تخریب زیستگاه حیوانات وحش رفسنجان با حفر معدن

  • شناسه خبر: 39605
تخریب زیستگاه حیوانات وحش رفسنجان با حفر معدن

مسئول سازمان مردم نهاد گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از ورود یک دستگاه بیل مکانیکی جهت حفر معدنی در منطقه منصورآباد رفسنجان در روز دوشنبه گذشته خبر داد. به گزارش خانه خشتی فرزاد مهدوی افزود : براساس گزارش قرقبانان منطقه منصورآباد رفسنجان روز دوشنبه یک دستگاه بیل مکانیکی وارد منطقه شده ودرمحدوده یک از ابشخورهای نصب […]

خانه » آخرین اخبار » تخریب زیستگاه حیوانات وحش رفسنجان با حفر معدن

مسئول سازمان مردم نهاد گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از ورود یک دستگاه بیل مکانیکی جهت حفر معدنی در منطقه منصورآباد رفسنجان در روز دوشنبه گذشته خبر داد.

به گزارش خانه خشتی فرزاد مهدوی افزود : براساس گزارش قرقبانان منطقه منصورآباد رفسنجان روز دوشنبه یک دستگاه بیل مکانیکی وارد منطقه شده ودرمحدوده یک از ابشخورهای نصب شده شروع به معدن کاوی کرده است.

وی تصریح کرد : عکسهای تهیه شده حاکی از تخریب پوشش گیاهی توسط این عملیات میباشد.

وی بیان داشت : این معدن کاوان دارای مجوز اکتشاف میباشند که این مسئله توسط رئیس اداره محیط زیست رفسنجان درحال پیگیری است.

مهدوی گفت : قرق بانان از صبح دوشنبه گله های قوچ ومیش را مشاهده کرده اند که به سمت راویز می گریخته اند و به نظرمیرسد چنانچه این عملیات ادامه یابد زیستگاه این منطقه ازدست برود .

IMG_9044

مشاهده نترس‌ترین حیوان دنیا در منطقه قرق حیات‌وحش منصورآباد

رودک عسل‌خوار که در کتاب گینس به عنوان نترس‌ترین جانور زمین ثبت شده است و از حیوانات در معرض انقراض به شمار می‌رود طی سال گذشته برای نخستین بار در قرق اختصاصی منصورآباد در حالی که در حال فرار بود، توسط گروه دوستداران طبیعت رفسنجان تصویربرداری شد.

رودک عسل‌خوار با نام علمی Mellivora apexsis از خانواده سمورها است که طی سال‌های اخیر جمعیت این حیوان که یکی از سرسخت‌ترین جانوران طبیعت است رو به کاهش گذاشته است.

IMG_9055

تصویربرداری از وارانوس بیابانی در قرق حیات‌وحش منصورآباد

همچنین طی هفته‌های گذشته بزمجه یا وارانوس بیابانی به عنوان یک خزنده زیبا و کمیاب که به شدت در خطر انقراض قرار دارد در قرق حیات‌وحش منصورآباد رفسنجان تصویربرداری شد.

وارانوس، بزرگ‌ترین بزمجه ایران است که از پستانداران کوچک مانند موش‌ها، عقرب، انواع حشرات، سوسمارهای کوچک و مارها تغذیه می‌کند و بر خلاف نامش هیچ ارتباطی با بز و گوسفند ندارد.

گرچه بعضی‌ها به غلط تصور می‌کنند که این خزنده به دام‌های اهلی حمله می‌کند و  بزمجه‌ها را می‌کشند اما وجود این خزنده در طبیعت موجب کنترل انواع جانوران موذی می‌شود.

طول بزمجه تا یک متر و ۷۵ سانتی متر هم گزارش شده است و این این خزنده هیچ آسیبی به انسان نمی‌رساند و تنها سلاح آن دم دراز و نیرومندی است که به صورت شلاق از آن استفاده می‌کند و با باد کردن گردن و شکم تلاش می‌کند خود را بزرگتر جلوه دهد.

برچسب ها:
خانه خشتی دوستداران محیط زیست رفسنجان منصورآباد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان