت. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد طاهری در جلسه بررسی پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان افزود : فاضلاب یکی از عوامل […]

خانه » آخرین اخبار » پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان راه اندازی می شود

مدیر کل آب و فاضلاب شهری استان کرمان  گفت : برای راه اندازی پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان دو هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به کار خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد طاهری در جلسه بررسی پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان در محل فرمانداری این شهرستان افزود : فاضلاب یکی از عوامل زیربنایی و توسعه یافتگی است .

وی تصریح کرد : پروژه فاضلاب شهری رفسنجان باید باسرعت اجرا شود و برای مطالعات و طراحی این طرح عظیم  پس از عقد تفاهم نامه بین آب و فاضلاب کرمان و شرکت ارتباط ایران ، ۴ تا ۶ ماه فرصت نیاز است.

او با اشاره به اینکه از ده سال قبل مطالعاتی برای این طرح و پروژه انجام شده است اضافه کرد : طبق این تفاهم نامه ، شرکت مهندسی ارتباط ایران ، باید مطالعات در این زمینه را به روزکند و مدل مالی خود را ارائه نماید.

طاهری انواع مدلهای مالی در سطح کشور را مدلهای بانکها ، صندوق توسعه ملی ، آورده ها و سرمایه گذاری خارجی ها برشمرد و  خاطرنشان کرد : ۲۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه نیاز است که ۲۰ درصد آن به عبارتی ۵۰۰ میلیارد ریال توسط بخش سرمایه گذاری شرکت مهندسی ارتباط ایران تامین و ۲۰۰۰ میلیارد ریال دیگر  نیز از صندوق توسعه ملی تهیه می شود .

طاهری گفت :  آب و فاضلاب کرمان نیز پس از به روز رسانی اطلاعات و مطالعات طرح ، به اندازه  یک ماه متعهد است تا تاییدیه و تصویب کشوری را تهیه و شروع به اجرای عملیات شوند.

وی بیان کرد : با اجرای این پروژه مردم رفسنجان شاهد تحول و توسعه ای شگرف خواهند بود زیرا با توجه به کمبود و افت شدید منابع آبی در این منطقه،  با اجرای این پروژه  ، در حوزه صنعتی و کشاورزی حرکت بزرگی خواهد شد و نیاز کشاورزان و صنعتگران به آب بر طرف می شود.

فرماندار رفسنجان نیز در این نشست گفت : پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان یکی از مهمترین و ضروری ترین پروژه های شهرستان به شمار میاید که در راستای ساماندهی فاضلاب شهری ، آب استحصالی از این پروژه صرف بخش صنعت و کشاورزی شهرستان می شود.

حمید ملانوری افزود : رفسنجان چندین سال متوالی دچار خشکسالی شده و نیاز است تا از این بحران خارج شود که با اجرای این طرح بخش عظیمی از مشکلات آب کشاورزی و صنعتی آن مرتفع می گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : وضعیت کمبود آب و خشکسالی در رفسنجان بیداد می کند و ارائه این طرح و اجرای آن راه برون رفت از این معضلات است .

حسین آذین تصریح کرد : انتقال آب بهشت آباد به رفسنجان باعث تامین بخشی از نیازهای آب مردم این شهرستان است ضمن اینکه با اجرای پروژه آب و فاضلاب نیز آب حوزه صنعت و کشاورزی  این منطقه تامین و رونق و توسعه شهرستان را شاهد خواهیم بود.

علیرضا خادم الحسینی عضو شورای شهر رفسنجان هم گفت : از همه نظر آمادگی داریم تا این پروژه هر چه سریعتر اجرایی شود و بخشی از مشکلات مردم رفع شود .

وی تصریح کرد : انجام این پروژه عظیم همکاری همه جانبه را می طلبد و امیدواریم با همکاری و همت ادارات مربوطه این طرح نهایی شود و ارمغانی برای مردم رفسنجان باشد.

در این جلسه نمایندگانی از طرف شرکت مهندسی ارتباط ایران ، مدیر کل آب و فاضلاب شهری استان کرمان به با  همراه ، فرماندار ، شهردار و نماینده مردم رفسنجان و انار و اعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان حضور داشتند  و به بیان نظرات خود پرداختند.

همچنین قرار شد تفاهم نامه بین اداره کل آب و فاضلاب کرمان و شرکت مهندسی ارتباط ایران طی چند روز آینده منعقد شود تا طبق این تفاهمنامه این پروژه در رفسنجان به مرحله اجرا درآید.

برچسب ها:
پروژه آب و فاضلاب شهری رفسنجان راه اندازی می شود.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان