تقدیر رئیس مجلس از نخست‌وزیر سابق لبنان

  • شناسه خبر: 3874
تقدیر رئیس مجلس از نخست‌وزیر سابق لبنان

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سلیم الحص نخست‌وزیر سابق لبنان از ‌استعفا وی از هیئت امنای موسسه عربی برای دموکراسی ‌تقدیر کرد. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  باشگاه خبرنگاران، ‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سلیم‌ الحص نخست‌وزیر سابق لبنان از اقدام وی در استعفا از هیئت امنای مؤسسه عربی […]

خانه » سیاسی » تقدیر رئیس مجلس از نخست‌وزیر سابق لبنان

رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سلیم الحص نخست‌وزیر سابق لبنان از ‌استعفا وی از هیئت امنای موسسه عربی برای دموکراسی ‌تقدیر کرد.

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  باشگاه خبرنگاران، ‌علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به سلیم‌ الحص نخست‌وزیر سابق لبنان از اقدام وی در استعفا از هیئت امنای مؤسسه عربی برای دموکراسی در اعتراض به حضور رئیس قطری این مؤسسه در کنفرانسی در رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.
‌متن این پیام به شرح ذیل است:
جناب آقای سلیم الحص
نخست‌وزیر محترم سابق جمهوری لبنان
السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته
مایلم به نمایندگی از سوی مجلس شورای اسلامی و ملت ایران، مراتب امتنان و قدردانی خود را از اقدام شایسته و قابل تقدیر جنا‌بعالی در کناره‌گیری از هیئت امنای مؤسسه عربی برای دموکراسی، در اعتراض به حضو راین مؤسسه در کنفرانسی در رژیم صهیونیستی ابراز نمایم.
بی‌تردید رژیم صهیونیستی با کارنامه‌ای ننگین و سیاه در جنایت علیه بشریت بویژه ملت فلسطین، اشغالگری و کشتار جمعی و هتک حرمت مقدسات ادیان الهی خطر بزرگی برای امنیت اخلاقی، فرهنگی و سیاسی جهان است و هرگونه تسامح و تساهل در برخورد با این غده سرطانی در منطقه زیان‌های فراوانی برای امنیت، ثبات و آرامش منطقه و جهان دارد و برخلاف مصالح عالیه امت اسلامی و بشریت است.
در طول سالیان نسبتاً طولانی حیات این رژیم، اتخاذ سیاست‌های سازش‌کارانه و خیانت‌بار از سوی رژیم‌های دیکتاتوری وابسته به قدرت‌های بین‌المللی حامی رژیم اشغالگر قدس عامل مهمی برای بقا ادامه جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی بوده است.
از این رو روشنگری پیرامون ابعاد مختلف ظلم بزرگی که بر مسلمانان در فاجعه غصب‌ فلسطین، تحریف پیشینه و هویت سرزمینی مقدس، قتل عام یک ملت در سکوت آگاهانه مدعیان آزادی و حقوق بشر رفته مسئولیت سنگینی است که بر عهده تمامی نخبگان، آزادیخواهان و شخصیت‌های فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی می‌باشد.
در این میان نخبگان و شخصیت‌های مطرح امت اسلامی که بزرگترین مسئولیت را در مبارزه با این رژیم نژادپرست دارند، باید با یادآوری خطر رژیم صهیونیستی برای جهان بویژه امت اسلامی از هرگونه انحراف و تسامح در مبارزه با این رژیم غیر انسانی و نژادپرست جلوگیری نمایند. باید هر نوع ارتباطی با رژیم صهیونیستی حرام شمرده شود و هرگونه سازش و مراوده پنهان و آشکار با آن از سوی افکار عمومی و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهان اسلام مورد مؤاخذه قرار گیرد.
در پایان بار دیگر ضمن قدردانی از اقدام بسیار ارزشمندتان حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران را از جنابعالی در مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و آزادی فلسطین از نهر تا بحر اعلام می‌دارم.

برچسب ها:
تقدير رئیس مجلس از نخست‌وزیر سابق لبنان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان