نتایج هشتمین جشنواره بازیهای بومی و محلی در رفسنجان/کرمان همچنان رکوردار شترسواری

  • شناسه خبر: 39368
نتایج هشتمین جشنواره بازیهای بومی و محلی در رفسنجان/کرمان همچنان رکوردار شترسواری

هشتمین جشنواره ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی عصر امروز در  شهربهرمان از بخش نوق رفسنجان به پایان رسید. به گزارش “خانه خشتی”، در این جشنواره که با حضور ۵۰۰ ورزشکار از ۱۷ شهرستان استان کرمان و استان های همدان، یزد، اصفهان و هرمزگان برگزار شد، گروه های موسیقی سنتی محلی و غذاهای […]

خانه » آخرین اخبار » نتایج هشتمین جشنواره بازیهای بومی و محلی در رفسنجان/کرمان همچنان رکوردار شترسواری

هشتمین جشنواره ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی عصر امروز در  شهربهرمان از بخش نوق رفسنجان به پایان رسید.

به گزارش “خانه خشتی”، در این جشنواره که با حضور ۵۰۰ ورزشکار از ۱۷ شهرستان استان کرمان و استان های همدان، یزد، اصفهان و هرمزگان برگزار شد، گروه های موسیقی سنتی محلی و غذاهای سنتی برای تعامل اقوام مختلف شرکت داشتند.

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در گفت و گو با “خانه خشتی”، با اشاره به برگزاری مطلوب این دوره از جشنواره در شهرستان رفسنجان، خاطر نشان کرد: مسابقات جشنواره در رشته های هفت سنگ، ماچلوس (ویژه بانوان) و شترسواری و کشتی کویری در دو وزن مثبت ۹۰ و منفی ۹۰ برندگان خود را شناخت.

جعفری ادامه داد: در بخش موسیقی محلی شهرستان های نرماشیر، راور و هرمزگان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش غذاهای محلی رتبه اول به شهرستان راور اختصاص یافت و بخش نوق و شهرستان رفسنجان رتبه های دوم و سوم را از آنِ خود کردند.

وی نتایج نهایی این دوره از مسابقات را بدین شرح اعلام کرد: در رشته هفت سنگ، شهرستان های زرند، جیرفت و فهرج مقام اول تا سوم؛ در رشته کشتی کویری  ابوالفضل بربط از همدان، آرمین پورغفاری از کرمان و مسلم ملک آبادی از نرماشیردر وزن مثبت ۹۰ و علی ابرار باقرپور از همدان، رمضان محمدی از بافت و حمیدرضا سهرابی از کوهبنان در وزن منفی ۹۰ رده های اول تا سوم را کسب کردند.

جعفری تصریح کرد: در رشته شترسواری رتبه اول به شیرمحمد رشیدی از فهرج تعلق گرفت؛ حمزه دهقان از یزد مقام دوم و علی دارات و رضا شولی بر از نرماشیر مقام سوم را کسب کردند.

وی افزود: استان کرمان که رکوردار رشته شتر سواری در کشور است در این دوره از مسابقات نیز موفق به کسب رتبه ی نخست شد.

برچسب ها:
جشنواره ورزش های روستایی رفسنجان نرماشیر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • نوشین

    سلام..پس چرا نتایج ماچلوس بانوان رو نگفتین..ممنون از زحمات مسیولین
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان