“لابی ایران” در آمریکا !؟

  • شناسه خبر: 3841
“لابی ایران” در آمریکا !؟

“لابی ایرانی” نقش فعال و گسترده ای را در آمریکا داشته، و در تصمیمی گیری های سیاسی واشنگتن به نفع ایران تأثیر گذار است. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز”: “عبدالملک بن احمد آل الشیخ” در مطلبی در روزنامه الشرق الاوسط نوشت: پس از خواندن کتاب یازده فصلی ” … تعامل با ایران بعنوان یک […]

خانه » سیاسی » “لابی ایران” در آمریکا !؟

“لابی ایرانی” نقش فعال و گسترده ای را در آمریکا داشته، و در تصمیمی گیری های سیاسی واشنگتن به نفع ایران تأثیر گذار است.
به گزارش «خانه خشتی»به نقل از “بوتیانیوز”: “عبدالملک بن احمد آل الشیخ” در مطلبی در روزنامه الشرق الاوسط نوشت: پس از خواندن کتاب یازده فصلی ” … تعامل با ایران بعنوان یک قدرت بزرگ” اثر “رابرت پی یر”، به نقش گسترده “لابی ایرانی” در آمریکا و تأثیرگذار بودن آن بر تصمیم گیری های سیاسی درباره روابط آمریکا – ایران به نفع تهران و ضد منافع کشورهای عربی پی بردم.

نویسنده این مقاله مدعی شد: این لابی به دنبال بازاریابی برای رژیم ایران در غرب و بویژه آمریکا و پایمال کردن حقوق کشورهای عربی مانند بحرین، سوریه، لبنان و یمن است؛ که از بلندپروازی ها و توسعه طلبی های ایران در امور داخل آنها متضرر شده اند.

آل الشیخ ادامه داد: از بارزترین مسائل این کتاب آن است که نویسنده ایران را عاقل تر از اعراب در تعامل با غرب و بویژه آمریکا می داند .. نویسنده این کتاب تأکید می کند که برای قضاوت در این زمینه باید به اقدامات مسئولان این کشور مراجعه کرد و نه اظهاراتشان در قبال آمریکا .. این نویسنده آمریکایی همچنین معتقد است که ایران یک کشور شیعه و دارای تاریخ امپراطوری و تمدن ریشه دار فارسی است، و این ویژگی ها این کشور را به بهترین شریک برای آمریکا در سطح افراد و سازمانها و حتی روابط بین المللی تبدیل می کند … این درحالیست که کشورهای سنی منطقه فاقد این ویژگی ها هستند.

آل الشیخ خاطرنشان کرد: نویسنده کتاب در اظهاراتی متناقض درخصوص توانایی های نظامی ایران و امکانات این کشور برای ضربه زدن به آمریکا و غرب هشدار می دهد.. ولی در مقابل تأکید می کند که کنار گذاشتن ایران موجب می شود این کشور به روسیه و چین نزدیک شود، امری که به منافع راهبردی آمریکا در منطقه ضربه می زند.

“رابرت پی یر” نویسنده این کتاب می افزاید: ممکن نیست که آمریکایی ها بفهمند ایرانی ها درباره چه چیزی فکر می کنند.. آمریکایی ها باید به دنبال آتش بس با ایران باشند، و برای حل مسائل بایکدیگر وارد مذاکره شوند تا بحران بین طرفین کاهش یابد.

نویسنده این کتاب با تأکید بر اتحاد رهبران جمهوری اسلامی ایران و اتفاق نظر آنها درباره مسائل اصولی خاطرنشان کرد: از نظر راهبردی و سیاسی به نفع آمریکا است که با ایران همکاری کند، تا این کشور پلیس آینده منطقه خلیج فارس شود.

آل الشیخ در توضیح این کتاب، مدعی شد: همه مطالب این کتاب به نفع نظام حاکم در تهران و طرح های توسعه طلبانه آن است. اینها بیانگر گوشه ای از نفوذ لابی ایرانی در برخی از مراکز مطالعاتی دانشگاه های آمریکا و اتاق های فکر و تأثیر آن بر سیاستهای آمریکا در قبال ایران است.

آل شیخ گفت: مؤلف این کتاب عضو سابق دستگاه اطلاعات مرکزی آمریکا است که در چندین کشور شرقی مانند ایران و هند فعالیت کرده است.

برچسب ها:
ایران، آمریکا، عربستان ،الشرق الاوسط، روزنامه ،تحلیل
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان