اعتراف مهم اوباما درباره گوگل و فیس‌بوک

  • شناسه خبر: 3934
اعتراف مهم اوباما درباره گوگل و فیس‌بوک

مبازرات انتخاباتی در ایالات متحده به روزهای حساس خود رسیده و هر یک از طرفین به دنبال یافتن نکته‌ای برای افشاگری علیه رقبای خود هستند که در این میان، برخی از کاندیداها ناخواسته از برخی اقدامات پشت پرده در این کشور پرده‌برداری می‌کنند که واقعیت‌های زیادی را برای مردم جهان آشکار می‌کند. به گزارش”خانه خشتی” […]

خانه » سیاسی » اعتراف مهم اوباما درباره گوگل و فیس‌بوک

مبازرات انتخاباتی در ایالات متحده به روزهای حساس خود رسیده و هر یک از طرفین به دنبال یافتن نکته‌ای برای افشاگری علیه رقبای خود هستند که در این میان، برخی از کاندیداها ناخواسته از برخی اقدامات پشت پرده در این کشور پرده‌برداری می‌کنند که واقعیت‌های زیادی را برای مردم جهان آشکار می‌کند.

به گزارش”خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، این‌بار قرعه به نام باراک اوباما رئیس‌جمهور کاخ سفید افتاده تا در سخنرانی‌های انتخاباتی خود و برای دفاع از عملکرد دولتش در حوزه اقتصادی و تنظیم بودجه کشور، لب به سخنانی باز کند که گره‌های زیادی را باز می‌کند.

اوباما هفته گذشته در یک سخنرانی در کاخ سفید، در پاسخ به انتقادهایی که از عملکرد اقتصادی‌ دولتش توسط جمهوری‌خواهان مطرح شد، گفت: “گوگل و فیس‌بوک بدون کمک دولت هرگز نمی‌توانستند وجود خارجی داشته باشند. من بر اساس اطلاعات و آمار دقیق می‌گویم که اگر فعالیت‌های دولت من نبود، شاهد بسیاری از تحولات جهانی نبودیم. خدمات ما به گوگل و فیس‌بوک سبب شد تا بتوانیم در بسیاری از زمینه‌ها تاثیرگذاری داشته باشیم.”

اما ماجرای جاسوسی برخی شبکه‌های اجتماعی برای دولت امریکا محدود به سخنان اخیر اوباما نیست. چند ماه پیش، جولین آسانژ مؤسس ویکی‌لیکس در مصاحبه با شبکه خبری راشا تودی گفت که به اعتقاد وی، فیس‌بوک عظیم‌ترین پایگاه داده است که حاوی اسامی و سوابق مردم مختلف جهان بوده و در آن کاربران به صورت داوطلبانه اطلاعات خود را ارائه می‌دهند اما غافل از اینکه این شبکه اجتماعی برای استفاده سازمان‌های جاسوسی آمریکا ایجاد شده است.

وی اضافه کرده بود: “همه باید بدانند که وقتی آن‌ها اسامی خود، آدرس، محل سکونت، شغل، و دوستان و اقوام خود را به فیس‌بوک اضافه می‌کنند، در واقع به صورت رایگان برای سازمان‌های جاسوسی آمریکا کار کرده و برای آن‌ها دست به ساخت پایگاه داده‌های حاوی اطلاعات شخصی خود می‌زنند. عقیده ندارم که این شبکه اجتماعی توسط سازمان‌های جاسوسی آمریکا اداره می‌شود، اما واضح است که این سازمان‌ها می‌توانند به آسانی بر آن‌ها تأثیرهای قانونی و فشارهای سیاسی داشته باشند و از این اطلاعات استفاده کنند.”

چندی پیش هم هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در «نیوزیم» (Newseum) یا‌‌ همان موزه خبر و روزنامه‌نگاری واشنگتن، درباره آزادی اینترنت سخن گفت و تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا برای آزادسازی وب‌سایت‌هایی که علیه کشورهای دشمن سلطه آمریکا، فعالیت می‌کنند، تلاش می‌کند.

او همچنین با یادآوری فعالیت‌های اینترنتی در  ایران، تاکید کرد که جنبش سبز با کمک توئیتر موثر‌تر از تحریم‌ها برای براندازی است. کلینتون سال گذشته در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی نیز با تأکید بر اینکه در آشوب‌های سال ۸۸ ایران هر کاری از دست‌مان بر می‌آمد، برای مخالفان کردیم، به‌عنوان نمونه اظهار داشت که توئیتر در همان روزها قصد به‌روز رسانی داشت که در اثر این عملیات، ۲۴ ساعت فعالیت‌های آن مختل می‌شد اما وزارت‌خارجه از توئیتر خواست که این عملیات را به تعویق بیاندازد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان