گزارش اداره ثبت از کاهش ازدواج و افزایش طلاق‌

افزایش ۱۸/۴ درصدی طلاق و کاهش ۶/۷ درصدی ازدواج در رفسنجان

  • شناسه خبر: 38224
افزایش ۱۸/۴ درصدی طلاق و کاهش ۶/۷ درصدی ازدواج در رفسنجان

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان در خصوص آمار ثبت  طلاق در این شهرستان گفت: مجموع طلاق‌های ثبت شده ی سال گذشته در رفسنجان ۵۲۲ طلاق بوده است که نسبت به سال قبل ۱۸/۴ درصد رشد داشته است . محمد آرمان پور در گفت و گو با “خانه خشتی”، اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و […]

خانه » آخرین اخبار » افزایش ۱۸/۴ درصدی طلاق و کاهش ۶/۷ درصدی ازدواج در رفسنجان

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان در خصوص آمار ثبت  طلاق در این شهرستان گفت: مجموع طلاق‌های ثبت شده ی سال گذشته در رفسنجان ۵۲۲ طلاق بوده است که نسبت به سال قبل ۱۸/۴ درصد رشد داشته است .

محمد آرمان پور در گفت و گو با “خانه خشتی”، اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و مدارک زیر مجموعه ی سازمان قوه ی قضائیه قرار دارد و شاید کمتر کسی با خدمات گسترده ی این سازمان آشنا باشد.

وی دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق را نمود بیرونی این سازمان دانست گفت: شهرستان رفسنجان دارای ۳۰ دفتر اسناد رسمی، ۱۹ دفتر ثبت ازدواج و ۳ دفتر ثبت طلاق می باشد.

آرمان پور با اشاره به نظارت و بازرسی مداوم اداره ثبت اسناد بر دفاتر ثبتی شهرستان خاطر نشان کرد: در صورت شکایات مردمی از تخلفات سردفتران، این دفاتر مورد بازرسی قرار می گیرد.

وی تعداد استعلام های صورت گرفته و پاسخ داده شده در اداره ثبت رفسنجان را ۶ هزار و ۵۴۱ مورد برشمرد و گفت: شهرستان رفسنجان با صدور ۱۲۲ سند مالکیت به نام موقوفات در سال گذشته رتبه اول در استان را کسب کرده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان ثبت آنی و الکترونیک معاملات را تحول بزرگی دانست که از شهریور سال گذشته همزمان با سراسر کشور در رفسنجان نیز اجرا می شود و تصریح کرد: ۶۰ درصد امور ثبتی بصورت الکترونیک انجام می شود و سازمان به دنبال انجام ۱۰۰ درصدی آن تا سال آینده است.

وی پیشگیری از تخلفات و اتلاف وقت، پاسخ استعلام به دفاتر بصورت الکترونیک، تشخیص هویت آنی افراد، ارسال سریع و الکترونیک خلاصه معاملات را از جمله فواید ثبت الکترونیک برشمرد و خاطر نشان کرد: با ورود این فن آوری به عرصه ثبت ، اسناد دفترچه ای سابق تبدیل به سند تک برگ شده که دارای مزایای بسیاری است.

آرمان پور جلوگیری از جعل اسناد، دارا بودن مختصات جغرافیایی، کروکی محل و نقشه را از مزایای سند تک برگ عنوان کرد و خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های سازمان تعویض اسناد دفترچه ای و تبدیل آن به اسناد تک برگ می باشد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان به ارائه آمار و عملکرد ثبتی پرداخت و  گفت: در سال گذشته در حوزه صدور اسناد مالکیت ۵ هزار و ۶۵۳ سند ملکی در این شهرستان صادر شده است .

وی در خصوص آمار ثبت ازدواج و طلاق در رفسنجان خاطرنشان کرد: مجموع ازدواج‌های ثبت شده سال گذشته در این شهرستان ۲ هزار و ۸۳۶ ازدواج بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶/۷ درصد کاهش داشته است.

آرمانپور درخصوص ثبت وقایع طلاق نیز یادآور شد: مجموع طلاق‌های ثبت شده در رفسنجان ۵۲۲ طلاق بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۸/۴ درصد رشد داشته است .

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان با اشاره به ثبت ۱۳۸ شرکت تجاری در اداره ثبت این شهرستان خاطر نشان کرد: روند ثبت شرکت ها در حالت تحول است و سازمان ثبت به دنبال حذف مراجعه حضوری و انجام این امر از طریق اینترنت می باشد .

وی از اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی خبر داد و خاطرنشان کرد: در این قانون ثبت نام از طریق سایت سازمان انجام خواهد شد و با ارسال مدارک از طریق پست و انجام کلیه مراحل از طریق پیامک و یا سایت به اطلاع مراجعه کنندگان می رسد.

آرمانپور تصریح کرد: مردم اطلاع داشته باشند که از طریق این قانون تنها بر روی ساختمانها سند صادر می گردد.

وی افزود:  در این طرح ۴ هزار پرونده ثبت نامی وجود دارد که تاکنون ۴۴۵ رای مثبت و ۴۴ رای منفی صادر گردیده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک رفسنجان با اشاره به کمبود نیرو در سازمان ثبت با توجه به گسترش فعالیتهای خدماتی این سازمان تصریح کرد: در سال گذشته اداره ثبت اسناد و مدارک رفسنجان بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در آمد زایی برای دولت داشته است که رقمی بالاتر از حد انتظار بوده است و این درحالی است که این اداره از امکانات مناسب محروم بوده است.

آرمانپور رسیدگی به پرونده های قانون تعیین تکلیف، داده آمایی پرونده های جاری، داده آمایی پرونده ای اجرا و خدمات الکترونیک ثبت شرکت ها را از سیاست های پیش روی این اداره در سال ۹۳ برشمرد.

برچسب ها:
ازدواج افزایش 18/4 درصدی طلاق و کاهش 6/7 درصدی ازدواج در رفسنجان خانه خشتی رفسنجان طلاق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    مسئولین خسته نباشند.روز به روز به جوانان بیکار این شهر افزوده می شود ولی یک کارخانه یا بنگاه بزرگ اقتصادی سالهاست که در این شهر ساخته نشده است.چه کسی جرات ازدواج دارد؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان