مدیر شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت و گوی اختصاصی با خانه خشتی::

کاهش ده درصدی قیمت مس در بازار جهانی

  • شناسه خبر: 39064
کاهش ده درصدی قیمت مس در بازار جهانی

به گزارش “خانه خشتی”، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت : سال گذشته بیش از ۷ هزار دلار هر تن مس در بازارهای جهانی فروش رفت در حالی که در سال جاری با کاهش ده درصدی قیمت های مس ، فروش هر تن مس در بازارهای جهانی به شش هزار دلار کاهش یافته است. […]

خانه » آخرین اخبار » کاهش ده درصدی قیمت مس در بازار جهانی

به گزارش “خانه خشتی”، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت : سال گذشته بیش از ۷ هزار دلار هر تن مس در بازارهای جهانی فروش رفت در حالی که در سال جاری با کاهش ده درصدی قیمت های مس ، فروش هر تن مس در بازارهای جهانی به شش هزار دلار کاهش یافته است.
احمد مرادعلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما، دلیل این امر را کاهش مصرف مس عنوان کرد و افزود : اگردر شرکتهای غیر از تولید مس ،  ۲۰ درصد هزینه های تولید اضافه شده است در این شرکتها افزایش قیمتهای تولیدات آن خلا را پر می کند در صورتی که در مس که سالانه ۲۰۰ هزار تن در کشور تولید می شود ، بدلیل کاهش ارزش جهانی این خلا پر نمی شود.
وی تصریح کرد : تحریمها بر روی مس از در سال ۲۰۱۳ باعث کندی صادرات مس از کشورمان شده است.
او اضافه کرد : اگر مس با عیار ۰.۹ ( ۹ دهم) برداشت میشد اما امسال این برداشت را با عیار ۶۴ صدم درصد انجام میدهیم گرچه میزان  تولید مس کاهش میابد ولی می پذیریم که بیشتر زحمت در این حوزه کشیده شود تا اینکه کارخانه ها بخوابند.
مرادعلی زاده افزود : دغدغه اصلی شرکت ملی صنایع مس ایران ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع پایین دستی است که در این راستا تیمی از مشاوران در شناسایی محصولات جانبی تولید از مس برای کمک به بخش خصوصی در جهت سرمایه گذاری انتخاب شده اند و فعالیت خود را اغاز کرده اند.
وی خاطرنشان کرد : در واقع هم اکنون ۴ برابر ظرفیت مورد نیاز کشور ، در ایجاد صنایع تبدیلی  سرمایه گذاری شده که می طلبد بخش خصوصی فعال و ارتباطات خود را با بازارهای جهانی برقرار کند تا اشتغال و ارزش افزوده در حوزه مس ایجاد شود .
مراد علی زاده گفت : بخش خصوصی به هر نسبتی که در این حوزه کار کند شرکت ملی صنایع مس ایران حامی انها خواهد بود.
وی اظهار کرد : با بررسی بر روی صنایع پایین دستی مس اگر اسید تولید بشود و مصرف نشود آلودگی اش به مراتب بیشتر است که در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۴ به مجتمع مس سرچشمه ، تاکید داشتند که باید بر روی صنایع پایین دستی کار شود و آلودگی را پایین اورد.
او در ادامه گفت : در این زمینه باید بخش خصوصی و سازمانهای دیگر وارد شوند ، البته آلودگی کنونی نسبت به دو سال قبل با انجام اصلاحات در کارخانجات تولید مس ، کاهش یافته است.
وی همچنین به ورزش همگانی اشاره کرد و گفت : توسعه ورزش در بستر فرهنگ ، مورد نیاز جامعه است و قرار نیست برای تیم مس امتیازی خریداری شود بلکه استان کرمان با توجه به داشتن ظرفیتها و پتانسیلهای ورزشی باید بر روی آنها کار کند و بنا نباشد که بازیکن خارجی با هزینه گران خریداری شود که این موجب بستر خلاف کارهای فرهنگی در استان یا جاهای دیگر می شود.
مراد علی زاده به توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و افزود : ورزشهای حرفه ای را نیز پی گیری می کنیم و معنی اش این نیست که بستر فوتبال را رها کنیم بلکه با تمام قدرت عمل می کنیم و مس نیز بر زیرساختها و زیربناهای فرایند ورزش استانی تلاش خود را می کند.

برچسب ها:
بازار جهانی رفسنجان سرچشمه قیمت مدیر عامل شرکت ملی مس ایران مس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان