به مناسبت هفته سلامت

زنگ سلامت در مدارس رفسنجان نواخته شد

  • شناسه خبر: 37311
زنگ سلامت در مدارس رفسنجان نواخته شد

  به مناسبت هفته سلامت، صبح امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، زنگ سلامت در هنرستان شهید بصیر زاده این شهرستان نواخته شد. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این آیین گفت : قشر نوجوان و دانش آموزان به سلامتی و خود مراقبتی توجه جدی […]

خانه » آخرین اخبار » زنگ سلامت در مدارس رفسنجان نواخته شد

 

به مناسبت هفته سلامت، صبح امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ، زنگ سلامت در هنرستان شهید بصیر زاده این شهرستان نواخته شد.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”،رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این آیین گفت : قشر نوجوان و دانش آموزان به سلامتی و خود مراقبتی توجه جدی داشته باشند.

علی اسماعیلی ندیمی افزود : دانش آموزان که در سنین نوجوانی هستند قدر سلامتی خود را بدانند و با رعایت مسائل بهداشتی ، تغذیه سالم و ورزش  از آن مراقبت کنند .

وی تصریح کرد : اگر در سنین نوجوانی این نکات رعایت نشود می تواند در آینده  زمینه ساز بسیاری از بیماریهای قلبی و عروقی ، قندی ، فشارخون و دیابت و چاقی شود.

وی با اشاره به اینکه در تامین مواد مغذی بدن از جمله ویتامینها ، پروتوئینها ، آهن و فیبر نیاز به استفاده از تمام گروههای غذایی شامل سبزیجات ، گوشت و حبوبات و میوه ها  است خاطرنشان کرد :  مصرف بیش از حد نیاز و یا کم مصرف کردن این مواد موجب بروز بیماریها و انواع سرطانها می شود.

اسماعیلی به دانش آموزان هنرستان بصیر زاده رفسنجان توصیه کرد : سعی کنید در این دوران مواد مضر چربی ها و قندها و شیرینی ها را کمتر استفاده کنید و با ورزش به سلامتی خود اهمیت دهید.

وی با اشاره به شعار امسال ” یک عمر سلامتی با خود مراقبتی”  تاکید داشت : اگر بیماری به سراغتان آمد با انجام خودمراقبتی ، در  برابر بیماریها و مشکلات جسمی خود را مقاوم کنید و همچنین خود درمانی را با خود مراقبتی اشتباه نگیرید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این مراسم گفت : جوانان سعی کنند به تعارف دوستان خود ، به مصرف دخانیات و سیگار” نه ”  بگویند چراکه  مصرف سیگار باعث می شود فرد به مواد مخدر و مواد خانمان سوز روی بیاورد.

محمدرضا میرزابیگی افزود : با این کار به سلامتی خود اهمیت دهید که مصرف سیگار انسان را به خیلی از بیماریها و سرطانهای ریوی مبتلا می کند.

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان نیز بر همکاری آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت : جا دارد جلسات و همایشها و کنفرانسهایی توسط دانشگاه علوم پزشکی برای مربیان و معلمان مدارس اجرا شود و در این برنامه ها از کارشناسان عرصه بهداشت برای ارتقاء سطح سلامت جامعه هدف که  دانش آموزان و نوجوانان استفاده شود.

سیدکاظم حسینی افزود : آموزشهای مفید در راستای شناخت بیماریها و مبارزه با آنها  ،  تغذیه سالم و خود مراقبتی می تواند به این قشر کمک به سزایی کند.

وی به نمونه بارز پوسیدگی دندان اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه هزینه درمان این عارضه بالاست با آموزش صحیح مسواک زدن و ارائه مصرف چه نوع مواد غذایی از سوی کارشناسان به نوجوانان در مدارس می تواند مفید باشد.

گفتنی است؛ در پایان مراسم به ده نفر از دانش اموزان که به سوالات پزشکی پاسخ صحیح دادند به قید قرعه جوایزی اهداشد.

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان زنگ سلامت هفته سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان