نامه استاد قرآنی به حدادعادل در اعتراض به تقدیر از برنامه‌های سیما

  • شناسه خبر: 3916
نامه استاد قرآنی به حدادعادل در اعتراض به تقدیر از برنامه‌های سیما

استاد ابوالفضل بهرامپور که سابقه زیادی در تحقیق و پژوهش‌های قرآنی دارد، دو هفته پیش نیز در نامه‌ای که رجانیوز منتشر کرد خطاب به رئیس سازمان صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استنادهای قرآنی به برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون و برخی از فیلم‌های سینمایی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

خانه » فرهنگی مذهبی » نامه استاد قرآنی به حدادعادل در اعتراض به تقدیر از برنامه‌های سیما

استاد ابوالفضل بهرامپور که سابقه زیادی در تحقیق و پژوهش‌های قرآنی دارد، دو هفته پیش نیز در نامه‌ای که رجانیوز منتشر کرد خطاب به رئیس سازمان صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استنادهای قرآنی به برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون و برخی از فیلم‌های سینمایی دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرده بود، در نامه‌ی جدیدی که این‌بار به حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نوشت، از تقدیر او از برنامه‌های نوروز تلویوزیون و نگاه حداقلی به برنامه‌سازی در سیما انتقاد کرد.

متن این نامه در ادامه آمده است:

جناب مستطاب آقای دکتر حداد عادل سلام علیکم و رحمه الله

حضرت عالی در همایش تجلیل از برنامه سازان نوروز صدا و سیما حضور یافتید و در تأیید و تشویق آنان مطالبی فرمودید:

۱ – شما به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس فرمودید: وفور تولید تنها در صنایع نیست بلکه تولید امور فرهنگی را نیز شامل می شود و صدا و سیما به خوبی تولید فرهنگ کرده و بچه ها و جوانان را به خوبی مشغول کرده است.

۲- مردم به شما نمره قبولی دادند (در واقع خود حضرت عالی هم یکی از نمره دهندگان بوده اید)

۳ – فرمودید من مدعی نیستم برنامه ها عیبی نداشته ولی شما مردم را خوب پای تلویزیون نشاندید.

۴ – یک عده هم هستند که هر کاری بکنی پای تلویزیون نمی مانند آنها مهم نیستند. شما توده مردم را ببینید و به خود جلب کنید.

۵ – سریال «چک برگشتی» را دیدم اول نگران بودم که چون به نمایندگی مربوط است صدای کسانی بلند شود ولی اتفاقی نیفتاد. این سریال خیلی خوب بود و پایان خوبی هم داشت.

۶ – فرمودید من صدا و سیما را خوب می شناسم (یعنی می دانم چه برنامه‌ای باید برای رشد دادن دین و ایمان و فهم سیاسی مردم لازم است)

جناب آقای دکتر حداد، من به شخص شما ارادت دارم به دلیل تدین و ولایت مداری و خصوصا که شما قرآن ترجمه کرده اید و لیکن رفتار سیاسی و مماشات شما را اصلا قبول ندارم ما که نمی توانیم همه را راضی نگه داریم. زیرا آن با مذاق تشیع موافق نیست. حضرت علی علیه السلام وقتی یک جایی خلافی می دید، فریادش بلند می شد. به دختر گرامی‌اش زینب فرمود این امانت بیت المالی را که گرفته ای، اگر به قید ضمانت نبود، من تو را دزد تلقی می کردم. زینبی که مشعل کربلا را مشتعل نگاه داشت. زینبی که اگر نبود، کربلا خاموش می ماند. آن‌گاه شما این همه نامطلوبی در ارشاد و صدا و سیما را می بینید و ایراد نمی گیرید و تشویق می فرمایید. از آنجا که ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب از انتقاد سالم و بی غرضانه حمایت فرموده اند، چند نکته را به شما فاضل محترم عرضه می دارم که اگر صحیح و قرآنی نبود، بنده را نصیحت فرمایید که می پذیرم.

شما یک شخصیت اجتماعی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هستید که روی حرف شما حساب ها باز می شود. و شما بیش از دیگران موضع رهبر معظم انقلاب، این فقیه عالی قدر را می دانید که به جمع مسئولین فرهنگی یک خط قرمز مشخصی ارائه دادند و فرمودند در هیچ برنامه ای از حدود شرع عدول نکنید. حال اگر رضایت عده قلیلی جلب نشود، مهم نیست، شما رضوان الهی را اصل قرار دهید. و در حکم دومی که به رئیس محترم صدا و سیما داده بودند، تأکید داشتند که سازمان باید دین و اخلاق و امید و آگاهی را در روحیه مخاطبان تزریق کند. حالا شما بفرمایید ظهور این عناصر سفارش شده را در کدام برنامه ها مشاهده فرمودید تا روی آن انگشت اشاره بگذارید.

شما که یک سریال را پسندیده اید و از این رو تمام تولیدات آنها را تأیید فرموده اید، جای سؤال است. البته می دانید که دانشمندان تغذیه، فقط چندتا ویتامین را در غذا نمی بینند، آنها ذرات مرگ موش را ملاحظه می کنند.

در بند اول فرمودید صدا و سیما تولید فرهنگی خوبی کرده و شما از سریال «چک برگشتی» خوش‌تان آمده زیرا زیانی به عنوان نمایندگی نزده و لذا اتفاقی نیفتاده و اعتراضی نشده است، آیا اگر به دین و عفت عمومی قرآنی ضرری زده شد، در مجلس موضع گیری نخواهد شد؟

آیا بهتر نبود شما در کنار چک برگشتی، «ورود آقایان ممنوع» را هم می دیدید که چگونه موضوع قرآنی سوره نور محرم و نامحرم را به استهزاء گرفته است و مرد نامحرم انگشت خود را به صورت زن نامحرم فرو می برد که حساسیت او را نسبت به نامحرم فرو بریزد.

بهتر بود شما آن قسمت از سریال «شاید برای شما اتفاق بیفتد» که زن شوهردار با نامزد قبلی خود مراوده پیدا کرده و تا نیمه های شب با او بود را می‌دیدید که فیلم القا می کرد شوهرها خیلی غیرتی نشوند، زیرا ممکن است زنان‌شان دراین روابط حسن نیت داشته باشند.

کاش ملاحظه می فرمودید فیلمی را که مرد ظاهر الصلاح و محترمی در آن حضور دارد که بعدا معلوم می شود که این مرد محترم همان شیطان بوده است، البته شما دوست محترم من بهتر از ما درک می کنید که معنای این صحنه چیست؟ چه قیافه هایی تخریب می شوند.

شما باید بعد از ملاحظه این مرگ موش ها، مدیران و برنامه سازان نوروزی را تشویق می فرمودید یا نصیحت می کردید و زیر سؤال می بردید که چگونه مثل ارشاد، احکام اسلام را سبک و گناه را عادی جلوه می دهید.

شما لابد دفاعیه پنج صفحه‌ای این جانب را که از حریم قرآن دفاع شده، ملاحظه فرموده‌اید که به این نامه ضمیمه است. من فکر می کنم شما هم در صورتی که ایراد من را وارد بدانید، از قرآن حمایت خواهید کرد. البته اشتباه نشود منظور من این نیست که همه برنامه‌های تلویزیون باید سخنرانی مذهبی باشد. من می گویم عدول از خط شریعت نشود و حرام‌های قرآن بلامانع جلوه داده نشود وگرنه تعدادی برنامه های صدا و سیما مقبول است ولی ما باید سمّ‌ها و مرگ موشها را رؤیت کنیم.

این موضوع نمره دادن مردم، ادعای صدا و سیما است و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس باید از طریق خودش نظر مردم را تحقیق کند. شما با چه سندی یقین کردید که همه مردم به صدا و سیما نمره عالی داده اند. آیا علمای اعلام و صاحب نظران قرآنی که ظرایف تخریب های روان‌شناسانه‌ی فیلم‌ها و سریال‌ها را می فهمند، جزو نمره دهندگان هستند؟ شما فاضل محترم که نماینده ما مردم هستید، بهتر از هر کسی می دانید که الگوی رفتاری و فکری قرآن برای مردم، پیامبر صلی الله علیه و آله و زهرای طاهره سلام الله علیها هستند. (و لکم فی رسول الله اسوه حسنه) ما که هر شبکه ای را می دیدیم، بازیگران زن و مرد به مردم معرفی می شوند و نصیحت آن‌ها به گوش مردم خوانده می شود. شما از آنها می‌پرسیدید آیا زنان بازیگر، در حجاب و رفتار و اعتقاد شبیه ترین زنان به حضرت زهرا سلام الله علیها بوده اند که ارائه داده شدند؟ آیا مردان بازیگر، اطلاعات کامل از قرآن و سنت و اعتقادات دینی داشتند و عارفانی بودند که شبیه ترین مردان ایرانی به رسول خدا صلی الله علیه و آله بودند؟

شخصیت هایی مثل شما که محلی از اِعراب دارید و کلام شما را اهمیت می دهند، باید از عنوان خود به نفع دین و زدودن انحراف‌ها استفاده کنید، من که در مقابل شما کلمه ای نیستم بلکه یک حرف ساکنم، نباید این اظهارات را بکنم و این وظیفه شماست، شما باید حرفی بزنید، اعتراض کنید، تا مسئولین فرهنگی از شما حساب ببرند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان