دکتر روحانی در مراسم بزرگداشت روز مددکار:

عده‌ای به نام مبارزه با ابرقدرت‌ها جیب مردم را زدند/ به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری

  • شناسه خبر: 38580
عده‌ای به نام مبارزه با ابرقدرت‌ها جیب مردم را زدند/ به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری

رییس جمهور کشورمان گفت: همه باید کمربندها را ببندیم ، با شعر و شعار استقلال درست نمی‌شود، با شعار عزت درست نمی‌شود، با فریاد و هوچی بازی عظمت مملکت درست نمی‌شود همه باید به صحنه بیاییم. به گزارش “خانه خشتی”، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز  در مراسم بزرگداشت روز مددکار که […]

خانه » آخرین اخبار » عده‌ای به نام مبارزه با ابرقدرت‌ها جیب مردم را زدند/ به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری
رییس جمهور کشورمان گفت: همه باید کمربندها را ببندیم ، با شعر و شعار استقلال درست نمی‌شود، با شعار عزت درست نمی‌شود، با فریاد و هوچی بازی عظمت مملکت درست نمی‌شود همه باید به صحنه بیاییم.

به گزارش “خانه خشتی”، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز  در مراسم بزرگداشت روز مددکار که در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد، در آغاز سخنان خود، روز میلاد حضرت علی(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: علی (ع)مولای ما و مولای همه آزادگان است.

روحانی اظهار داشت: کلمه مدد و مددکار را همیشه در کنار نام مولایمان یاد گرفتیم و هر وقت مشکل داشته ایم گفته ایم یا علی مدد. ما آموخته ایم که بزرگترین مددکار تاریخ مولای ما امیرالمومنین(ع) بوده و هست؛ او بود که هیچ شبی را به بالین استراحت نگذاشت مگر آنکه مطمئن بود فقرای شهرش در کوچه های مدینه یا در کوفه غذای شب به آنها رسیده است.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امیرالمومنین(ع) هیچ شبی آرام نگرفت مگر آنکه قبل از آن بچه های یتیم خانواده های کوفه یا مدینه را آرام کرده باشد. علی(ع) به معنی مدد تاریخی، آرامش بشریت و آرامش همه انسانها است.

وی به مددکاری اشاره کرد و گفت: مددکاری از داوطلبی آغاز می شود؛ شغلی نیست که کسی به خاطر دستمزد یا مزایا آن را برگزیده باشد؛ مددکاری شغلی است که از عشق آغاز می شود؛ عشق به بشریت، به انسانها و عشق به آنهایی که در زندگی روزمره خود نیاز به کمک و مدد دارند؛ آنها ناچارند مددجو باشند و ما باید مددکار باشیم.

رییس جمهوری اظهار داشت: هر کاری که انسان خود داوطلب و پیشقدم می شود هیچ کس اجر و مزدش را جز خدا نمی تواند بدهد؛ آنهایی که داوطلبند و خود به صحنه می آیند جایگاهی رفیع و بلند دارند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در هرجامعه ای افرادی هستند که با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند؛ شاید زیبایی یک جامعه به فراز و نشیب آن، چهره های متفاوت و لهجه های متفاوت باشد. رنگارنگ بودن گل به آن زیبایی می‌دهد؛ اگر همه گلهای عالم یکرنگ و یک بو بودند و در یک فصل می‌روییدند زیبایی کمتری داشت.

رییس جمهوری با بیان اینکه خداوند خلقت بشر را نیز همچون گل در تفاوت قرار داده است، گفت: تفاوت غیر تبعیض و بی عدالتی است؛ در تفاوت ظهور بروز استعدادها آغاز می‌شود و در تفاوت زیبایی و تنوع ها به چشم می‌خورد ؛ با این تنوع خداوند ما را مورد امتحان تاریخ قرار داده است.

دکتر روحانی اظهار داشت: شاید در ذهن این مطرح شود که فرد مددکار که با علم، دانش، مال، و مهارت به مدد می پردازد نیازی ندارد اما در واقع مددکار هم نیاز دارد؛ او نیاز به مددکردن و مددکار بودن دارد. کار مددکاری لذت دارد و آنجایی که انسان احساس می کند وظیفه اخلاقی و انسانی اش را انجام داده احساس لذت می کند.

وی گفت: در یک کشور و جامعه‌ای که بخش بزرگی از مردم ما نیازمند هستند یا به تعبیری زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در جامعه ای که ما هنوز برای مواد غذایی اساسی نیاز به واردات داریم، افتخار نیست برای هیچ ملت و دولتی که در فکر آن باشد برای نان مردم از بازار دیگران گندم تهیه کند. ما در سالی که گذشت یعنی سال ۹۲ و از آغاز دولت در اولین محاسبه دیدیم که نیاز به واردات ۷ مییلون تن گندم داریم.

*با فریاد و هوچی بازی عظمت مملکت درست نمی‌شود

دکتر روحانی اظهار داشت: همه باید کمربندها را ببندیم با شعر و شعار استقلال درست نمی‌شود، با شعار عزت درست نمی‌شود با فریاد و هوچی بازی عظمت مملکت درست نمی‌شود همه باید به صحنه بیاییم همان روزی که دیگران به ما نیاز دارند روز غرور و افتخار ماست.

وی با اشاره به اینکه ملت ما ملت بزرگی است که فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذرانده است و سختی‌هخای فراوانی دیده است، ادامه داد: ملتی ما راه استقامت و ایستادگی را برگزیده است و همواره به خاندان رسالت افتخار کرده است و پیروی راه آن‌ها را مسیر زندگی خود قرار داده است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: به یاد روزهای شادمانی خاندان رسالت خندان بوده و روز شهادت آن‌ها گریان بوده اما در عین حال ما نیاز به کار و تلاش و فعالیت بیشتر داریم من کاملا به آینده این کشور امیدوارم، از مشکلات ملت ما نمی‌هراسد اما یک نکته ضروری است. راهی را که باید برگزینیم و به هدف بلندی که باید دست یابیم، باید حواسمان جمع اهدافمان باشد.

وی با تاکید بر این مسئله که حاشیه سازان نباید حواس ما را پرت نکنند، خاطر نشان کرد: مسیر ما را منحرف نکند همیشه در مسیر باید چراغ راهنما درست علامت بدهد، باید نقشه راه پیش‌روی ما باشد، باید بدانیم از کدام جاده باید برویم، در دو راهی‌ها سه راهی‌ها و چهار راهی ها راه را درست انتخاب کنیم و الا راه طولانی می‌رویم و بعد می‌فهمیم خطا بوده است و رفت و برگشتش هزینه برای مردم ماست.

*عده‌ای به نام مبارزه در برابر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها جیب مردم را زدند و اموال مردم را غارت کردند

حجت الاسلام‌والمسلمین روحانی بیان کرد: من در این روز میلاد و روز شادی نمی‌خواهم سخنی بگویم که شما را آزرده کنم اما در همین کشور عده‌ای به نام این که باید در برابر قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کنیم و بایستیم جیب مردم را زدند اموال مردم را غارت کردند لذا نگذاریم عده‌ای دو مرتبه با شعر و شعار راه بزرگی که ملت ما در خرداد سال گذشته برگزید و انتخاب کرد، ما را منحرف کنند.

وی اظهار داشت: من به عنوان خادم شما الحمدالله تا امروز خداوند به من حوصله زیادی داده این قدر حرف‌ها را می‌شنوم در سایت‌ها می‌خوانم در گوشه و کنار به گوش من می‌رسد اما تا امروز کاملا بی‌اعتنا بودم و فقط یک چیز گفتم “خدایا گویی می‌خواهی با این نیش‌ها و آزارها انشالله عجر ما را مضاعف کنی” و امیدوارم ملت ما هم همه راهروان راه امیرالمومنین صبر را پیشه خود سازند.

*باید قدم به قدم تورم را که در مسیر و سطح فزاینده بود مهار کنیم

رییس جمهور کشورمان ادامه داد: بی‌اعتنایی کنید، اگر بنا به پاسخگویی باشد، اگر بنا باشد هر روز کسی از گوشی تهمتی برآورد و ما بخواهیم حواسمان را صرف پاسخگویی به او کنیم معنی‌اش این است که ما به اهدافمان نرسیده‌ایم، ما باید تورم را مهار کنیم، قدم به قدم تورم را که در مسیر و سطح فزاینده بود مهار کنیم و این اسب سرکش را در مسیر درست قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید برای جوان‌های عزیزمان که خوشبختانه تحصیل کرده‌اند و بسیاری از آنان فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف و مراکز آموزش عالی هستند، شغل تهیه کنیم، در یک خانواده‌ای دو فرزند جوان که تحصیلات عالیشان تمام شده و پدر و مادر با چه آرزویی روزی آنها را به دبستان و دبیرستان فرستادند و با چه نشاطی روزی که در دانشگاه موفق شدند، لبخند زدند.

*اشتغال بالاتر از پول است/ باید شرایط رونق اقتصادی را در کشور فراهم کنیم

روحانی ادامه داد: امروز که مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و به خانه می‌آید، نکند به جای خوشخالی و لبخند دنیایی از غصه بر دلمان سرازیر شود که چه کنم. بحث سر پول نیست اشتغال بالاتر از پول است. بیکاری تنها بی‌پولی نیست آغاز ده‌ها مشکل و گرفتاری است، بسیاری از آسیب های اجتماعی از اعتیاد، اختلاف، جرایم، بزهکاری متنوع از جدایی‌ها از طلاق‌ها از بیکاری‌ها نشات می‌گیرد. ما امروز همه باید دست به دست هم بدهیم همه باید مدد کار شویم باید این غول بزرگی که به نام رکود بر اقتصاد ما سایه افکنده است را دست به دست هم بدهیم و از کشور و ملت دور کنیم، باید شرایط رونق اقتصادی را در این کشور فراهم کنیم.

وی یادآور شد: امروز نیاز به مددکاری‌های بزرگ داریم باید کشور، کل ملت، و نظام را مدد کنیم چراکه خداوند گاهی برای دین خودش هم از ما مدد خواسته مگر نگفته خدا را یاری کنید.

رییس جمهور افزود: جایگاه بلند انسان جایگاهی است که مدد کار است و حتی باید به مدد دین خدا و راه حق هم بشتابیم، همه ما باید مدد کار باشیم، علما، بزرگان، فرهیختگان، اندیشمندان و کارآفرینان همه باید احساس کنند که امروز وظیفه مددکاری را بر دوش و برعهده دارند.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مددکاری را باید از مولایمان بیاموزیم، درست است که امروز در جامعه ما مددکار باید به مددجو بگوید “خودت توان داری و من فقط می‌خواهم کمکت کنم تا استعدادت شکوفا شود” لذا این معلولین ذهنی ما و یا جسمی ما که به صحنه آمدند و قطعه یا قطعاتی را نواختند، دارای استعداد ذهنی در حرف زدن، کلام و انیز استعداد عملی هستند که در هر فنی ما به آنها باید بیاموزیم.

رییس جمهور افزود: در همه امور باید تکیه ما به مردم باشد این مردم هستند که قدرت بزرگ این کشورند، درست کردن وضعیت اشتغال، به وجود آوردن رونق، ساخت فرهنگ به دست مردم است. امسال سال فرهنگ است اگرچه برخی‌ها خوب شروع نکردند اما می‌توانیم زود اصلاح کنیم.

*من نمی‌خواهم بگویم کسی نقد و انتقاد نکند، نقد حق همه است اما همه به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری

وی ادامه داد:  کمتر از دو ماه گذشته سال فرهنگ بوده است، یعنی سال ادب و احترام به یکدیگر. من نمی‌خواهم بگویم کسی نقد و انتقاد نکند، نقد حق همه است اما همه به فکر مدد باشیم نه مچ‌گیری، همه به فکر مدد باشیم نه تخریب، همه به فکر اصلاح امور باشیم نه انحراف، جامعه سال فرهنگ، اخلاق، هوشیاری و مدد است لذا ۱۳ رجب روز خوبی به عنوان روز مدد و مددکار انتخاب شده است.

رییس جمهور گفت: اما همه امور مهم جامعه و از جمله در بحث مددخواهی مردم هستند که باید به صحنه بیایند، شما تردید نکنید چه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی و هر نهاد دولتی و یا شبه دولتی دیگر و نهادهای عمومی دیگر همه باید بدانیم اگر یک گروه داوطلب مردمی بیایند بهتر از ماست، ما زمینه را آماده کنیم کار را به دست مردم بسپاریم لذا در تمام زمینه‌ها، تمام سازمان‌های مردم نهاد باید زمینه را برای فعالیت آماده کنیم.

دکتر روحانی با بیان این مطلب که ما مردم خیر در این جامعه فراوان داریم، خاطر نشان کرد: اینجا ایران، اسلام و خاندان رسالت و مکتب آنهاست، این جا سرزمینی است که عشق به امیرالمومنین(ع) در دل مردم موج می‌زند، مردم آمادگی دارند لذا باید زمینه و شرایط را آماده کنیم تا مردم با خلق و خوی دیرین خود یعنی نیکوکاری و مدد به دیگران، راه و زمینه مهیا شود. صد البته باید تشکر کنیم از همه مردان و زنان از همه عزیزانی که در طول سالیان دراز و امروز که در راه مدد اقشار آسیب پذیر جامعه ما تلاش کردند و تلاش می‌کنند. عجر شما با حق و لطف مولای ما امیرالمومنین(ع) همراه شما باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:
دولت روحانی روز مددکار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان