رفسنجان، میزبان نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور

  • شناسه خبر: 38975
رفسنجان، میزبان نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور

هشتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی استان کرمان و نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور،اول و دوم خرداد ماه برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان، میزبان نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور

به گزارش “خانه خشتی”، هشتمین جشنواره بازی‌های بومی محلی استان کرمان و نخستین جشنواره بازی های روستایی، بومی محلی کشور،اول و دوم خرداد ماه برگزار می شود.

به گفته رییس شورای برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی رفسنجان، این دوره از جشنواره، به مناسبت آزادی خرمشهر و مبعث حضرت رسول اکرم (ص)، به میزبانی شهر بهرمان از بخش نوق شهرستان رفسنجان برگزار می‌شود.

علی آرمان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، گفت: مسابقات این جشنواره در دو بخش آقایان و بانوان، به ترتیب در رشته‌های شترسواری، طناب‌کشی، کشتی کویری و در رشته‌های هفت‌سنگ و ماچلوس برگزار می گردد.

وی از حضور ۶۰۰ نفر در این جشنواره خبر داد و افزود: این مسابقات به صورت منطقه ای کشوری بوده وتعداد ورزشکاران، مربیان و سرپرستان تیم ها نزدیک به ۶۰۰ نفر خواهد بود و جوایز نفیسی به نفرات و تیم های برتر اهدا خواهد شد.

آرمان ادامه داد: این جشنواره همراه با اجرای موسیقی نواحی کشور بوده و در بخش موسیقی و آواهای محلی از استان‌های کردستان، لرستان، یزد، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در این جشنواره حضور دارند که با موسیقی محلی فضای خوبی به جشنواره خواهند داد.

رییس شورای برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی شهرستان رفسنجان هم چنین از برگزاری غرفه های غذا به سرپرستی خانم نیکی ملکی داور بین المللی آشپزی در بخش جنبی این جشنواره و مسابقات، خبر داد و گفت: در این جشنواره  مسئولین استانی ازجمله استاندار محترم، مدیر کل ورزش و جوانان استان و …. و  هم چنین غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا پارسا مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی وزارت ورزش و جوانان، غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزشهای روستایی، بومی و محلی کشور، مستجاب الدعوه دبیر فدراسیون و کلهر رئیس کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون  و ….  حضور خواهند داشت.

گفت وگو: مهتاز شریفی

برچسب ها:
آشپزی بهرمان جشنواره بازی های بومی محلی خانه خشتی رفسنجان موسیقی نوق ورزش و جوانان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان