یکی از مشکلات شهر؛

پدیده ناهنجار “سد‌معبر”

  • شناسه خبر: 39594
پدیده ناهنجار “سد‌معبر”

سد معبر یکی از مشکلات شهر رفسنجان محسوب می‌گردد. افراد بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده نامتعارف از معابر عمومی باعث انسداد معابر و سد معبر می‌ شوند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ هوشنگ نیوز،از جمله این اشخاص می توان به دستفروشان و کاسبانی که اجناسشان را در پیاده رو […]

خانه » آخرین اخبار » پدیده ناهنجار “سد‌معبر”

سد معبر یکی از مشکلات شهر رفسنجان محسوب می‌گردد. افراد بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی با استفاده نامتعارف از معابر عمومی باعث انسداد معابر و سد معبر می‌ شوند.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از وبلاگ هوشنگ نیوز،از جمله این اشخاص می توان به دستفروشان و کاسبانی که اجناسشان را در پیاده رو می‌گذارند اشاره کرد که باعث می شوند تا بعضا نتوانیم یک پیاده رو را بدون تغییر مسیر در یک خط مستقیم طی کنیم.

در ادبیات عامه مردم به این نوع مزاحمت‌ها سد معبر گفته می‌شود که هر چند وقت یکبار شهرداری و ماموران شهرداری با متخلفان برخورد می‌کنند اما دوباره مشکلات باقی می‌ماند.

ضمن اینکه این معضل به‌ ویژه در نواحی خیابان شهدا، خیابان امام ابتدای میدان ابراهیم، بازار، میدان شهید میرزا بیگی، میدان کمال آباد که امروزه به میدان میوه و تره بار و ایستگاه وانت بارها و پارکینگ تاکسی تلفنی… تبدیل شده است و… می توان اشاره کرد.

از دیگر مصادیق سد معبر در رفسنجان می‌توان از سد معابر توسط دستفروشان که غالب آنها افاغنه هستند نام برد که بازار و خیابانهای منتهی به آن را به دست گرفته اند، نصب دکه‌های غیرمجاز، تخلیه نخاله، ریختن مصالح در معابر عمومی، توقف اتومبیل در مکانهای غیرمجاز، پارک وسایل نقلیه جهت فروش کالا نام برد، هر چند بخشی از این مشاغل از جمله صافکاران، درب و پنجره سازان پروفیل، جوشکاران، نقاشان خودرو، تعمیرگاه های اتومبیل، انبارهای مصالح ساختمانی، آهن، چوب و نان خشک، جلوبندی سازان، باطری سازان، آپاراتی، تراشکاری فلزات و… به کلی مزاحم محسوب می شوند و باید از محدوده شهری به شهرک های صنعتی انتقال یابند.

با توجه به اینکه رفسنجان از پتانسیل‌های بالقوه فراوانی برای ایجاد بازارهای محلی کوچک در نقاط مختلف شهر مانند جمعه بازار ( نسبت به شیوه جمعه بازار انتقاد داریم ) فعلی برخوردار است می‌توان با شناسایی این نقاط و انجام هماهنگی های لازم و مناسب با مراجع ذیربط سبب توزیع مناسب جمعیت و کاهش ازدحام شهری ایجاد اشتغال و از همه مهمتر محو سد معبر گردید.

بلاشک شهرداری متولی این امر است و به تنهایی قادر نخواهد بود این معضل و مشکل بزرگ را حل نماید. هماهنگی شورای تامین، شورای ترافیک و… می‌توانند کمک حال شهرداری باشند.

هوشنگ حمزه نژاد

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سعد معبر شهر رفسنجان معضل سد معبر یکی از مشکلات شهر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان